Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Jeg og min samboer planlegger å bli gravide, men jeg har ett digert arr på magen etter operasjon, hvordan vil dette se ut når jeg blir gravid? Og kommer jeg til å få mye strekkmerker pga dette? Arret er 12 år gammelt. Anonymous poster hash: 223ef...384
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har et stort arr etter å ha fjernet en svær svulst, jeg ble gigantisk son gravid, men arret ble allikevel ikke mye verre (litt større, men ikke en enorm forskjell. Vet ikke om det blir styggere når jeg blir eldre grunnet graviditeten. Anonymous poster hash: 375bf...f2e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Mest sannsynlig vil såret sprekke opp og innvollene sprette ut sammen med livmoren en gang ut i svangerskapet. Men det går så bra så, legen kan bare sy det igjen. Anonymous poster hash: 4b47c...d51
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Har et på 10cm etter operasjon, det er helt fint etter forrige svangerskap. Anonymous poster hash: e9610...a2c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Jeg hadde et lite arr på magen. Magen ble enorm under graviditetene. Arret ble veldig strekt, så at huden der var mindre tøyelig. Fikk noen strekkmerker ved arret. Ingen strekkmerker eller. Så arret gjorde at jeg fikk strekkmerker og det ble jo litt styggere etterpå. Huden gikk liksom ikke så godt tilbake der siden huden var stram. Anonymous poster hash: a7fa6...89d
Diva13 Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Takk for svar! Arret mitt er veldig stramt noen steder og går tvers over magen og er rundt 25 cm langt. Håper det ikke blir veldig stygt etterpå da jeg nettopp har lært meg til å godta det og tørr vise meg frem i bikini. Opplevde dere at det endret farge når dere gikk gravid?
Diva13 Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Jaja, ble ikke mye anonym lengre Gjør jo egentlig ingenting!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 Jeg hadde to store arr pluss flerer små fra tre kikkhulsoperasjoner. Det ene av de to store var fra keisersnittet jeg hadde med første. Det andre starter ca 5 cm over navelen og går godt ned for hårfestet. Disse to arrene var henholdsvis 6 og 7 år gamle når jeg ble gravid med siste. Ingen av de har endret seg som jeg kan se, i tillegg har jeg ikke fått et eneste strekkmerke. Så hvordan arr og hud påvirkes av et svangerskap er veldig individuelt. Så hva som skjer i ditt tilfelle vil ikke du kunne vite før etter du er ferdig. Men, skulle det bli for galt, så finnes der muligheter for å fikse på det... Anonymous poster hash: 3c00c...f49
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 #5 igjen. Arret ble blekere faktisk etter det ble strekt. Hvordan det så ut mens jeg var gravid husker jeg ikke. Spiller jo ingen rolle heller. Nå er det hudfarget, var rødere før. Og nå når magen er gått tilbake så er arret småskrukkete og rart. Det strammet i arret når magen var stor. Litt ubehagelig. Anonymous poster hash: a7fa6...89d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Jeg hadde to store arr pluss flerer små fra tre kikkhulsoperasjoner. Det ene av de to store var fra keisersnittet jeg hadde med første. Det andre starter ca 5 cm over navelen og går godt ned for hårfestet. Disse to arrene var henholdsvis 6 og 7 år gamle når jeg ble gravid med siste. Ingen av de har endret seg som jeg kan se, i tillegg har jeg ikke fått et eneste strekkmerke. Så hvordan arr og hud påvirkes av et svangerskap er veldig individuelt. Så hva som skjer i ditt tilfelle vil ikke du kunne vite før etter du er ferdig. Men, skulle det bli for galt, så finnes der muligheter for å fikse på det... Anonymous poster hash: 3c00c...f49 Glemte å si det at keisersnitt arret ligger så langt nede at det vises ikke i bikinitrusen. Det andre blei bare litt lettere solbrent hvis jeg ikke var flink å smøre meg. Det samme problemet har jeg enda. Så det har ikke blitt noen fargeforandringer på noen av de... Anonymous poster hash: 3c00c...f49
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Det er ikke fare for ruptur, og arret vil trolig ikke endre seg så mye. Kan bli ubehagelig mot slutten når arret strammer, avhengig av hvor arret ditt er på magen. Anonymous poster hash: d7b0f...a03
Fashionista Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 Har tatt bli blindtarmen og jeg har sånn "gammeldags" arr (ikke kikkehull altså). Det ble litt strekkmerker rundt arret, men ellers er det helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå