Gå til innhold

Spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å få satt inn spiral når jeg er ferdig med denne graviditeten (blir siste barn).

Hva slags erfaringer har dere med spiral? Erfaringer med hormonspiral versus kobberspiral?

Er det Andre alternativer som kan anbefales på linje med dette (foruten sterilisering) som ikke krever hyppige legebesøk (sprøyte) og rutiner fra meg (p-piller/p-ring/plaster)

Anonymous poster hash: 5aa66...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P stav er jo noe da.

Jeg har hormonspiral og er nå ett år etter fornøyd. Jeg ble veldig hormonell med de følte meg psykisk ustabil men etter 7 mnd ga det seg. Nå har jeg ikke mensen lenger men merker jeg blir litt mer følsom rundt sa jeg skulle hatt mensen.

Anonymous poster hash: 5c02b...7d4

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i ca 4 måneder nå. Jeg har lagt på meg, fått gigapupper (gått opp 1-2 størrelser i bh) hatt uregelmessige småblødninger. Jeg hadde store blødninger tidligere, sammenlignet med nå hvor jeg småblør kan jeg si at jeg gjerne ville valgt å småblø daglig en å blå så sinnsykt mye på en gang som jeg gjorde tidligere. Jeg er veldig fornøyd!

Anonymous poster hash: 058a7...e3f
Skrevet

Googlet litt p-stav og ser bilder der man ser staven gjennom huden? Er ikke helt klar for det...

Gikk du opp mye med hormonspiral? Er overvektig fra før...

Fikk du mye humørsvingninger og dårlig psyke? Eller er det ikke mer enn andre prevensjonsmidler?

Skrevet

Elsker hormonspiralen min. Har snart hatt den i 5 år så på tide og bytte. Har tidligere brukt piller, stav og sprøyte, men spiral har Vært best for meg. På annen prevensjon synker libidoen min kraftig og småblødninger hele tiden. Nå er libidoen på plass, slik at prevensjonen faktisk har en funksjon ;) og mensen er totalt borte. Var ikke vondt å sette inn til tross for at pakken spiralen lå i da jeg hentet den på apoteket var skremmende stor. Trådene kjenner ingen av oss. Har ikke gått opp i vekt, og jeg legger lett på meg.

Dersom du velger hormonspiral håper jeg du reagerer på samme måte som meg :)

Skrevet

Googlet litt p-stav og ser bilder der man ser staven gjennom huden? Er ikke helt klar for det...

Gikk du opp mye med hormonspiral? Er overvektig fra før...

Fikk du mye humørsvingninger og dårlig psyke? Eller er det ikke mer enn andre prevensjonsmidler?

Jeg har vanligvis ganske så god psyke og veldig rasjonell. Men hvis ikke det ga seg når det ga seg hadde jeg tatt den ut. Jeg ble ganske ødelagt men har aldri reagert sånn på hormonpreparater før.

Anonymous poster hash: 5c02b...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...