Vanilla83 Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har en ganske ille klaustrofobi. Typ jeg tør ikke gå på offentlige toaletter om det ikke er åpninger under og over døren, eller evt. en sånn lås du bare vipper over. Jeg tar ikke heis under noen omstendigheter, jeg er livredd tuneller, undergrunnsbaner i storbyer får meg til å kaldsvette og små rom uten vindu generelt gir meg angst. Jeg vurderer å forsøke få hjelp for dette, men annet enn at jeg må ta trappen når jeg skal noe, og at offentlige toaletter byr på trøbbel, så er det ikke så galt. Fly har jeg heldigvis klart å venne meg til. Noen andre som har noe på hjertet de ikke liker/ har angst for?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 jeg spyr av hybelkaniner.. aner ikke hvorfor. hunde dritt, tiss, spy allt det der bryr jeg med ikke om men om jeg ser en stor hybekanin klarer jeg ikke plukke den opp med papir eller hånda, må ha en støvsuger eller kost. begyner å brekke meg med en gang har også en stor frykt for nøtter, hadde allergi som barn som jeg heldigvis har vokst av meg men får helt panikk om jeg får i meg nøtter. husker så godt den følelsen av at halsen snurper seg sammen å allt begyner å klø. grøss.. Anonymous poster hash: ca8a4...78b
CaptainHindsight Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Har en voldsom sykdomsfobi. Og en litt artig vri: Bakteriefobi OG kjemikaliefobi Så når jeg vasker hendene så blir jeg først stresset på grunn av bakterier og lignende, og så blir det stress med å få av all såpen. Hehe. Redd for synkehull, tornadoer, malstrøm, objekter fra verdensrommet. Tomme basseng gir meg et merkelig sug i magen.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Eneste som er diagnostisert hos legen er sosial fobi. Ellers blir jeg fysisk dårlig av edderkopper, hår i sluket (klarer ikke å fjerne det uten å brekke meg fullstendig), åpne plasser og *wait for it* salt(!).Går fint å bade i saltvann f.eks, men klarer ikke å spise mat som smaker salt, og friker ut om jeg får rent salt på meg, eller søler salt på kjøkkenbenken o.l. Har byttet fra vanlig bordsalt til himmalayasalt, og det takler jeg mye bedre. Himmalayasalt er langt bedre å ta på, og søle på kjøkkenbenken. Saltfobien har til og med resultert i en sykehusinnleggelse, så jeg har jobbet mye med det i nesten et år nå. Anonymous poster hash: b8194...6a2
CaptainHindsight Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Eneste som er diagnostisert hos legen er sosial fobi. Ellers blir jeg fysisk dårlig av edderkopper, hår i sluket (klarer ikke å fjerne det uten å brekke meg fullstendig), åpne plasser og *wait for it* salt(!). Går fint å bade i saltvann f.eks, men klarer ikke å spise mat som smaker salt, og friker ut om jeg får rent salt på meg, eller søler salt på kjøkkenbenken o.l. Har byttet fra vanlig bordsalt til himmalayasalt, og det takler jeg mye bedre. Himmalayasalt er langt bedre å ta på, og søle på kjøkkenbenken. Saltfobien har til og med resultert i en sykehusinnleggelse, så jeg har jobbet mye med det i nesten et år nå. Anonymous poster hash: b8194...6a2 Edderkopper og hår i sluket er jeg også redd for, men salt har jeg aldri hørt om før! Vet du hvordan det startet?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Høydeskrekk. Får skikkelig sug i magen og blir svimmel, men det kan jeg egentlig leve fint med. Anonymous poster hash: efc0a...d38
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Eneste som er diagnostisert hos legen er sosial fobi. Ellers blir jeg fysisk dårlig av edderkopper, hår i sluket (klarer ikke å fjerne det uten å brekke meg fullstendig), åpne plasser og *wait for it* salt(!). Går fint å bade i saltvann f.eks, men klarer ikke å spise mat som smaker salt, og friker ut om jeg får rent salt på meg, eller søler salt på kjøkkenbenken o.l. Har byttet fra vanlig bordsalt til himmalayasalt, og det takler jeg mye bedre. Himmalayasalt er langt bedre å ta på, og søle på kjøkkenbenken. Saltfobien har til og med resultert i en sykehusinnleggelse, så jeg har jobbet mye med det i nesten et år nå. Anonymous poster hash: b8194...6a2 Edderkopper og hår i sluket er jeg også redd for, men salt har jeg aldri hørt om før! Vet du hvordan det startet? Jeg vet ikke helt hvordan det startet, egentlig, men det ble vel verre dag jeg fikk en spiseforstyrrelse i tenårene. Mye av den maten som har mye salt i seg har som regel en del fett også, selv om jeg da heller burde hatt fettfobi? I tillegg til at salt binder vann, som igjen gir økt vekt. Allerede før dette grøsset jeg hver gang det lå salt mellom bordplaten og f.eks asjetter. Verste lyden jeg vet! Den knasende, nesten pipete lyden, som sikkert kan sammenlignes med negler mot en krittavle. Jeg har hatt denne grøssingen så lenge jeg kan huske. Men etter sykehusinnleggelsen ble jeg litt skremt, og innså at jeg ikke kunne unngå salt i lengden, og puster noen ganger ekstra om jeg ser salt. Jobber med dette selv nå, og blodprøvene mine er sånn halvveis fine Anonymous poster hash: b8194...6a2
CaptainHindsight Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 Eneste som er diagnostisert hos legen er sosial fobi. Ellers blir jeg fysisk dårlig av edderkopper, hår i sluket (klarer ikke å fjerne det uten å brekke meg fullstendig), åpne plasser og *wait for it* salt(!). Går fint å bade i saltvann f.eks, men klarer ikke å spise mat som smaker salt, og friker ut om jeg får rent salt på meg, eller søler salt på kjøkkenbenken o.l. Har byttet fra vanlig bordsalt til himmalayasalt, og det takler jeg mye bedre. Himmalayasalt er langt bedre å ta på, og søle på kjøkkenbenken. Saltfobien har til og med resultert i en sykehusinnleggelse, så jeg har jobbet mye med det i nesten et år nå. Anonymous poster hash: b8194...6a2 Edderkopper og hår i sluket er jeg også redd for, men salt har jeg aldri hørt om før! Vet du hvordan det startet? Jeg vet ikke helt hvordan det startet, egentlig, men det ble vel verre dag jeg fikk en spiseforstyrrelse i tenårene. Mye av den maten som har mye salt i seg har som regel en del fett også, selv om jeg da heller burde hatt fettfobi? I tillegg til at salt binder vann, som igjen gir økt vekt. Allerede før dette grøsset jeg hver gang det lå salt mellom bordplaten og f.eks asjetter. Verste lyden jeg vet! Den knasende, nesten pipete lyden, som sikkert kan sammenlignes med negler mot en krittavle. Jeg har hatt denne grøssingen så lenge jeg kan huske. Men etter sykehusinnleggelsen ble jeg litt skremt, og innså at jeg ikke kunne unngå salt i lengden, og puster noen ganger ekstra om jeg ser salt. Jobber med dette selv nå, og blodprøvene mine er sånn halvveis fine Anonymous poster hash: b8194...6a2 Tusen takk for svar. Og så flott at du har tatt tak i det og blitt bedre!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 Eneste som er diagnostisert hos legen er sosial fobi. Ellers blir jeg fysisk dårlig av edderkopper, hår i sluket (klarer ikke å fjerne det uten å brekke meg fullstendig), åpne plasser og *wait for it* salt(!). Går fint å bade i saltvann f.eks, men klarer ikke å spise mat som smaker salt, og friker ut om jeg får rent salt på meg, eller søler salt på kjøkkenbenken o.l. Har byttet fra vanlig bordsalt til himmalayasalt, og det takler jeg mye bedre. Himmalayasalt er langt bedre å ta på, og søle på kjøkkenbenken. Saltfobien har til og med resultert i en sykehusinnleggelse, så jeg har jobbet mye med det i nesten et år nå. Anonymous poster hash: b8194...6a2 Edderkopper og hår i sluket er jeg også redd for, men salt har jeg aldri hørt om før! Vet du hvordan det startet? Jeg vet ikke helt hvordan det startet, egentlig, men det ble vel verre dag jeg fikk en spiseforstyrrelse i tenårene. Mye av den maten som har mye salt i seg har som regel en del fett også, selv om jeg da heller burde hatt fettfobi? I tillegg til at salt binder vann, som igjen gir økt vekt. Allerede før dette grøsset jeg hver gang det lå salt mellom bordplaten og f.eks asjetter. Verste lyden jeg vet! Den knasende, nesten pipete lyden, som sikkert kan sammenlignes med negler mot en krittavle. Jeg har hatt denne grøssingen så lenge jeg kan huske. Men etter sykehusinnleggelsen ble jeg litt skremt, og innså at jeg ikke kunne unngå salt i lengden, og puster noen ganger ekstra om jeg ser salt. Jobber med dette selv nå, og blodprøvene mine er sånn halvveis fine Anonymous poster hash: b8194...6a2 Tusen takk for svar. Og så flott at du har tatt tak i det og blitt bedre! Fikk en liten wake up av hjertelegen på sykehuset. Men, dette beviser jo bare at det kun er en fobi. Litt omrokering i hjernen, så ble jeg fit for fight Anonymous poster hash: b8194...6a2
CaptainHindsight Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Fikk en liten wake up av hjertelegen på sykehuset. Men, dette beviser jo bare at det kun er en fobi. Litt omrokering i hjernen, så ble jeg fit for fight Anonymous poster hash: b8194...6a2 Huff Fælt hvor stor skade en liten "feilkobling" kan lage. Men godt å høre ellers, jeg håper du blir helt frisk igjen
Guttaboys Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Mot mine egne barn når de oppfører seg bedritent...(ja, de har vært slitsomme i dag. Er på reisefot, og barna er turbo).
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 Som noen andre sa her over; høydeskrekk. Får et vanvittig sug i magen av høyder, har problemer med å kjøre over broer for eksempel, og klarer nesten ikke å klatre opp en stige. Det skumleste jeg kan tenke meg er å måtte hoppe i fallskjerm. Da tror jeg faktisk jeg hadde dødd av hjertestans/skrekk lenge før jeg hadde kommet ned på jorda igjen. Grøss! Anonymous poster hash: ba99d...211
I scream for icecream! Skrevet 22. juli 2014 #13 Skrevet 22. juli 2014 Ja, har høydeskrekk (til og med for relativt små høyder) og vepsefobi. Uff, er det mye veps tør jeg nesten ikke gå ut. Synes det er et mareritt når vi er på besøk hos folk og vi skal spise ute med mye veps rundt oss. Litt flaut å være så redd.
Vanilla83 Skrevet 23. juli 2014 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2014 Ja, har høydeskrekk (til og med for relativt små høyder) og vepsefobi. Uff, er det mye veps tør jeg nesten ikke gå ut. Synes det er et mareritt når vi er på besøk hos folk og vi skal spise ute med mye veps rundt oss. Litt flaut å være så redd. Huff ja er ikke særlig glad i veps jeg heller. Vil ikke si det er en fobi da jeg ikke får den angsten, men jeg skvetter opp om de kommer for nært. Fått mange rare blikk for å plutselig reise meg opp å begynne å løpe tulling rundt
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #15 Skrevet 23. juli 2014 Slanger.... I dag vekte jeg mannen kl 7 selv om det var hans tur til å sove lenge. Det var så rare lyder i oppvaskmaskinen og jeg var redd for at det var en huggorm i den... Anonymous poster hash: 9de31...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå