Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Jeg pleier å få "normalt" med myggstikk ol. hvert år. Altså noen og litt ekstra om jeg er en kveld på en hytte eller noe sånt i en skog nært vann. Men den siste 1,5 uka har vært ekstrem! Jeg har fått tilsammen ca 30 stikk/bitt! Ett kleggbitt som jeg kjente der og da, men resten har jeg ikke merket og har oppdaget på morgenen så regner med at de aller fleste insektene har "angrepet" meg på natta. Har vært veldig varmt så vi sover med soveromsvinduet vid åpent hver natt, vinduet er over hodeenden så over oss begge. Samboer og babyen vår har hatt INGEN stikk/bitt så langt, men jeg 30! Hva i granskauen? Jeg har til og med fått allergiske reaksjoner på to av bittene/stikkene (heftige blemmer og svir) men ikke så ille at jeg har dratt til legen. Virker som om at det er forskjellige insekter som har stukket/bitt meg. Det klør og svir "over alt", Aloe vera hjelper, Aurax hjelper i 10 sek. Men er ikke bare bare å smøre seg med AV på ryggen, og under klærne som på rumpa Ja er stukket på alle ca kroppsdeler fra halsen og ned. Er det myggår i år? Jeg sprayer med meg myggspray før jeg legger meg men det hjelper ikke. Syns det er veldig rart (og urettferdig) at samboer som sover i samme seng som meg har så langt hatt 0, han syns selv at det er rart siden han og pleier å få noen hver sommer. Kan det ha skjedd noe med blodet mitt så jeg har blitt veldig attraktiv for insekter? Eller hva kan ha skjedd? Som gravid i hele fjor sommer fikk jeg ingen stikk/butt. Akkurat nå har jeg mensen, den kom i går. Jepp skal ordne insektsnett på vinduet for nå orker jeg ikke mer!!! Anonymous poster hash: cc4cb...817
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Min redning i mange år nå har vært vitamin B6 Jeg glemte å ta det før sesongen i år, og da jeg passet en hundt for et par uker siden fikk jeg 6 myggbitt på første turen i skogen, på veldig kort tid. Det var mygg overalt, og jeg var tydeligvis dagens festmåltid. Jeg la på sprang for å komme unna! Etter den dagen har jeg tatt B6 daglig og etter det har jeg ikke fått ett eneste bitt, tross masse skogsturer. Gikk senest i kveld i shorts og singlet i skogen, og ikke ett bitt Så verdt et forsøk for deg også! Kjøp vitamin B6 - pyridoksin - på apoteket. De kommer i 40 mg tabletter. Jeg tar to daglig den første perioden og så trapper jeg ned til en pr dag. Skal jeg i områder med mye mygg så går jeg opp igjen til to pr dag noen dager før. Jeg har alltid reagert veldig på myggbitt både hevelsemessig, sinnsyk kløe som gjerne har vart i et par uker, og mer enn 4-5 stikk på samme tid så fikk jeg influensafølelse i kroppen. Etter at jeg begynte å ta B6 så ikke bare får jeg nesten aldri stikk lenger, men jeg reagerer nesten ikke på de stikkene jeg får heller. Når jeg - i motsetning til i år - husker å begynne på B6 før myggsesongen så får jeg kanskje 1-3 bitt pr sesong, og de bruker ikke være særlig plagsomme en gang. Da jeg for et par uker siden fikk de 6 myggbittene, så kjørte jeg innom apoteket på vei hjem fra tur. Klødde da allerede som besatt på bittene. Hadde i meg to tabletter med B6 med det samme, samt to neste morgen. Allerede midt utpå neste dag var jeg så godt som kløfri av bittene. Jeg bodde et sted for noen år siden med enorme mengder monstermygg hele sommeren, men heller ikke der fikk jeg bitt så lenge jeg husket å ta B6. Så vitamin B6 er min beste venn på sommeren Anonymous poster hash: ee3b7...bcf
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Til apoteket i morgen! Takker! Tar allerede B-vitamin men er kanskje ikke B6 el lite B6 i den. Anonymous poster hash: cc4cb...817
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Til apoteket i morgen! Takker! Tar allerede B-vitamin men er kanskje ikke B6 el lite B6 i den. Anonymous poster hash: cc4cb...817 For å ha nok effekt mot myggen så må du opp i langt høyere doser enn et vanlig B-vitamintilskudd gir. Jeg bruker også B-stress utenom, men den inneholder bare en tiendedel B6 ift den du kjøper på apoteket. Så ta to tabletter a 40 mg noen dager og så kan du trappe ned til en for å se om det er nok for deg. Anonymous poster hash: ee3b7...bcf
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Takk igjen! Nå er jeg dynka i myggspray og skal sove med et laken over hele meg minus hodet, selv om det egentlig er for varmt for et laken. Anonymous poster hash: cc4cb...817
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Til apoteket i morgen! Takker! Tar allerede B-vitamin men er kanskje ikke B6 el lite B6 i den.Anonymous poster hash: cc4cb...817 For å ha nok effekt mot myggen så må du opp i langt høyere doser enn et vanlig B-vitamintilskudd gir.Jeg bruker også B-stress utenom, men den inneholder bare en tiendedel B6 ift den du kjøper på apoteket. Så ta to tabletter a 40 mg noen dager og så kan du trappe ned til en for å se om det er nok for deg. Anonymous poster hash: ee3b7...bcf Hva heter den du kjøpwr på apoteket? Og hvilket apotek? Jeg var på Apotek1 i dag og dama jeg spurte hadde ikke hørt om at det finnes B6-vit-piller. Eneste hun fant var vanlig B-vit-tilskudd med veldig lite B6. Jeg spurte på helsekost og hun anbefalte den B-stress, de hadde ikke noe annet. Anonymous poster hash: cc4cb...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå