Gå til innhold

Ok, hadde dere syntes dette er plagsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier hus av svigers. Litt ute på landet, bor 30 min unna byen. Svigerfar har lokalpub som han har pyntet og dekorert veldig på utsiden, den er rettved siden av vårt hus. Nå på sommeren florerer det av turister som kjører og sykler. De sykler på baksiden av huset vårt og de som kjører står gjerne i innkjørselen i 10-15 min parkert før de kjører videre. De tror nok puben er kafe også, men det er den ikke og den er kun åpen noen få dager i året. Må vi bare leve med å ha det sånn? Svigers elsker jo ar bedriften deres blir lagt merke til, jeg liker ikke ha fremmede rundt huset til enhver tid. Føler til og med det er enkelt å sole meg på egen veranda

Anonymous poster hash: 1598d...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løsningen er enkel.

Flytt.

Anonymous poster hash: 82bfe...388

Skrevet

Dere leier. Da er det utleier som bestemmer hva som skal skje rundt huset, så lenge det ikke strider mot lover og regler og alminnelig folkeskikk. De driver en bedrift og skal selvfølgelig ta hensyn til bedriften også. Vil dere leve slik dere selv vil, så får dere kjøpe hus. Har dere ikke råd til det, så må dere innfinne dere med måten utleier har ordnet huset på.

Anonymous poster hash: 9a902...48e
Skrevet

365 dager i året og de har åpent få dager på sommeren? Dere leier og mener dere har noe å si om dette?

Her er det deg det er noe feil med. Flytt!

I byen er fortau helt inntil hager og terrasser. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 7c0fb...df0

Skrevet

Tja,hva med gjerde og port? Jeg hadde ikke orket å ha det sånn...

Skrevet

Vi flyttet nettopp inn, og jeg tenker at turistene kun er her på sommeren. Syns han burde hatt et skilt utfor puben som indikerer at det kun er pubkvelder x antall gang i året, og at det ikke er en kafe. Vi har ikke råd å kjøpe enda, er studenter..

Skrevet

Vi bor jo på landet, ikke i byen. Hadde dere likt at fremmede folk sto parkert i deres egen innkjørsel? Jeg syns det er plagsomt, men vil jo ikke flytte for det.

Skrevet

Det er jo en gylden mulighet. Sett opp et bord og selg suvernirer til den store gullmedalje hele sommeren igjennom :P

Anonymous poster hash: 471b5...a99
Skrevet

Det med et skilt for å fortelle at puben bare er åpen da og da er jo ikke urimelig. Din svigerfar kan jo også bruke det som gratis markesføring om han er smart og planlegger de dagene det skal være åpent :)

Har dere felles oppkjørsel til puben eller er det normalt at andre skal parkere og sykle på eiendommen dere leier?

Hvis ikke burde det gå an å sette opp et lite skilt om at det er privat eiendom og ingen parkering/sykling i/over deres eiendom.

Hvis det er felles oppkjørsel så der det trolig litt verre, men også da er det kanskje mulig å sette en grense for hvor nær deres hus andre kan kjøre og parkere?

Prøv å komme på kreative løsninger som også svigerfar kan se nytte av - markedsføring av puben - og likevel sette grenser som gjør det lettere for dere.

Anonymous poster hash: d82ef...375
Skrevet

Det er jo en gylden mulighet. Sett opp et bord og selg suvernirer til den store gullmedalje hele sommeren igjennom :P

Anonymous poster hash: 471b5...a99

Eller saft, vafler og limonade ;)

Anonymous poster hash: e2b9f...44a

Skrevet

Uansett hvem dere leier av, om så julenissen, så har dere rettigheter på hele eiendommen som dere leier.

Mens dere leier er hele området dere leier deres private og om dere ikke ønsker fremmede der så har de ingenting der å gjøre.

Deler dere innkjøring med puben må dere bli enige med pubeier om hva dere skal gjøre.

Men som sagt, de har ingenting på DERES del å gjøre.

Anonymous poster hash: 63d42...966

Skrevet

Skjønner godt at det er irriterende jeg.

Det er så rart at man ikke har lov å klage på noe her inne 😜 veldig få hadde nok likt å ha fremmede folk i innkjørselen og hage.

Har du foreslått for svigerfar å sette opp et skilt? Syns det hørtes ut som en god og enkel løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...