Gå til innhold

Avlyse samvær pga varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlagt samvær i morgen, det er spådd 30-33 grader begge dager. Barnet er 1.5 år gammelt og må fraktes 1.5 time i bil hver vei for samværet (som foregår hele dagen med tilsyn)... Nå vil jeg avlyse av hensyn til barnet. Han blir sliten og lei i varmen, får ikke sovet daglur, spiser dårlig osv... høres forferdelig slitsomt ut for ham å reise. men er redd for å bli anklaga for å være vanskelig. Det er veldig anstrengt mellom BF og meg. Det er ikke noe alternativ at samværet foregår her (for dårlig klima til at det er bra for barnet) eller overnatting (Bf klarer ikke ta vare på barnet over natta)... Er jeg kjip som vil avlyse?

Anonymous poster hash: 16b7d...67c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor reiser du og ikke han?

Anonymous poster hash: dfd31...4d0

Skrevet

Å sitte i en bil med aircondision er vell noe av det mest behaglige du kan gjøre i varmen. Ja, du er veldig vansklig om du vil bruke det som undskyldning for å droppe samvær.

Anonymous poster hash: fecdd...1e8
Skrevet

Ring barnefar og forklar. Sjekk værmeldingen på forhånd og foreslå nye datoer for samvær, flere så han kan velge.

Anonymous poster hash: 47dd6...897

Skrevet

Ja det lurer jeg på også. Hvorfor du reiser land og strand rundt med et lite barn. Det burde jo han gjøre. Jeg ville ikke avlyst av den gode grunn at du kan ses på som vanskelig. Det er ikke bra om det skulle bli en rettsak.

Skrevet

Det er han som skal hente og levere denne gangen (vanligvis er det jeg som gjør det)... syns det virker slitsomt for barnet, ikke meg.. hi

Skrevet

Har også forsøkt å si at det er bedre for barnet om samværet foregår her i nærområdet, uten å nå fram..

Skrevet

Eg synes bilen er ein av dei betre stadenen å vere for tida, det er vel aircondition i dei fleste bilane no til dags.  Men ordninga med å reise att og fram er heilt klart ikkje av omsyn til barnet.

Skrevet

En unge på 1,5 år har ikke noe problem med å sitte i en bil i 1,5 time en vei en dag og tilbake den andre dagen. Her er det heller du som bruker det som en unnskyldning for å kødde opp samværet mellom barn og far.

Skrevet

Du som lager storm i vannglass.

1,5 i bilen for en dag er ikke lenge.

Anonymous poster hash: 11749...5a4

Skrevet

Det er snakk om t/r samme dag, 3 timer. Hi

Skrevet

Ville heller justert tidspunkt slik at det passer med barnets soving. Selv opplever vi at barnet sover bedre når vi kjører i denne varmen. Tror også at du kan oppfattes som litt vanskelig og lite løsningsorientert i en rettsmekling pm du avlyser av slike grunner, da er det bedre å heller tilpasse samværet med tanke på hva som fungerer for barnet.

Skrevet

Jeg har bil uten air condition og ei som blir sinnsykt bilsyk, ekstra ille i varmen. Unngår bilkjøring for enhver pris og hadde avlyst glatt av hensyn til barnet.

Anonymous poster hash: c4f76...ccf
Skrevet

Å sitte i en bil med aircondision er vell noe av det mest behaglige du kan gjøre i varmen. Ja, du er veldig vansklig om du vil bruke det som undskyldning for å droppe samvær.

Ikke alle biler har air condition.

Skrevet

Tusen takk for alle gode svar. Jeg ender nok på å sende på samvær altså, jeg har ikke noe ønske om å være vanskelig med bf, jeg vil bare at barnet skal ha en fin dag og syntes selv det hørtes slitsomt ut.. :)

Skrevet

Ikke lag drama ut av dette. Ungen overlever to turer på 1,5 time på en dag.

Anonymous poster hash: 73fbb...d61
Skrevet

Ikke avlys. Klassisk episode som ville stilt deg i dårlig lys i en evt rettssak. Hadde jeg vært din advokat hadde jeg frarådet deg det på det sterkeste.

Anonymous poster hash: 6901a...8ea

Skrevet

Ikke alle biler har air condition.

Nei, ikke alle, men de fleste. Om det er det det står på går det sikkert ann å få lånt en bil som ikke blir så varm.

Skrevet

Å avlyse samvær fordi det er for varmt høres ingenting annet enn vanskelig ut, altså at du gjør ting vanskelig.

Om ungen sliter med å sove i varmen må jo 1,5 time i en avkjølt bil være en fantastisk mulighet for hvile. Skygge og tilgang til vann å leke med så plages nok ikke ungen noe mer av varmen sammen med pappa enn sammen med deg.

Far har sikkert godt av å være sammen med en sliten og svett, kanskje litt grinete unge av og til også, han trenger ikke få bare god-dagene til ungen vet du.

Anonymous poster hash: 09f1a...907
Skrevet

Barnslig og egoistisk av deg, ungen din har krav på samvær med pappan sin, så lei Egoistiske mødre

Anonymous poster hash: 85a5e...e39
Gjest Antarctica
Skrevet

Høres ut som en dårlig unnskyldning.

Skrevet

"Det er ikke noe alternativ at samværet foregår her, for dårlig klima for barnet"?

Hva mener du?

Skrevet

Dersom samværet er under tilsyn, hvorfor ikke ordne slik at far reiser til barnet og ikke omvendt?

Anonymous poster hash: 88ab6...0ba

Skrevet

"Det er ikke noe alternativ at samværet foregår her, for dårlig klima for barnet"?

Hva mener du?

Sannsynligvis at det er svært dårlig stemning mellom mor og bf når de er sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...