Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Min mor bor i "vår hage". Hun har kjøpt etter oss, nabohuset og vi kan gå igjennom hagene til hverandre (korteste vei). Jeg sa meg skeptisk til det i utgangspunktet, men ikke noe å gjøre med... Hun sniker kronisk rundt her. Er sikkert innom 4-5 ganger hver dag, ihvertfall om hun ser oss ute. Nå nettopp lå jeg å hvilte på sofaen og ser henne tilfeldigvis i speilbildet i tv, der hun "lusker" seg opp på terrassen. Hun kikker inn, ser meg og sier "åh..." Tar av seg skoene, går inn og roper "jeg skal bare levere tilbake denne boksen". Hvorfor kunne hun ikke tatt med den på en av de to andre turene hun allerede hadde innom her? Eller satt den på bordet utenfor døra... Og nå som hagen var tom for barn kunne hun jo kanskje tenkt seg at det var digg med litt ro.... Hun kan videre aldri passe barn eller lage et måltid for oss feks, men spiser her flere ganger i uka (lukter vel maten), så å tenke vi får mye igjen for å ha henne i hagen halve dagen er litt vanskelig innimellom. Anonymous poster hash: f1d66...50e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 STAKKARS DEG. Hadde flytta og nektet henne å komme etter. Vanskelig sak når det gjelder ensomme foreldre (de er jo ensomme) men de må faktisk forstå at det er ufint. Du må ta en prat og forklare at et besøk om dagen holder og at det skal avklares per telefon eller sms. Hadde klikka hadde min mor gjort slik. Anonymous poster hash: 8cfda...ee5
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Det var nok akkurat like slitsomt da du var barn, men du klarer vel ikke tenke på den måten, kan jeg tenke meg. Anonymous poster hash: 03941...22a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Det var nok akkurat like slitsomt da du var barn, men du klarer vel ikke tenke på den måten, kan jeg tenke meg. Anonymous poster hash: 03941...22a vel, nå er det valgfritt å få barn da så hvis det syke hodet ditt virkelig mener hun nå kan mase minst like mye som jeg kanskje gjorde når jeg var liten...., og ta igjen.... Henger virkelig ikke verden lengre sammen for min del! Anonymous poster hash: f1d66...50e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Det var nok akkurat like slitsomt da du var barn, men du klarer vel ikke tenke på den måten, kan jeg tenke meg. Anonymous poster hash: 03941...22a Så, du mener at foreldre skal få "bli barn" når barna er voksne. At barn må betale tilbake til foreldre på den måten? HI stiller opp for sin mor, har henne bl.a. over på middag flere ganger i uke. Det betyr ikke at HI skal være nødt til å godta at moren går ubedt inn og ut av hennes hus og hage mange ganger hver dag. Moren har et ansvar for å ta tak i eget liv og skaffe seg sitt eget sosiale liv, og ikke la hennes egen trivsel er avhengig av datteren. Anonymous poster hash: 76084...a37
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Det var nok akkurat like slitsomt da du var barn, men du klarer vel ikke tenke på den måten, kan jeg tenke meg. Anonymous poster hash: 03941...22a Det var da en noe spesiell konkludering. Live dreier seg om å "ta igjen" Anonymous poster hash: 8cfda...ee5
☆☆☆ Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Dette hadde nok irritert meg, ja. Mormor bygde tomannsbolig med foreldra sine, og anbefalar sterkt å bu så langt unna at ein ikkje kan besøke med kun tøfler. Må minst vere skoavstand. Eg skjønar kva ho meinar.
magica fra tryll Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Hadde jeg ikke orket rett og slett! For ikke å snakke om mannen min;)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Da hadde jeg tatt en alvorsprat. Har hun noen egne interesser og et eget liv? Jeg hadde nok vurdert flytting, ja. Anonymous poster hash: affb2...975
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Ok, da er jeg ikke bare urimelig kort i lunta... Mannen har begynt å klage litt også, spesielt fordi hun alltid må forstyrre han med noe praktisk. Klipper han plenen, kan han jo bare klippe litt til... Driver han med oppussing, vil hun gjerne ha gjort det samme hos seg... Setter han seg ned må det byttes ei lyspære... Hun kan liksom ikke bidra med noe som helst virker det som. Men på den annen side får hun til mye. Ta et eks. Mannen kjørte henne til gartneriet, men vi ga på forhånd klar beskjed om at vi ikke kunne hjelpe henne å plante ut før om noen uker. Hun kjøpe et tilhengerlass! med planter og busker og har klart å spa ned alt selv. Hadde ikke tid å vente på hjelp. Så får vi hjelp av mannens familie til feks å legge ett mål med ferdigplen. Da kommer hun å spiser alle måltider med oss ute, men tar ikke en gang av bordet etter seg. Da er det vel ikke helt urimelig å kunne forvente at hun ihvertfall kunne ryddet etter deg selv, men siden vi alle er fullt opptatte og dessuten forer henne også kunne hun kanskje laget en salat eller stablet en oppvask i maskina?! *fres* i dag er jeg irritert kjenner jeg Hi Anonymous poster hash: f1d66...50e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Du sier ikke fra, folk er ikke tankelesere. Nytter ikke å tenke at de burde skjønt det selv, de gjør ikke det. Anonymous poster hash: f4996...a84
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Du sier ikke fra, folk er ikke tankelesere. Nytter ikke å tenke at de burde skjønt det selv, de gjør ikke det.Anonymous poster hash: f4996...a84 I know, men noen ganger er det ok å ta en liten reality sjekk på at man ikke bare er generelt sliten og har lav terskel for andre også Jo jeg sier i fra, men ikke så ofte. Ett år siden sist og da stormet hun gråtende ut herifra, så hun er ikke så veldig enkel! Min sjokkerte mann ga da meg en overhaling, men pipa har fått en annen lyd hos han også... dessverre. Hi Anonymous poster hash: f1d66...50e
oslofrk Skrevet 21. juli 2014 #14 Skrevet 21. juli 2014 Dæven! Jeg ville blitt smågal... Si ifra og lag klare avtaler!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #15 Skrevet 21. juli 2014 Jeg synes hun er direkte frekk, og jeg ville ha satt henne paa plass. Anonymous poster hash: bd4c3...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå