Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Men får igjen så fort som mulig... (noen dager) Er det rart at jeg føler at sparekontoen ikke blir den samme? Imed de pengene jeg får tilbake ikke er "mine" selvoppsparte? Anonymous poster hash: 80bc9...b71
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Du bør ha kontrakt på dette uansett om det bare er for noen dager. Folk har blitt sittende å vente på flere hundre tusen kroner som de aldri har fått igjen, fordi de skulle være snille. Hvis det er snakk om noen dager der personen likevel har pengene selv, hvorfor skal du låne dem bort? Og ja, du er sær som tenker sånn. Anonymous poster hash: 2f9c6...c70
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Det er jo ingen penger som ligger i en boks som er dine... Sparekontoen din er et tall.... Anonymous poster hash: d47a9...b03
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Som nr 2 sier - jeg håper inderlig at du har en ordentlig kontrakt på dette, at alt er skriftlig og at du er trygget å få tilbake pengene!!! Ha for all del en kontrak, selv om det er noen du kjenner godt, er i familie med eller lignende! Mange som har brent seg og ikke fått tilbake penger, eller måttet vente i årevis for å få dem tilbake litt etter litt. Håper det går greit for deg - men sørg for å ha en kontrakt som også ha med tilbakebetalingsdato. Ut over det kan jeg forstå følelsen din - selv om den ikke henger på greip logisk sett Har det litt slik selv i lignende situasjoner Anonymous poster hash: d7d49...82e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Det er litt rart ja, du får jo ikke de samme pengene ut av banken som du satte inn, pengene banken råder over blir tatt ut og inn utallige ganger før du kanskje bruker de til slutt. Kanskje sparepengene dine i denne stund blir brukt til å betale en sofa med, også går Bohus og setter pengene inn i banken, også er det de pengene du får ut når du låner de bort til broren din Men skriv for all del kontrakt. Anonymous poster hash: 9606b...505
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Pågrunn av penger som måtte innpå konto nå idag, mens den som låner ikke får penger før enn om noen dager.. Bra jeg ikke er alene om det da.. Anonymous poster hash: 80bc9...b71
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Låner aldri ut peng. Ok når det er snakk om max 1000 kr. Anonymous poster hash: 8192a...55f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 Låner ikke ut penger jeg ikke har råd til å tape! Anonymous poster hash: c8030...931
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 Pågrunn av penger som måtte innpå konto nå idag, mens den som låner ikke får penger før enn om noen dager.. Bra jeg ikke er alene om det da.. Anonymous poster hash: 80bc9...b71 Jeg håper selvfølgelig at det ikke blir noen som helst problemer og at personen som har lånt pengene betaler tilbake pengene som avtalt. Men det virker på meg som om du ikke har noen kontrakt med personen, og det er en risiko. Når det kommer til penger skal man sjelden stole 100 % på noen. Jeg mistet en tidligere god og nær venninne fordi hun lånte penger av meg som skulle betales tilbake da hun fikk penger inn et par uker senere. Det tok et par år før jeg fikk pengene tilbake. Jeg var overbevist om at hun var til å stole på, trodde jeg kjente henne ut og inn. Det var ikke et veldig stort beløp, men for meg som var student så var det det, og ikke minst var det penger jeg trengte selv. Bare sånn til senere - ikke lån ut penger uten å ha en skriftlig kontrakt, da har du i hvert fall en sikkerhet om det skulle gå galt. Og heller ikke lån ut penger om du ikke har råd til at det går mye lenger før du får tilbake pengene. Håper personen som har lånt penger av deg er til å stole på! Anonymous poster hash: d7d49...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå