Gå til innhold

Babyen min sutrer hele jævla dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå er jeg frustrert! Babyen min på seks mnd sutrer og skriker hele dagen! Ingenting annet enn å bli båret rundt av meg er godt nok. Ikke kan baby ligge for seg selv og leke, og ikke kan noen andre holde eller bære på den. Bare det å gå på toalettet og å få spist alle måltidene er en utfordring for meg pga dette.

Dersom jeg lar baby sutre noen minutter uten at jeg plukker den opp, setter baby i et hylekor uten like (naboene tror sikkert babyen blir mishandlet pga all denne skrikingen). Jeg har veldig lav terskel for å høre babyskrik, så det blir jo til at jeg bærer henne rundt hele dagen.

Baby får nå både mm og frukt og grønnsaker, og legger godt på seg. Baby har tidligere vært hos manuellterapeut (i forbindelse med kolikk), uten at det ble funnet noen låsninger der. Jeg kan ikke kjenne noen tenner og hun har ikke hatt feber (som jeg har merket).

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare høre om andre har det slik? Dette er utrolig slitsomt, og det hjelper ikke på at baby i tillegg nekter å sove mer enn ti minutter sammenhengende på dagen.

Huff, kan noen fortelle meg at dette er normalt og at det blir bedre?!

Anonymous poster hash: 370c5...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt.

Anonymous poster hash: f33f8...547

Skrevet

Ville fått babyen undersøkt igjen, det høres ikke helt godt ut for noen det der. Har du vurdert å sjekke om det er noen intoleranser hos babyen? Noe den kan ha fått i seg gjennom mm?

Har du forresten bæresjal? Det gjør bæringen mye enklere og gir deg hender fri til å gjøre andre ting selv om du må bære den lille. 

Anonymous poster hash: 47d6a...3b3
Skrevet

Jeg vet ikke om det er normalt, men det var akkurat sånn her også. Og det ble bedre. :) Mener det skjedde omtrent da han begynte å komme seg ordentlig rundt på egen hånd.

Anonymous poster hash: ed6ca...3a0
Skrevet

Kjære deg. Det blir bedre!! Lover. Du har tydeligvis en baby som har veldig behov for å være i nærheten av mammaen sin. Skjønner godt at du blir sliten. Har du prøvd bæresjal? Da får du i det minste armene fri til å gjøre andre ting.

Skrevet

Haha, ammetåke her.. Ser nå at hun over anbefalte sjal også😜

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hvor lenge har det holdt på? Kan det være tenner som kommer? Ta en tur på helsestasjonen og be om råd :)

Skrevet

Hadde det sånn i 6 mnd, kolikk også, og var da hos spesialist og fikk påvist melkeallergi. Ny verden!!!! Kanskje det er noe babyen ikke tåler? Verdt en sjekk, ihvertfall.... Lykke til!

Anonymous poster hash: ca5a4...f47

Skrevet

Sover barnet nok på dagtid da:)?

Anonymous poster hash: de9b5...c5c
Skrevet

Det at en baby på 6 mnd helst vil bli bært rundt, og være med mamman sin er normalt. Vår baby er omtrent like gammel, og blir fort utålmodig inne. Det virker som hun kjeder seg fort, og vil bli lekt med. Litt bedre ute da det er mye å se på. Det er også normalt med perioder med seperasjonsangst i denne alderen.

det at hun bare sover 10 min om dagen må derimot være slitsomt både for deg og henne. Kan sutring skyldes at hun er trøtt? Hjelper det om du triller tur? Man kan fort komme inn i dårlige selvforsterkende sirkler...

Anonymous poster hash: 86556...a7e

Skrevet

Ikke normalt? Hmm, da har jeg isåfall to unormale barn. Spesielt tiden mellom 3-9 mnd så var de noen ordentlige sutrepaver. Alt var kjedelig, og det meste jeg gjorde hjalp i kanskje 2 min, før det var feil igjen.. Uten at det feilte de noe, friske og fine er de begge. Men guud så mye oppmerksomhet de trengte, og alt måtte gjøres riktig ellers ble det syting. Måtte rett og slett slå av mine egne følelser til tider, og bare flyte med og prøve å overleve uten å klikke. Heldigvis, så ble det gradvis bedre :) så, hang in there! Noen babyer er rett og slett veldig krevende!

Kjenner fortsatt at det stikker litt av misunnelse når jeg ser og hører om disse små babyene som bare ligger i vogna og koser seg for seg selv. Grynter litt etter noen timer for å få litt mat.. I alle dager. Jeg forstår det ikke.

Men, nå er det jo du som kjenner ditt barn, og viss du er redd for at noe er galt eller at ungen er plaget av noe, så kontakt hs og spørr om råd :) men jeg vil ikke kalle det unormal oppførsel, men det er jo bare min mening,

Uansett, lykke til!! Det blir bedre :)

Skrevet

Her sutret minsten i nærmere 2 år. Trodde jeg skulle ende på galehus, men nå er han som en drøm i alder snart 2 1/2 år <3  Alt blir bedre etterhvert.

Skrevet

Takk for alle svar, folkens. Jeg kjøpte et moby wrap bæresjal og tenkte det skulle være en fin løsning, men baby nekter å gå med på den. Jeg har også kjøpt ergobaby 360 (bæresele hvis noen ikke visste hva det var), men baby aksepterer KUN å sitte forovervendt i den og jeg har lest at det ikke er så bra for dem å sitte for lenge forovervendt. Men vi bruker bæreselen hver dag og går turer med den og da er baby som regel fornøyd. Men rett som det er nekter den også å sitte i selen og da må jeg bære henne i armene mine hjem igjen. Babyen nekter også å sitte i vogn.

Jeg har selv tenkt at baby kanskje suttet fordi den er trøtt, men det er vanskelig å få den til å sove på dagen. Hun sovner kun av amming og så snart puppen er ute av munnen så våkner den.

Huff. Jeg tror jeg kanskje har skjemt bort babyen ved å være den rundt hele dagen og ved å la den bruke puppen som smokk, og det er veldig vanskelig å endre på dette nå.

Jeg har også lurt på om det kan være noe babyen ikke tåler, men hvorfor er den da superfornøyd så lenge den er i mammas armer? Babyen ville vel skreket mer utrøstelig da?

HI

Skrevet

Google High-need baby. Noen er bare sånn, de har et ekstremt behov for nærhet, uten at de hverken er unormale eller det er noe galt med dem av den grunn. Det går over, imens lar du ungen få den nærheten den trenger. Det går ikke an å skjemme bort en liten baby.

Igjen, det går over.

Anonymous poster hash: 382ee...5d1
Skrevet

Som sagt er dette ekstemt slitsomt, men jeg trøster meg med at babyen er utrolig vakker og at det bare er 17,5 år til den er myndig :P

Men jeg tar gjerne imot flere tips/råd eller forslag til hva jeg kan gjøre. Jeg begynner å bli desperat.

HI

Skrevet

Om du legger den god og mett i vognen til faste tider hverdag og triller en tur på f.eks 2 timer, vil baby venne seg til å sove til de tidene. Det gjorde vi med første, for han drev å små sov/sutrete ogvtuller en periode. Og etter hvert la vi han i vognen og rygget litt så sov han godt i den. Men vi gikk turer x2timer til faste kl i en lengre periode, så han lærte seg til å sove . Baby hatet vognen i utgangspunktet, men vente seg til det etter hvert.

Anonymous poster hash: b9e64...98b

Skrevet

Sånn hadde vi det og - GRUSOMT... Du har mye medfølelse fra meg/oss.

Skrevet

Les om high need babyer, kanskje noen tips å hente der. Ja, det er en slitsom tid. Min ville ikke alltid sove på dagtid i vogn eller seng. Da sendte jeg mannen med baby i bilen og ba ham kjøre rundt en times tid ;) Babyen sov og jeg fikk huset for meg selv en hel time :D

Du må be om hjelp inn i mellom ellers klikker du. Gå deg en tur alene eller med venninner og la noen ha babyen en stund.

Anonymous poster hash: 5e567...cc9

Skrevet

Mitt tredje barn var et lite "mareritt" som baby. Han ville bare bæres, var alltid sutrete og misfornøyd, illskrek i bilstol, vogn, seng osv, så jeg ble helt låst til huset. Han var også ganske krevende som 1-åring, men så skjedde det noe ved 2-3 års alder. Nå er han verdens enkleste 7-åring. Han er et sånt barn som alle kommenterer fordi han er så utrolig snill, empatisk, rolig, inkluderende og strålende blid. Så ja, det kan helt klart bli mye bedre!

Og for å sammenlikne litt. Et av de andre barna mine var en drøm som baby og 1-årin, og er nå ekstremt utfordrende, er ofte sutrete, krangler på alt, er oppfarende osv.

Anonymous poster hash: 93204...681
Skrevet

Begynn med grøt! Mitt beste tips.

Skrevet

Samme her. Baby er snart 8 mnd og det har ikke blitt bedre. Vi har prøvd alt, men ingenting er bra nok.

Har du mulighet for litt avlastning? Jeg måtte dra bort i et døgn for å få sove ut. Baby var sammen med pappa'n og besteforeldrene og hadde det kjempefint. Da fikk jeg hvile og kjenne at jeg savnet den lille!

Anonymous poster hash: 68aec...c28

Skrevet

Datteren min har vært grinete og utilpass siden 2,5 mnd alder. Er nå 10 mnd. Først nå går det bedre da vi fant ut at refluksen hun har kommer av melkeallergi. Hun har tatt blodprøve for allergitest tidligere, men den slo ikke ut. Det eneste som hjalp var å kutte alle melkeprodukter fra kosten. Fikk en ny jente på to dager som plutselig er interessert i å leke, prøve å krabbe osv. Datteren min har alltid vært mammadalt, men jeg tror det er fordi det er den personen hun er helt trygg på når hun har hatt så vondt.

Skrevet

Kanskje jeg burde tatt henne til legen igjen. Vi var tidligere, men da konkluderte legen med at det "bare" var kolikk.

Hva burde jeg be legen om å undersøke? Allergi og refluks, kanskje? Er det andre ting som er lett å sjekke hos legen?

HI

Skrevet

Kanskje jeg burde tatt henne til legen igjen. Vi var tidligere, men da konkluderte legen med at det "bare" var kolikk.

Hva burde jeg be legen om å undersøke? Allergi og refluks, kanskje? Er det andre ting som er lett å sjekke hos legen?

HI

Skrevet

Ikke sikkert at det er så lett å få greie på om det er intoleranse hvis du går til fastlegen, og skal han henvise videre kan det ta et par måneder eller mer for å komme til hos en spesialist. Det du selv kan gjøre er å kutte ut all melk fra din kost, og da mener jeg absolutt alt. Dersom du gjør det helt slavisk og babyen har intoleranse bør det blir bedre etter få dager, men du bør holde ut i 3 uker før du gir deg dersom det ikke har noen effekt. Fortsett med grønnsaker og frukt.

Funker det ikke etter 3.4 dager kutter du ut egg også for å se om det kan ha effekt.

Det høres forresten ikke normalt ut sånn som du beskriver det...Selv om det finnes andre som har hatt det sånn er det heller ikke normalt. Hvordan er forresten nattesøvnen?

Anonymous poster hash: 86851...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...