Gå til innhold

2 år og 9,5 kg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det fryktelig lite?!

 

Anonymous poster hash: d8605...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres lite ut ja... Sjekk statistikk på nett

 

Anonymous poster hash: 813b6...c7a

Skrevet

Nei. Det er ikke fryktelig lite. Jeg har ei jente på halvannen som er 9,3 kg. Hun er lang, men veldig nett. HS fortalte at hun lå innenfor normalen, men at hun var en liten, nett type. Hun sa at siden begge foreldrene var lange og tynne, er det helt normalt at også barnet kan bli slik. Forventet vekt ved 2 årskontrollen ligger på 9,5 kg. 



Anonymous poster hash: 27da9...bc5
Skrevet (endret)

Jo, det er litt lavt. Men det går vel ganske i rykk og napp med små barn. Jenta mi er 2 år og veier 13 kg. Hun var liten da hun ble født, spratt nesten til topps på skalaen ved 7-8 mnd, og nå er hun midt på.

 

http://www.ichrc.org/a511-weight-age-growth-standards-girls

Endret av mtm
Skrevet

Sønnen min veide ca 10 kilo da han var 3. Helt nederst på kurven



Anonymous poster hash: 57666...e07
Skrevet

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Skrevet

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Men det er jo enormt! Ikke akkurat bra det heller.

 

Anonymous poster hash: d8605...7c5

Skrevet

Jeg selv var ca 10kg på min 2årsdag....tynn å spinkle men normal

 

Anonymous poster hash: 67de8...41e

Skrevet

Min gutt var samme størrelse. Det er helt i bunnen av kurven, men noen må være der også :)

 

Anonymous poster hash: 8911c...85a

Skrevet

Min på 21 mnd er 82 cm og 10,3.

Skrevet

 

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Men det er jo enormt! Ikke akkurat bra det heller.

 

Anonymous poster hash: d8605...7c5

Fortsatt innen normalen. Min på 6 mnd er 10 kg. Og er også veldig lang. Toåringen er12 kg og tynn. Barn er ulike :)

 

Anonymous poster hash: 602c9...96e

Skrevet

Min er 2 år og 8 mnd, akkurat bikket 12 kg. Var vel rundt 9-10 når han fylte 2.

Skrevet

Min snart toåring veier 14,5.

 

Anonymous poster hash: 8a942...313

Skrevet

Mi på 1,5 veier 16 kilo. Men hun er veldig lang og har hele veien fulgt sin kurve. Var lang ved fødsel også. Det er jo så store variasjoner og med mindre lege sier det er veldig bekymringsfullt så er det ikke noe å tenke på.

Skrevet

Min toåring veier 15kg. Lang, med tydelige muskler. Han er altså ikke tjukk, veier allikevel ganske mye.. Helt perfekt i mine øyne! De vokser i rykk og napp :)

 

Anonymous poster hash: 621a2...149

Skrevet

Å spørre her er vel ikke stedet hvis du er bekymret eller lurer på hva normalen er....? Sjekk skjemaene ;)

Skrevet

 

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Men det er jo enormt! Ikke akkurat bra det heller.

 

Anonymous poster hash: d8605...7c5

Det kommer jo helt an på lengden! Min gutt på 5 mnd er omtrent like tung, og veldig lang. Ligger litt under middels på vekt i forhold til lengde.

 

Anonymous poster hash: 55bcc...5ce

Skrevet

Min gutt på 2 veier litt over 12 kg og følger kurven sin perfekt.



Anonymous poster hash: ce239...faf
Skrevet

Jeg veide nesten det samme på den alderen. Spiste og spiser fortsatt som en voksen mann. I voksen alder har jeg vært en str 32-34, slank men verken for tynn eller liten. Tror ikke du trenger å bekymre deg :-) min datter er og liten og jeg tenker at det er bare en fordel så hun kan spise hva hun vil senere :-)

 

Anonymous poster hash: 3fcf0...526

Skrevet

Synes det er veldig lite! Sikkert fordi min ettåring veier 11 kg.. Høyde på ungen?

 

Anonymous poster hash: af925...100

Skrevet

 

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg. Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Men det er jo enormt! Ikke akkurat bra det heller. Anonymous poster hash: d8605...7c5

Nei han er ikke enorm, akkurat passe egentlig.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Skrevet

 

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Men det er jo enormt! Ikke akkurat bra det heller.

 

Anonymous poster hash: d8605...7c5

 

Enormt? Det er helt vanlig det!! Småbarn skal være litt lubne, ikke små pinnedyr.. 

 

Anonymous poster hash: f3e52...ad5

Skrevet

 

 

Kanskje litt lite.. min sønn er 5 mnd og veier 8,4 kg.

 

Anonymous poster hash: 86edb...bdd

Men det er jo enormt! Ikke akkurat bra det heller.

 

Anonymous poster hash: d8605...7c5

 

Enormt? Det er helt vanlig det!! Småbarn skal være litt lubne, ikke små pinnedyr.. 

 

Anonymous poster hash: f3e52...ad5

 

Så de babyene som ikke er litt lubne, men "små pinnedyr", de babyene er... ja, hva er de? Feilproduksjon? 

 

Anonymous poster hash: 27da9...bc5

Skrevet

Min treåring veier snart 13. Synes ikke det høres så lite ut det du skriver. Om barnet følger sin egen kurve er alt ok.

 

Anonymous poster hash: a7021...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...