oslofrk Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Vi har en vanskelig nabo... Kort sagt er hun dømt i retten for diverse forhold og er tydeligvis av typen som lever av krangler. Hun prøver konsekvent å gjøre livet surt for alle andre feks ved å parkere slik at det er vanskelig å kjøre inn vår port (resten av gaten er tom for biler). Hun har en to-tre hunder som er ute hele dagen og kvelden og bjeffer på alt og alle som går forbi. Er det noen som har tips til hva vi kan gjøre? Dersom jeg sier noe til henne blir det bare værre.... Hun har fått tilsnakk av politiet flere ganger og nå tar hun inn hundene to minutter før kl 23, men det er utrolig slitsomt å høre på bjeffing hele kvelden og vi har et lite barn som sliter med søvn. Hvis jeg i det minste kunne fått hundene bort fra vårt gjerde ville det jo hjulpet! Er det feks noen som vet noe hunder ikke liker. Hilsen smådesp!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Prøv å ringe politiet tidligere, de må jo være drittleie av å rykke ut til henne og er sikkert enige med deg i at det ikke er bra hundehold å la dem gneldre i timesvis. Anonymous poster hash: bdfde...cae
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Følger hun med på bikkjene? Hvis ikke ville jeg sprutet vann på dem hver gang de bjeffer mot deres gjerde. Kjøp en sånn sprayflaske på Plantasjen. Dette skader ingen, men samtidig assosierer hundene dette med vann. I tillegg ville jeg tatt en telefon til Mattilsynet. Si fra at hundene står ute og bjeffer hver eneste dag/kveld. Har de ly de kan søke til hvis det regner? Hvis ikke kan du også nevne det. Politiet prioriterer sjelden slike situasjoner med mindre hundene utgjør en trussel for menneskene i nærheten. Anonymous poster hash: 368ab...872
oslofrk Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2014 Politiet er drittlei, men prioriterer ikke slike saker så lenge det er nogenlunde stille mellom 23 og 06... Hun har videovervåking på hele tomten sin og er så sprø at jeg er redd jeg risikerer rettssak om jeg spruter på dem... Hun kjører innom flere ganger i løpet av dagen og hundene har både vann og skygge, så sånn sett kan ikke Mattilsynet gjøre noe. Hmm.. Det virker jo dumt å ringe Mattilsynet pga bjeffing, men det er jo verdt forsøket. Noen flere tips?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Meld det til konfliktrådet! Du trenger IKKE finne deg i at hundene står ute og bjeffer dagen lang, selv om det er mellom 08.00-23.00. Litt bjeffing må man tåle, men ikke slik du beskriver! Legger ved en link til deg, der står det kanskje litt mer utfyllende om hvordan du kan gå frem? http://www.dagbladet.no/2013/09/24/tema/bolig/klikk/29433787/ Masser av lykke til Anonymous poster hash: 41cbe...a98
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Er det ikke egne regler for hundegård? Trodde ikke det bare var å sette opp det uten videre? Hør med kommunen og hør med mattilsynet. Anonymous poster hash: 7e249...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå