Gå til innhold

Skuffa over broren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er litt usikker på om jeg skal si noe eller bare la det passere.

I vinter bestilte jeg flybillett til meg og ungene. Planen var at vi førstkommende søndag skulle dra og besøke han der han og familien bor (kjempefint sted, rett v stranda ol). Avklare selvsagt at det passet for dem.

I går(!) sender han meg melding og sier at han heller vil at vi skal komme til hytta deres. Denne er mye nærmere oss, 3-4 timers kjøring unna. Han mener at unga vil ha det bedre der, i tillegg får hans kone besøk av sin bror & nevø (tipper det er derfor de vil bli der).

Jeg tenker at det viktigste jo er å være sammen, men samtidig så har jeg "kastet" 4 stk flybilletter ut vinduet. De får jeg ikke avbestilt...

Er litt skuffa, men har jeg egentlig grunn til å være det? Unga og jeg hadde gledet oss til å dra til dem, men merker jeg blir litt avholdende nå.

Må nevnes at han har meget god økonomi, mens vi i utgangspunktet ikke har råd til å "kaste bort" flere tusen i bortkastede flybilletter....

Anonymous poster hash: 50603...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å si ifra at du synes det er dårlig gjort?

Anonymous poster hash: e2121...ea3

Skrevet

Jeg kan godt si det, men synes han burde skjønne dette selv? For det er dårlig gjort eller?

Ulempen med å si noe er at det fort kan bli dårlig stemning og det orker jeg ikke når vi skal bo en uke sammen...

Skrevet

Er dessverre ikke alle som ser lenger enn sin egen nese vettu :-/ Ville ha forklart at du syns det var øitt dumt fordi du har lagt ut for flybilletter som ikke kan refunderes. Trenger ikke si noe mer enn det :)

Anonymous poster hash: e2121...ea3

Skrevet

Dårlig gjort av ham. Selv hater jeg når planer blir endret i siste liten!! Desverre er hele min familie slik! De kan si at de kommer på besøk, vi gleder oss enormt, og så kvelden før ringer de og sier de ikke kommer likevel. Jeg blir sprø! Gidder ikke lengre anstrenge meg for dem, de fortjener ikke det.

Vet ikke om du får noe ut av å si det til ham. Kanskje syre miner?? Jeg sier selv sjelden noe, har prøvd og det funker ikke.

Anonymous poster hash: eff05...ee9

Skrevet

Dårlig gjort er det vel ikke - han avlyser jo ikke besøket- og han inviterer dere ikke til et nytt sted der dere må kjøpe nye flybilletter, men det er sure penger. Men kanskje været nå er slik at det er triveligere på hytta?

Anonymous poster hash: 898a2...793

Skrevet

Takk for svar! Godt å vite at det faktisk ER dårlig gjort å endre planene på denne måten når vi har avtalt en slik tur lang tid i forveien. Kommer ikke til å si noe, det vil ikke ha noen hensikt. Men kommer heller ikke til å planlegge å reise dit igjen med det første.

Greit å ha noen fremmede å klage litt til :)

Hi

Skrevet

Men så si at du har kjøpt billetter du ikke kan bytte da! Selvfølgelig har du rett til å bli forbannet!

Anonymous poster hash: 7dd12...981
Skrevet

Dårlig gjort er det vel ikke - han avlyser jo ikke besøket- og han inviterer dere ikke til et nytt sted der dere må kjøpe nye flybilletter, men det er sure penger. Men kanskje været nå er slik at det er triveligere på hytta?

Det blir helt sikkert trivelig der, også kan vi ta bilen og ikke fly dit. Blir bare litt...matt?! Dit vi opprinnelig skulle er en nydelig sommerby hvor mange feriereisende kommer på sommeren, rett ved stranda, båtliv ol. Men, mye hyggelig på hytta og...;)

Hi

Skrevet

Jeg har sagt det, uten at han reagerte noe på det. Og da sa jeg ikke noe mer...

Han har som sagt god råd så ser vel ikke helt problemet. Pengene på flyet er brukt uansett om vi bruker billettene eller ei :/

Ho

Men så si at du har kjøpt billetter du ikke kan bytte da! Selvfølgelig har du rett til å bli forbannet!

Anonymous poster hash: 7dd12...981

Skrevet

Det blir helt sikkert trivelig der, også kan vi ta bilen og ikke fly dit. Blir bare litt...matt?! Dit vi opprinnelig skulle er en nydelig sommerby hvor mange feriereisende kommer på sommeren, rett ved stranda, båtliv ol. Men, mye hyggelig på hytta og...;)

Hi

Da må du finne ut hvor du egentlig vil - dersom det er hjem til din bror så sier du at du har kjøpt billetter, og om dere kanskje kan dra Til hytta en annen gang? Da får du jo sagt at du har betalt for billetter....

Dersom du like gjerne drar til hytta gjør du det. Og jeg ville nevnt det neste gang det var snakk om tur og å bestille billetter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...