Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Ser folk er litt opptatte av at alle skiller seg mer nå i dag enn for 50 år siden. Hva tror dere er grunnene for der? Jeg tror det kan være en kombinasjon av at kvinner ikke lengre er avhengig av mennene sine. Og de vil være lykkelig. Vil ha ett godt liv den tiden man er på jorden. Vi møter flere mennesker og muligheter nå enn før. Man har større rekkevidde på det sosiale og det økonomiske. Interessene varierer mye mer enn for 50 år siden? Man ønsker å være lykkelig? Men har vi ett forvrengt bilde av lykke pga all eksponering vi får via media ol. Vil mye vil ha mer holdningen satt seg i hodet vårt? Mulighetene er her selv om man blir aleneforeldre. For 50 år siden var det mer tabu og skamfult. Hva er deres tanker? Anonymous poster hash: 0164e...67a
☆☆☆ Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Tenker at ein ikkje bør samalikne med ei tid der det nærmast var umulig med skilsmisse, både økonomisk og sosialt.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Nå har kvinner råd til å dumpe menn som slår, er psykopater, alkoholikere eller utro svin. Kjempebra synes jeg. Anonymous poster hash: 4b817...ab2
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Jeg tror mange har altfor høye forventninger til livet og dropper ut så fort det er litt motstand. Jeg tror også at mange er blitt veldig egoistiske i dette selvrealiseringssamfunnet vi lever i, det har blitt altfor mye meg, meg, meg. Men heldigvis er det ikke lenger tabubelagt å være alene så det er helt greit å gå fra en voldelig mann, man trenger ikke akseptere utroskap osv. Før var det for mange som fant seg i altfor mange for å slippe skammen ved å være skilt. Anonymous poster hash: 47fe9...f9b
anonymemamma12345 Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 I dag skiller folk seg over en lav sko. Utroskap, økonomiske vanskeligheter, uenigheter om husarbeid og andre teite ting. Det folk ikke tenker over er at det er barna det går utover. Skilsmisser er en stor grunn til at mange barn har psykiske lidelser i dag. Flere foreldre burde tenke på det før de er egoistiske og skiller seg.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 I dag skiller folk seg over en lav sko. Utroskap, økonomiske vanskeligheter, uenigheter om husarbeid og andre teite ting. Det folk ikke tenker over er at det er barna det går utover. Skilsmisser er en stor grunn til at mange barn har psykiske lidelser i dag. Flere foreldre burde tenke på det før de er egoistiske og skiller seg. Ja, for å pule på andre er ikke egoistisk? Mener du at man skal bli i et forhold der partner er notorisk utro slik at man kan risikere å ende opp med kjønnssykdommer eller stebarn som er yngre enn fellesbarna?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Ja, og hvem lider for dette om det ikke er barna. I tillegg til å bo både her og der får de også ofte yngre halvsøsken. Er voksnes happyness alt? Er det ok å oppdra en hel generasjon barn til at dette er ok? Spør folk som jobber på skole om hvordan foreldrenes valg påvirker barna og deres lykke. Helt sinnsykt samfunn! Anonymous poster hash: 05628...a7c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Jeg tror at mye skyldes at både kvinner og menn i dag nesten kun tenker på seg selv. Fokuset er mot selvrealisering, egen lykke, osv. Barn og familie prioriteres ikke i like stor grad. Anonymous poster hash: aac5d...eed
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Jeg tror at mye skyldes at både kvinner og menn i dag nesten kun tenker på seg selv. Fokuset er mot selvrealisering, egen lykke, osv. Barn og familie prioriteres ikke i like stor grad. Anonymous poster hash: aac5d...eed For ikke å glemme hvor vanvittig lite kresne mange er når de velger far/mor til barna sine. Blir helt satt ut av hvor mange late/slemme og/eller egoistiske menn som får anledning til å formere seg pga naive, urealistiske damer. Anonymous poster hash: 296a2...3f2
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Jeg tror at mye skyldes at både kvinner og menn i dag nesten kun tenker på seg selv. Fokuset er mot selvrealisering, egen lykke, osv. Barn og familie prioriteres ikke i like stor grad. Anonymous poster hash: aac5d...eed For ikke å glemme hvor vanvittig lite kresne mange er når de velger far/mor til barna sine. Blir helt satt ut av hvor mange late/slemme og/eller egoistiske menn som får anledning til å formere seg pga naive, urealistiske damer. Anonymous poster hash: 296a2...3f2 Jeg merker jeg blir irritert når jeg leser holdningene dine. Jeg håper du forstår at det er noen menn som forandrer seg totalt med en gang barnet kommer... Som min eks for eksempel! Verdens flotteste og oppegående mann som passet på meg og alle rundt seg alltid, men som ble en skikkelig drittsekk når barnet kom? Da var plutselig over natta alt mitt ansvar, han ble voldelig og kontrollerende.... Det hadde jeg aldri trodd... trodde det var en fase (at menn kunne bli fødselsdeprimerte e.l.), og holdt ut i 8 år med denne mannen! Han endret seg ikke, og jeg gikk! Ingen kunne noen sinne tro det om han, meg inkludert, og vi bodde sammen 3 år før vi fikk barn, så jeg kjente meg 100 % trygg på at han var real! Anonymous poster hash: d3d1a...d2c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Jeg tror at mye skyldes at både kvinner og menn i dag nesten kun tenker på seg selv. Fokuset er mot selvrealisering, egen lykke, osv. Barn og familie prioriteres ikke i like stor grad. Anonymous poster hash: aac5d...eed Enig. Men når man først har fått disse barna kan man søren meg prioritere de. Ikke bare formere seg videre med neste kjæreste. Så får heller interesser og pampering komme i annen rekke. Anonymous poster hash: 05628...a7c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Jeg tror at mye skyldes at både kvinner og menn i dag nesten kun tenker på seg selv. Fokuset er mot selvrealisering, egen lykke, osv. Barn og familie prioriteres ikke i like stor grad. Anonymous poster hash: aac5d...eed For ikke å glemme hvor vanvittig lite kresne mange er når de velger far/mor til barna sine. Blir helt satt ut av hvor mange late/slemme og/eller egoistiske menn som får anledning til å formere seg pga naive, urealistiske damer. Anonymous poster hash: 296a2...3f2 Jeg merker jeg blir irritert når jeg leser holdningene dine. Jeg håper du forstår at det er noen menn som forandrer seg totalt med en gang barnet kommer... Som min eks for eksempel! Verdens flotteste og oppegående mann som passet på meg og alle rundt seg alltid, men som ble en skikkelig drittsekk når barnet kom? Da var plutselig over natta alt mitt ansvar, han ble voldelig og kontrollerende.... Det hadde jeg aldri trodd... trodde det var en fase (at menn kunne bli fødselsdeprimerte e.l.), og holdt ut i 8 år med denne mannen! Han endret seg ikke, og jeg gikk! Ingen kunne noen sinne tro det om han, meg inkludert, og vi bodde sammen 3 år før vi fikk barn, så jeg kjente meg 100 % trygg på at han var real! Anonymous poster hash: d3d1a...d2c Du får nesten bare bli provosert, for det finnes utvilsomt mange damer som får barn med menn de selv burde skjønne er idioter. Damer som i sin naivitet og desperasjon etter å få barn er dumme nok til å tro at typen nok blir grei og mindre egoistisk bare han får en baby liksom... Ja, enkelte forandere seg, men i de fleste tilfeller burde dama skjønne at mannen neppe forbedrer seg kun fordi han blir far. Anonymous poster hash: 296a2...3f2
anonymemamma12345 Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 I dag skiller folk seg over en lav sko. Utroskap, økonomiske vanskeligheter, uenigheter om husarbeid og andre teite ting. Det folk ikke tenker over er at det er barna det går utover. Skilsmisser er en stor grunn til at mange barn har psykiske lidelser i dag. Flere foreldre burde tenke på det før de er egoistiske og skiller seg.Ja, for å pule på andre er ikke egoistisk? Mener du at man skal bli i et forhold der partner er notorisk utro slik at man kan risikere å ende opp med kjønnssykdommer eller stebarn som er yngre enn fellesbarna? Ja det mener jeg! Man får jobbe med forholdet isteden for å bli en sur kjerring som nekter sex, maser og kjefter. Ta vare på seg selv, ta vare på mannen og være blid hjelper masse.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #14 Skrevet 21. juli 2014 I dag skiller folk seg over en lav sko. Utroskap, økonomiske vanskeligheter, uenigheter om husarbeid og andre teite ting. Det folk ikke tenker over er at det er barna det går utover. Skilsmisser er en stor grunn til at mange barn har psykiske lidelser i dag. Flere foreldre burde tenke på det før de er egoistiske og skiller seg. Skillsmisse i seg selv er ikke skadelig, men når mor eller far bruker barna som spillebrikker i en skillsmisse og ser kun sine egne behov. Da er det skadelig. Det er mer skadelig for barn der mor eller far altid krangler, fysisk og psykisk mishandling, latskap, utroskap osv... Å se sine foreldre lykkelige er det som betyr noe. Anonymous poster hash: 7a69f...564
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #15 Skrevet 21. juli 2014 I dag skiller folk seg over en lav sko. Utroskap, økonomiske vanskeligheter, uenigheter om husarbeid og andre teite ting. Det folk ikke tenker over er at det er barna det går utover. Skilsmisser er en stor grunn til at mange barn har psykiske lidelser i dag. Flere foreldre burde tenke på det før de er egoistiske og skiller seg.Ja, for å pule på andre er ikke egoistisk? Mener du at man skal bli i et forhold der partner er notorisk utro slik at man kan risikere å ende opp med kjønnssykdommer eller stebarn som er yngre enn fellesbarna? Ja det mener jeg! Man får jobbe med forholdet isteden for å bli en sur kjerring som nekter sex, maser og kjefter. Ta vare på seg selv, ta vare på mannen og være blid hjelper masse. Haha, naive lille venn. Du tror virkelig at ved å lage mat, vaske hus og ha sex med mannen hver dag og smile hele tiden er du helt sikker på at han aldri vil være utro? Vel, jeg har vært gift to ganger og utsatt for utroskap i begge ekteskapene. Mann nr 1 utviklet fetish som involverte 17-18 år gamle jenter (fyren selv var over 40), slik at 25 år gamle meg med 2 barn ikke lenger dugde. Han gikk hjemme på aap, mens jeg jobbet, studerte deltid, tok ALT med hus og unger, aldri sa nei til sex og var hyggelig. Han oppsøkte purunge jenter på nett og dro og hadde sex med dem. Utenfor fremstod han som kjernekar, familiemann og god far. Mann nr 2 var utro med sin gamle flamme som han møtte igjen etter mange år fra hverandre. Vi var nettopp gift og fått en liten gutt. Jeg verken kranglet, nektet sex eller kjefte. Han sa senere at han var utro fordi a4-familieliv ble kjedelig og han trengte adrenalinkick. Han hadde ingenting å utsette på meg verken som elskerinne, kone, venn eller mor. Så hva er ditt forslag for å unngå utroskap i mine tilfeller? Operere seg yngre i tilfelle med mann nr 1, og holde konstant sirkus for mannen slik at han ikke kjeder seg i familielivet med mann nr 2? Kjenner to andre som ble utsatt for utroskap fra sin drittsekk av en ektemann, den ene er ordentlig bakemester og gourmetkokk, 175 cm høy, 60 kilo og blodtrent, som alltid er hyggelig og positiv. Den andre er ordentlig sexbombe med former, godt humør og er fremragende husmor. Så nei, ikke bare sexnektende, stygge, kjeftende og late damer som blir utsatt for utroskap, hvem som helst kan oppleve det. Anonymous poster hash: 4b817...ab2
3 i april Skrevet 21. juli 2014 #16 Skrevet 21. juli 2014 Har vel noe med at kvinner i dag både tar utdannelse og skaffer seg jobb og ikke lenger er " bundet" til kjøkkenet. Om det blir skilsmisse så har vi i Norge så har vi uansett NAV så en vil uansett klare seg . Det er i dag helt vanlig å ha både venner og kolleger av det andre kjønn så tipper at fristelsen er større i dag enn for 50 år siden. Vi er i dag mer egoistiske og tenker mer på egen lykke, det var ganske utenkelig før i tiden, mann og barn kom først uansett. I dag så er det like vanlig at kvinner drikker alkohol, går på byen, har hobbyer, reiser på venneturer osv. Vi er rett og slett mer frigjorte og likestilte.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #17 Skrevet 21. juli 2014 Har vel noe med at kvinner i dag både tar utdannelse og skaffer seg jobb og ikke lenger er " bundet" til kjøkkenet. Om det blir skilsmisse så har vi i Norge så har vi uansett NAV så en vil uansett klare seg . Det er i dag helt vanlig å ha både venner og kolleger av det andre kjønn så tipper at fristelsen er større i dag enn for 50 år siden. Vi er i dag mer egoistiske og tenker mer på egen lykke, det var ganske utenkelig før i tiden, mann og barn kom først uansett. I dag så er det like vanlig at kvinner drikker alkohol, går på byen, har hobbyer, reiser på venneturer osv. Vi er rett og slett mer frigjorte og likestilte. Ja dessverre! Hadde flere kvinner forstått at de skal ta vare på barn, mann, hus og hjem før ting som jobb, venninner, hobby og annet fjas så hadde nok ting vært bedre. Men dessverre så råder egoismen blandt kvinner i dag, og de viderefører det dessverre til barna sine. Anonymous poster hash: e2f46...295
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2014 #18 Skrevet 21. juli 2014 Har vel noe med at kvinner i dag både tar utdannelse og skaffer seg jobb og ikke lenger er " bundet" til kjøkkenet. Om det blir skilsmisse så har vi i Norge så har vi uansett NAV så en vil uansett klare seg . Det er i dag helt vanlig å ha både venner og kolleger av det andre kjønn så tipper at fristelsen er større i dag enn for 50 år siden. Vi er i dag mer egoistiske og tenker mer på egen lykke, det var ganske utenkelig før i tiden, mann og barn kom først uansett. I dag så er det like vanlig at kvinner drikker alkohol, går på byen, har hobbyer, reiser på venneturer osv. Vi er rett og slett mer frigjorte og likestilte. Ja dessverre! Hadde flere kvinner forstått at de skal ta vare på barn, mann, hus og hjem før ting som jobb, venninner, hobby og annet fjas så hadde nok ting vært bedre. Men dessverre så råder egoismen blandt kvinner i dag, og de viderefører det dessverre til barna sine. Anonymous poster hash: e2f46...295 Jada, der var DU igjen som mener at kvinner hører til på kjøkkenet. Hvis alle kvinner i Norge slutter å jobbe så går landet ad undas. Og hvor tror du jeg hadde vært etter at jeg måtte dra fra eksen med to små barn, uten å ha jobb da? Gå på sosialen med lua i hånden? Mener du at barna hadde hatt det bedre enn når mor forsørger dem og sørger for ordentlige klær, god og sunn mat og at de får være med på aktiviteter sammen med sine kompiser og venninner?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #19 Skrevet 21. juli 2014 Har vel noe med at kvinner i dag både tar utdannelse og skaffer seg jobb og ikke lenger er " bundet" til kjøkkenet. Om det blir skilsmisse så har vi i Norge så har vi uansett NAV så en vil uansett klare seg . Det er i dag helt vanlig å ha både venner og kolleger av det andre kjønn så tipper at fristelsen er større i dag enn for 50 år siden. Vi er i dag mer egoistiske og tenker mer på egen lykke, det var ganske utenkelig før i tiden, mann og barn kom først uansett. I dag så er det like vanlig at kvinner drikker alkohol, går på byen, har hobbyer, reiser på venneturer osv. Vi er rett og slett mer frigjorte og likestilte. Ja dessverre! Hadde flere kvinner forstått at de skal ta vare på barn, mann, hus og hjem før ting som jobb, venninner, hobby og annet fjas så hadde nok ting vært bedre.Men dessverre så råder egoismen blandt kvinner i dag, og de viderefører det dessverre til barna sine. Anonymous poster hash: e2f46...295 Jada, der var DU igjen som mener at kvinner hører til på kjøkkenet. Hvis alle kvinner i Norge slutter å jobbe så går landet ad undas. Og hvor tror du jeg hadde vært etter at jeg måtte dra fra eksen med to små barn, uten å ha jobb da? Gå på sosialen med lua i hånden? Mener du at barna hadde hatt det bedre enn når mor forsørger dem og sørger for ordentlige klær, god og sunn mat og at de får være med på aktiviteter sammen med sine kompiser og venninner? En annen løsning hadde vært å latt være å dra fra exen vet du. Anonymous poster hash: e2f46...295
ærlig talt Skrevet 21. juli 2014 #20 Skrevet 21. juli 2014 Hva er egentlig egoistisk med å ikke tåle dritt fra ektefellen år ut og år inn? Ingen gjør barna sine en tjeneste ved å vise at man er villig til å være dørmatte for husfredens skyld! Skilsmisse i seg selv gir ikke traumatiserte barn. Det er hvordan familielivet var før skilsmissen og hvordan den splittede familien fungerer i ettertid som kan gi barn psykiske problemer/traumer.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2014 #21 Skrevet 21. juli 2014 Har vel noe med at kvinner i dag både tar utdannelse og skaffer seg jobb og ikke lenger er " bundet" til kjøkkenet. Om det blir skilsmisse så har vi i Norge så har vi uansett NAV så en vil uansett klare seg . Det er i dag helt vanlig å ha både venner og kolleger av det andre kjønn så tipper at fristelsen er større i dag enn for 50 år siden. Vi er i dag mer egoistiske og tenker mer på egen lykke, det var ganske utenkelig før i tiden, mann og barn kom først uansett. I dag så er det like vanlig at kvinner drikker alkohol, går på byen, har hobbyer, reiser på venneturer osv. Vi er rett og slett mer frigjorte og likestilte. Ja dessverre! Hadde flere kvinner forstått at de skal ta vare på barn, mann, hus og hjem før ting som jobb, venninner, hobby og annet fjas så hadde nok ting vært bedre.Men dessverre så råder egoismen blandt kvinner i dag, og de viderefører det dessverre til barna sine. Anonymous poster hash: e2f46...295 Jada, der var DU igjen som mener at kvinner hører til på kjøkkenet. Hvis alle kvinner i Norge slutter å jobbe så går landet ad undas. Og hvor tror du jeg hadde vært etter at jeg måtte dra fra eksen med to små barn, uten å ha jobb da? Gå på sosialen med lua i hånden? Mener du at barna hadde hatt det bedre enn når mor forsørger dem og sørger for ordentlige klær, god og sunn mat og at de får være med på aktiviteter sammen med sine kompiser og venninner? En annen løsning hadde vært å latt være å dra fra exen vet du. Anonymous poster hash: e2f46...295 Jepp, jeg burde finne meg i at han banket meg og kanskje ventet til han begynte å banke ungene kanskje før jeg dro?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #22 Skrevet 21. juli 2014 Hva er egentlig egoistisk med å ikke tåle dritt fra ektefellen år ut og år inn? Ingen gjør barna sine en tjeneste ved å vise at man er villig til å være dørmatte for husfredens skyld! Skilsmisse i seg selv gir ikke traumatiserte barn. Det er hvordan familielivet var før skilsmissen og hvordan den splittede familien fungerer i ettertid som kan gi barn psykiske problemer/traumer. Enkelt: man finner seg en mann og far til sine barn som ikke forventer eller krever at du skal være ei dørmatte. Man finner seg en snill, uegoistisk og fornuftig mann. Da slipper barna å oppleve skilsmisse og ha to hjem, og samfunnet sparer enorme summer på å brødfø alenemødre og barna deres. Og NEI, det er ikke SÅ mange menn som "plutselig forandrer seg" så fort de får barn. Er så lei av kvinner som ansvarliggjør alle andre enn seg selv når livet ikke går som planlagt. Anonymous poster hash: 296a2...3f2
ærlig talt Skrevet 21. juli 2014 #23 Skrevet 21. juli 2014 (endret) Hva er egentlig egoistisk med å ikke tåle dritt fra ektefellen år ut og år inn? Ingen gjør barna sine en tjeneste ved å vise at man er villig til å være dørmatte for husfredens skyld! Skilsmisse i seg selv gir ikke traumatiserte barn. Det er hvordan familielivet var før skilsmissen og hvordan den splittede familien fungerer i ettertid som kan gi barn psykiske problemer/traumer. Enkelt: man finner seg en mann og far til sine barn som ikke forventer eller krever at du skal være ei dørmatte. Man finner seg en snill, uegoistisk og fornuftig mann. Da slipper barna å oppleve skilsmisse og ha to hjem, og samfunnet sparer enorme summer på å brødfø alenemødre og barna deres. Og NEI, det er ikke SÅ mange menn som "plutselig forandrer seg" så fort de får barn. Er så lei av kvinner som ansvarliggjør alle andre enn seg selv når livet ikke går som planlagt. Anonymous poster hash: 296a2...3f2 [/acro Heh Om verden hadde vært så enkel..! Endret 21. juli 2014 av ærlig talt
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #24 Skrevet 21. juli 2014 50 år tilbake i tid er ikke så lenge, og mine besteforeldre giftet seg med hverandre av kjærlighet! Kanskje ikke alle som var så heldig, og status, penger og posisjon i samfunnet spilte nok en større rolle for hvem man kunne gifte seg med enn nå. Nå i dag er det vanlig å bo sammen en stund før man går et skritt lenger, og på en måte er det bra fordi man da får se mer av hva forholdet egentlig er! Tror det var mer vanlig å følge foreldres ønsker og bry seg mye om hva andre syntes før. Bygdene var små og det var mye sladder. I dag er verden større og vi ser og hører mye om andres ulykkelige og lykkelige ekteskap. Skiller man seg i dag er det gammelt nytt. Gjorde man det før ble det snakket på bygda i flere år! Det er også mer vanlig at kvinner tar utdannelse og kan klare seg alene med barn uten en mann, derfor er det mulig for de som ønsker det! Anonymous poster hash: 75375...ef4
Gjest Antarctica Skrevet 22. juli 2014 #25 Skrevet 22. juli 2014 Undertrykkelse har nådd å bli avleggs i løpet av de siste 50 år, så jeg tar en råsjans og tipper på at dét kan være en av grunnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå