Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 I Bhg hvor minste starter, tar de ansatte (er en liten privat Bhg) bilder med sine mobiler av barna, pga noe feil med kameraene til Bhg. Bildene blir overført til barnehagens pc. (Jobber der selv) Er jeg sær om jeg sier at ingen får lov å ta bilder av mitt barn med private mobiler (jeg stoler på alle bare så det er sagt)? Anonymous poster hash: feb39...394
*Miss Marple* Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Skjønner ikke forskjellen på hva bildene tas med? Spesielt ikke hvis du stoler sånn på de ansatte. Så ja, litt sær og rar vil jeg si du er.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Nei, det synes jeg ikke. vi fyller ut et skjema hvert år ang bildetaging, da er det bare å krysse av på nei. Anonymous poster hash: d4b43...482
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Hadde aldri godtatt at barnet mitt ble fotografert med private mobiler eller kameraer! Anonymous poster hash: b4f7c...53d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Skjønner ikke forskjellen på hva bildene tas med? Spesielt ikke hvis du stoler sånn på de ansatte. Så ja, litt sær og rar vil jeg si du er. Forskjellen er at private blir med hjem, og overalt, andre kan gå inn å se på bildene, og større sjangs for at privat kamera blir stjålet ettersom det er med overalt. Anonymous poster hash: feb39...394
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Da hadde du aldri sett noen bilder av ditt barn i den bhg jeg jobber i. Der tar vi masse bilder med egen mobil eller bhg sin mobil som er lik min mobil så du hadde ikke sett forskjell åå hvilken mobil som ble brukt Barnet ditt hadde heller ikke fått en cd med alle bildene på når det sluttet i bjg. Anonymous poster hash: fa728...fa1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har godtatt at de ansatte tar bilder, men ikke andre foreldre eller foresatte. Det er fordi barnet er fosterbarn og bor på hemmelig adresse. De ansatte kan kun ta bilder av barnet til barnets barnehageperm. Ingenting skal publiseres i nyhetsskriv eller på nett. Anonymous poster hash: 7069e...847
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 ps. har godtatt bilder tatt av ansatte med kamera som ligger i barnehagen. ikke private telefoner. #7 Anonymous poster hash: 7069e...847
*Miss Marple* Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 Skjønner ikke forskjellen på hva bildene tas med? Spesielt ikke hvis du stoler sånn på de ansatte. Så ja, litt sær og rar vil jeg si du er. Forskjellen er at private blir med hjem, og overalt, andre kan gå inn å se på bildene, og større sjangs for at privat kamera blir stjålet ettersom det er med overalt. Anonymous poster hash: feb39...394 Men bildene blir vel slettet når de er overført til bhg sin pc? Det er vel ingen som er interessert i å fylle telefonen sin med bilder av 'fremmede' unger? Og om tlf blir stjålet, hva tror du skjer med bildene da? Tror du tyven sitter og blar og legger de ut på nett? Mitt svar er fremdeles at det er sært og jeg hadde aldri kommet på å nekte det. Du spurte og jeg svarer.
SuperFries Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 De kan vel bare slette bildene etter at de er overført?
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Så lenge bildene slettes etterpå er det jo greit.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 De sletter da bildene etterpå. Du er sær. Anonymous poster hash: 28c8c...bf9
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #13 Skrevet 22. juli 2014 Hva er problemet at andre tar bilder av barna dine? Skal du skjerme dem for det, må du flytte langt oppi fjellet, og være der. Hysteri hystera... Jeg tar mye bilder av barna, og noen ganger blir det med andre barn som tilfeldigvis blir med i bakgrunnen. Bryr meg ikke. Hva er dere egentlig redd for? Pedofile har også mobilkamera. Og de går på stranda, på tur ved huset ditt, hagen, bhg, skolen. Vi klarer ikke å beskytte barna våre mot bildetaking uansett. Så pust dypt inn, slapp helt av. Du er hysterisk. Anonymous poster hash: e85b1...02d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #14 Skrevet 22. juli 2014 Jeg synes det er en smule hysterisk, særlig med tanke på hva slags type bilder som blir tatt. Jeg regner med at det bare dreier seg om koselige bilder av barn i lek ute og inne (med klær på), så jeg kan ikke se at noen andre kan ha glede av å bruke bildene til noe spesielt dersom de skulle komme på avveie. Kryss bare av for at du ikke vil at de skal ta bilder av barnet ditt dersom du ikke ønsker det. Anonymous poster hash: 7f1f4...cce
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #15 Skrevet 22. juli 2014 Jeg humrer litt nå ja.. At du tør å ha barnet ditt utenfor husets fire vegger.... Anonymous poster hash: b6f0b...5aa
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #16 Skrevet 22. juli 2014 Da hadde du aldri sett noen bilder av ditt barn i den bhg jeg jobber i. Der tar vi masse bilder med egen mobil eller bhg sin mobil som er lik min mobil så du hadde ikke sett forskjell åå hvilken mobil som ble brukt Barnet ditt hadde heller ikke fått en cd med alle bildene på når det sluttet i bjg. Anonymous poster hash: fa728...fa1 Dette hadde jeg faktisk ikke tillatt på min avd. Bilder tas med bhg tlf/ kamera og slettes når de går på pc. Barna får nok ikke med alle bildene, men så mange som det lar seg gjøre. Anonymous poster hash: 80dea...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #17 Skrevet 22. juli 2014 Tusen takk for svarene. Er fremdeles ikke komfortabel med at det er masse bilder av barnet mitt på andres mobiler, greit med gruppebilder, men mer usikker på bilder av kun barnet. Men skal bite det i meg, og la det være, slik at de kan ta bilder. Å heller ønske meg kamera som funker i Bhg 😜. Anonymous poster hash: feb39...394
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #18 Skrevet 22. juli 2014 Hvis du stoler så lite på de ansatte som tar disse bildene hvorfor har du barnet i denne barnehagen. Regner med de ansatte har strenge regler for dette. Anonymous poster hash: 375bb...db3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #19 Skrevet 22. juli 2014 Det er ikke lov å benytte private telefoner til å ta bilder av barna i barnehagen. Jeg hadde meldt det. Hilsen styrer Anonymous poster hash: 72aef...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #20 Skrevet 22. juli 2014 For et styr og mas. De SLETTER BILDENE etter at de er overført på dataen. Etter at en barnehage annsatt mistet bhg sitt kamera på bytur, så brukes kun mobiler med kamera til dette. Bildene slettes tvert etter overføring og problem løst. Du stoler ikke på de ansatte! Anonymous poster hash: 28c8c...bf9
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #21 Skrevet 22. juli 2014 Jeg jobber ikke i bhg, men med psykisk utviklingshemmede og vi har ikke lov til å ta bilder av brukerne våre med private mobiler. Anonymous poster hash: f46d9...48b
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #22 Skrevet 22. juli 2014 Det er ikke lov å benytte private telefoner til å ta bilder av barna i barnehagen. Jeg hadde meldt det. Hilsen styrer Anonymous poster hash: 72aef...a3d Det er da lov så lenge foreldrene syntes det er greit. Jeg jobber ikke i bhg men i sfo, jeg som ansatt bruker min mobil som kamera og overfører disse bildene til en minnebrikke som blir gitt til den på kontoret som igjen viderefører bildene inn i det beskyttede systemet som er. Naturlig nok sletter jeg bildene etter overføring jeg har ikke interesse av å ha masse bilder av andre sine barn som tar opp minnet på minnekortet mitt. Alle foreldre er enige om at det er greit å gjøre det på den måten og har skrevet under på dette. Om hi her i denne saken og andre sånn ellers ikke ønsker dette kan de skrive nei på skjemaet de får utlevert og så ender saken der. Jeg skjønner at Hi ikke ønsker at andre skal gå rundt med bilder av hennes barn, helt greit å tenke slik men tror også det er veldig få som jobber i bhg eller skole/sfo som ønsker å beholde bildene på mobilen heller. Dette med bilder er ment som en hyggelig ting for foreldrene og det er helt greit å si nei til det uten å måtte forklare en grunn. Anonymous poster hash: ae58d...31c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #23 Skrevet 22. juli 2014 Jeg ser ikke problemet. Synes du er firkantet og paraniod når det gjelder denne saken. Anonymous poster hash: 00cc8...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå