Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Trenger synspunkter/ erfaringer! Starter på jobb med ett-åring, som fortsatt får pupp, også på natt. Da tidligvaktene begynner 07, ønsker jeg å ta ut ammepause mellom 07 og 08. Synes jeg har behov for det så lenge jeg ammer på natta. Senvaktene går bra uten ammepause de varer bare i 7 timer. Men nå er det sånn at jeg føler det er ekkelt å spørre om dette. Virker som ingen andre har behov for dette, de slutter bare å amme på natta og det er det liksom. Det hører med til historien at det er sommer og feriebemanning( helsevesenet). Er jeg kravstor og urimelig, er redd jeg går på en større smell hvis jeg ikke tar litt hensyn til meg selv. What to do( bortsett fra å slutte å amme på natt) Anonymous poster hash: 4f44e...21f
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Har du krav på ammepause når ungen er så stor? Og ja start avvening
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Mellom 7 og 8 er vel det verste tidspunktet, med rapport og morgenstell. Hvorfor trenger du ammepause akkurat da? Anonymous poster hash: 1ebfd...023
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Du mister rapport, men kan lese deg opp selv. Jeg tenker om du er klar for å jobbe, ta stell kl8, er det ok. Men ikke om du er av typen som kommer 0803 og så setter deg å lese rapport😉 Anonymous poster hash: f3a0e...aa7
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Arbeidsmiljøloven : § 12-8. Ammefri (1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag. (2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer. Ettersom barnet ditt er over 1 år har du altså ikke krav på betalt for den timen, men rett på å ta fri. Du må jo selv vurdere om du har råd, synes det er verdt pengene osv. Men jeg synes du skal gjøre som du vil og det som er best for deg og barnet, uavhengig av om andre på jobben har benyttet seg av det. Anonymous poster hash: 76a7e...de3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Du har i prinsippet krav på ammefri, men det et ofte vanskelig å gjennomføre når man jobbet skift. De andre må jo da klare seg med en mindre på jobb den timen, for de kan jo ikke ta inn en vikar for en time. Hvis den timen i tillegg er da det er mest å gjøre, tviler jeg på at du får det godkjent. Anonymous poster hash: 7b08b...3db
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Mellom 7 og 8 er vel det verste tidspunktet, med rapport og morgenstell. Hvorfor trenger du ammepause akkurat da? Anonymous poster hash: 1ebfd...023 Ønsker å starte dagen en time senere da jeg får tatt meg litt inn igjen etter amming på natta. HI Anonymous poster hash: 4f44e...21f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 For din egen del og barnets del, prøv å nattavvenn barnet. Amming på natta gagner verken barnets tenner eller din egen nattesøvn. Ettåringer trenger ikke nattmelk (og ja jeg vet alt om det, min yngste prøvde jeg febrilsk å avvenne lenge, burde ikke gitt meg så mange ganger som jeg gjorde). Du har vel krav på ammefri selv om barnet er over et år, men du har ikke krav på betaling for ammefrien når barnet er såpass stort. Anonymous poster hash: 2558f...969
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 Mellom 7 og 8 er vel det verste tidspunktet, med rapport og morgenstell. Hvorfor trenger du ammepause akkurat da? Anonymous poster hash: 1ebfd...023 Ønsker å starte dagen en time senere da jeg får tatt meg litt inn igjen etter amming på natta. HIAnonymous poster hash: 4f44e...21f Ligge en time lengre om morgenen, gå glipp av rapport og morgenstell pga nattamming av en ettåring..? Du store tid... Anonymous poster hash: 92b6f...9b3
*flux* Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Det kommer an på hvor du jobber. Sjekk med tillitsvalgt eller personal. Vi må ha erklæring fra helsesøster når barnet er over 9 mnd men tok ut ammefri til minsten var 16 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå