Gå til innhold

Ang lønn og lån..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor andel av lønnen deres går med til å betjene lån hver mnd?

Akkurat nå betaler vi ca 10 000 i lån/mnd og har netto inn ca 60 000,- Har akkurat fått innvilget et større lån og vil da doble lån/avdrag og litt til. Ca 23 000 i mnd med dagens rente. Tenker det fort kan bli 30 000 dersom renten stiger om noen år og det gjør meg litt nervøs. Det er jo halvparten av inntekten vår.. Kommer vi til å bo oss ihjel??

Hva betaler dere, ift til inntekt?

Hva

Anonymous poster hash: fe479...1a0

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer jo ann på forbruk da. Har dere høye utgifter til feks bhg, sfo, billån, studielån, aktiviteter til barna etc...

Skrevet

Vi er gjeldfrie....

Måtte bare skryte. Ble ferdig med lånet i mai. :D

Anonymous poster hash: 3754d...b5a

Skrevet

100.000 inn og av det går 50.000 til lån (ikke medregnet studielån)

Anonymous poster hash: 17da1...809

Skrevet

Vi er gjeldfrie....

Måtte bare skryte. Ble ferdig med lånet i mai. :DAnonymous poster hash: 3754d...b5a

Så blir det meir skatt da.

Anonymous poster hash: c0f1e...6d1

Skrevet

Utbetalt ca 50 000 totalt.

14000 i renter og avdrag på boliglånet

3500 i husleie (inkl tv og nett)

3000 på studielånene

Har ingen andre lån enda, men blir snart et billån også. Ingen barn enda, men et på vei. Jeg synes selv vi har god økonomi. Selv sparer jeg 4000 i mnd og har 4000 igjen til bare personlig forbruk etter alt, inkl mat, er betalt. Sambo har tilsvarende.

Det spørs jo helt hvilke utgifter dere har om det er for mye eller om dere klarer dere.

Anonymous poster hash: 549de...6e1

Skrevet

Vi er gjeldfrie....

Måtte bare skryte. Ble ferdig med lånet i mai. :DAnonymous poster hash: 3754d...b5a

Så blir det meir skatt da.

Anonymous poster hash: c0f1e...6d1

Selvsagt. Men ikke nevneverdig mye mer enn de siste to årene. ;)

Anonymous poster hash: 3754d...b5a

Skrevet

40.000,- inn, betaler 10.000,- på boliglån og 2000,- på billån, ingen annen gjeld.

Føler vi har det litt trangt, men vi har da også fire barn, en i barnehage og en på sfo, to litt større. Store matbudsjetter og det koster flesk med alt fra fritidsaktiviteter, sportsutsyr, klær for sesongene, lommepenger, frisør, gaver til venner osv osv.

Anonymous poster hash: 7d8ed...ace
Skrevet

Vi har ett barn i bhg, er gravid med nr 2. betaler ca 4000 i mnd på bil, og 1500 i studielån. Sparer ca 5000 i mnd, men må ofte ta av bufferkontoen fordi vi er blakke når lønningsdag nærmer seg. Vi burde vel ikke ha trang økonomi slik det er nå, er redd vi sløser unødvendig, men har ikke oversikt. Må vel sette opp et budsjett skjønner jeg...

HI.

Skrevet

Vi har ca 45.000 inn og betaler rundt 23.500 på huslån. Har 2 barn og ett på vei. Har også studielån. Syns vi har en romslig økonomi og kan bruke det vi vil

Anonymous poster hash: 9103c...622

Skrevet

90 000 netto inn hver måned og 15 000 som går til å betjene et huslån på 2,5 mill. Vi har valgt å bo litt rimelig ift. inntekt og føler vi har veldig romslig økonomi. Har to barn.

Anonymous poster hash: 34cef...689

Skrevet

60000 inn, 35000 i huslån, 25000 i leieinntekter og et lite barn, pluss bonusbarn hvor far betaler bidrag. Helt grei økonomi, men vi planlegger begge to bedre jobber. Jeg er ferdig med master nå og han om ca 3 år. Og ja, så har vi begge studielån.. Sparer også 1000 kr i mnd frem til lille er 18-en grei startkapital. Har planer om å gjøre dette til alle ungene

Anonymous poster hash: b7d43...eba

Skrevet

.

Skrevet

Vi har vel rundt 75 000 kr inn (netto) hver måned og betaler ca 27 000 kr i mnd på huslån og ca 3000 kr på andre lån. Planen vår er å binde renten på ca 70% av lånet dersom (når) renten ser ut for å stige igjen.

Anonymous poster hash: db4a6...854
Skrevet

Vi har vel rundt 55 000kr pluss 10 000 i leigeinntekter, huslån på ca 22 000. Syns vi lever rimelig romslig :)

Anonymous poster hash: 1e10f...e3d

Skrevet

Ca 2/3 av min lønn går med til lån og faste utgifter, betraktelig mindre av mannens inntekt går med til det samme, så hans lønn blir i større grad brukt til spending money.

Skrevet

55 000 netto inn totalt og 12 000 i boliglån, 3000 i billån og 3000 i studielån i måneden.

Anonymous poster hash: 99155...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...