Gå til innhold

Nybegynner på ebay, trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er med på en budrunde på et smykke. Nåværende bud er ca 600 kr. Hvis jeg vinner, hva må jeg betale i andre kostnader når varen importeres fra USA? Gikk på en smell og kjøpte det "samme"smykket først. Det sto at det var uåpnet og originalt, bildene var også fra originalt smykke, men lengre ut i bildekarusellen finner jeg bilder av en eller annen billig kopi. Søren og. Bommert. Der ble summen 250 kr, må jeg betale omtrent det dobbelte i moms, toll og gebyr for kopien nå da, altså over 500??

Anonymous poster hash: 429a7...1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.ehow.com/how_2031175_retract-bid-ebay.html

Du kan jo prøve å begrunne med at du ikke visste du la inn bud på en kopi f.eks? Har ingen veldig gode forslag egentlig. Viktig å være oppmerksom på ebay, ikke la seg rive med. Lykke til.

Anonymous poster hash: 180c5...103

Skrevet

Det er selger som bestemmer om du får bli trekt av budrunden. Prøv og spør kva dei meiner med uåpnet og orginal siden bildene viser noe annet.

25 % av kjøpssummen + gebyrer fra 100 til 250 kr. Hør om selger er villig og skrive kjøpsverdien til 30 $ noen gjør det. Slik forhandler jeg med selger.

Anonymous poster hash: 4f80a...784

Skrevet

Jeg har vært på ebay siden 2006 og gjort samme tabbe ja. Klagde til ebay og de opprettet sak på det og jeg fikk hevet kjøpet. Argumenterte med at det ikke er lov å selge fake som ekte, tror til og med man kan bli bøtelagt for det hvis varen stoppes i tollen. Har kjøpt masse fake på ebay som ble solgt som ekte. Til og med sminke. Mange av selgerene er amerikanske og det er mye mer triks ute og går. Gidder ikke handle der mye lenger, blir så mye styr når man blir lurt. Har til og med gått i fella og kjøpt fake Ralph Lauren cashmere gensere til 90 dollar stk. Dette er dyrere enn ekte vare i Ralph Lauren factory outlet i USA. Handler heller på salg hos Zalando og har sikkerheten rundt ekte vare. Ønsker og av moralske grunner ikke å bidra til counterfeit industrien.

Anonymous poster hash: a4d06...0e0

Skrevet

Takk for svar. Jeg ordla meg kanskje litt klønete. Først kjøpte jeg et smykke som det ut fra bilder og produktdetaljer så ut til å være en ekte vare. Prisen var dog lav, så burde ha skjønt tegninga allerede da. Betalte 250 kr og varen er sendt allerede.

Etterpå kikka jeg igjennom alle bildene i karusellen, og oppdager private bilder til slutt med smykket, og det likner overhodet ikke på det ekte, men ser ut som en fake kopi. Jeg kikka ikke på alle bildene i god tro på at selger er seriøs, for omtalene var bare positive..

Etterpå la jeg inn et bud på smykket hos en annen selger, og denne var ekte. Ville ikke bli med mer på budrunden på det ekte siden jeg nå må betale en del for en fake vare. Ååå så irritert jeg blir på meg selv. Er desperat etter å få tak i dette smykket. Det er en utgående sommerkolleksjon som er utsolgt overalt.

Skrevet

Takk for svar. Jeg ordla meg kanskje litt klønete. Først kjøpte jeg et smykke som det ut fra bilder og produktdetaljer så ut til å være en ekte vare. Prisen var dog lav, så burde ha skjønt tegninga allerede da. Betalte 250 kr og varen er sendt allerede.

Etterpå kikka jeg igjennom alle bildene i karusellen, og oppdager private bilder til slutt med smykket, og det likner overhodet ikke på det ekte, men ser ut som en fake kopi. Jeg kikka ikke på alle bildene i god tro på at selger er seriøs, for omtalene var bare positive..

Etterpå la jeg inn et bud på smykket hos en annen selger, og denne var ekte. Ville ikke bli med mer på budrunden på det ekte siden jeg nå må betale en del for en fake vare. Ååå så irritert jeg blir på meg selv. Er desperat etter å få tak i dette smykket. Det er en utgående sommerkolleksjon som er utsolgt overalt.

Hihi, nei det er ikke deg det er meg som er trøtt og leste feil :-) hm, ja kan nok bli værre å komme seg ut av denne. Ebay er litt gøy, men man oppdager fort hvor mange sleipinger det er der. Ha det gøy, men vit at masse er fake :-)

Anonymous poster hash: a4d06...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...