Gå til innhold

Hva spiser dere i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanskelig å komme på lettvinte og sunne middagsretter når gradestokken viser 30 varme i skyggen.

Som regel er det jo ikke noe problem å spise litt lettvint og usunt de få dagene det er så varmt, men nå er det jo snakk om uker og måneder :)

Så tips til gode middager tas imot med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kylling og salat går det mye av her. Strimlet svinekjøtt og wokgrønnsaker, grillmat, potetsalat, ris.

Ofte venter vi til litt senere på ettermiddagen før vi lager middag og så spiser vi frukt eller lager smoothie når vi kommer hjem fra jobb og barnehage.

Skrevet

Luft og til nød vannmelon... Orker ikke mat i varmen..

Anonymous poster hash: a6099...094

Skrevet

Is. Og så griller vi. Jeg spiser bare pølser omtrent. Det er fælt i si det, men er så lei grillmat! Mora mi har en eller annen regel om at det skal grilles når det er fint vær. Og nå har det vel vært fint vær i to uker...og det er ikke snakk om å variere i grillmaten...nå nei. Koteletter og potetsalat. Nå reiser hun snart til det store utland og da skal jeg lage jeg en diger porsjon med carbonara, etter at solen har gått ned :P

Skrevet

Supper.. i alle former og fasonger... Salater og knekkebrød!

Skrevet

Mye vannmelon. Høygravid og utslitt og ingen matlyst.

Vi griller en del men varm mat byr meg i mot om dagen.

Anonymous poster hash: 51d15...e71

Skrevet

Mye grillmat og potetssalat, salat. Lagde vårruller i går med soya og sweet and sour ved siden. Kyllingvinger og salat. Pastasalat, kyllingsalat, biffsalat. Hjemmelaga pizza (og kjøpepizza;-) fingermat.. spekeskinke, kjøttboller, minimais.. potetsalat til.. mye lettvint i varmen;-)

Skrevet (endret)

Pastasalat med diverse av frø, nøtter, kikerter, bønner osv i. Og hvis jeg orker å steke og brase marinerer jeg litt kjøtt og steker, før jeg skjærer det i biter og har i salaten. Knallgodt. 

Salat med vannmelon og baconbiter, evt mango og spekeskinke. 

Ellers grønnsaksfat/plukkfat med strimlete grønnsaker (blomkål, brokkoli, gulrot, salat, cherrytomater, agurk, paprika og alt hjertet ellers måtte begjære) og rømme med urter og krydder. Her kan det også spes på med ostebiter, stekt kjøtt eller kylling, pølser ol. Veldig populært blant de mindre ;)

Grillmat, enkleste er ferdigmarinerte stykker og grillspidd, eller benfrie koteletter, med salat og maiskolber. 

Grillkylling og potetsalat er jo knallenkelt og godt. 

Endret av mama foodie
Skrevet

Her er vi alle enige om at is er fullverdig middag. 

Lager heller kveldsmat, og det blir stort sett lettvinte løsninger. Ostesmørbrød, salater og slikt. 

Gjest lillehi
Skrevet

Stort sett det samme som til vanlig, men har spandert på datteren min noen pakker med is😃

Skrevet

Grillmat, supper, smoothie ellers litt tyngre middager nærmere kvelden om vi er lei lettvindte løsninger:)

Anonymous poster hash: 9c44c...12a
Skrevet

Gaspacho-suppe (eller hvordan det staves) er kald og god å ha, kan tas med på stranda også. Eller server med ostesmørbrød hjemme.

Ellers går det mye i salater i alle former og fasonger.

Ovnsbakt eller grillet fisk med wokede grønnsaker og salat ved siden av.

Litt tapas-mat etter fri fantasi (kan være en god blanding av norsk og utenlandsk) - sånne lange grønne bønner (som jeg aldri husker navnet på) kokes i noen sekunder og skylles i kaldt vann, hell over olivenolje og maldonsalt. Ovnsbakte småpoteter, løk, sopp, fisk, fetaost med paprika og timian osv. osv. Spekemat. Eggerøre. Guacamole eller tzatziki (jeg lager ofte sistnevnte bare med hvitløk, olivenolje, salt, pepper på sommeren).

Anonymous poster hash: 6a3d2...cb4
Skrevet

Går i mye usunt og enkelt her også. Pølser og lompe, grillmat, salat. Og så spiser jeg gjerne en hel boks kesam lime til lunsj. Den er skummelt god. :) Frøkna spiser yoghurt. 

Skrevet

Ingen som har lyst på varm middag nå vel?

I går laget jeg salat, helt enkelt altså. Grønn salat, tomat, agurk, mais, paprika og purre. Blandet i en boks picnic-skinke og serverte med hardkokte egg og grove rundstykker.

Datteren min som spiste hos naboen hadde fått strimlet kylling og salat i pitabrød i går.

Anonymous poster hash: e66b3...373
Skrevet

Vi griller mye i varmen. Grillspyd, maiskolber, pølser og fisk. I kveld skal vi ha reker.

Ellers er det lettvint med salater med kjøtt/skinke el, pai, pizzasnurrer, spekemat, toast, omelett ol.

Orker IkKE potetmiddag (kokte poteter) og denslags.

Skrevet

Ingen som har lyst på varm middag nå vel?

I går laget jeg salat, helt enkelt altså. Grønn salat, tomat, agurk, mais, paprika og purre. Blandet i en boks picnic-skinke og serverte med hardkokte egg og grove rundstykker.

Datteren min som spiste hos naboen hadde fått strimlet kylling og salat i pitabrød i går.

Jippi, nå fikk jeg tips til dagens mat! Kylling i pita :) 

Varm mat i varmen er ikke godt nei. Har egentlig ikke tenkt på middagen engang, her går det i vann og brus med isbiter. Ingen av oss som er sultne enda.

Skrevet

Idag valgte snuppa på 3 middag: kjøttboller, potetmos og erter. I morgen fiskekaker og salat i pitabrød. Ellers går det mye i supper, aspargessuppe og blomkålsuppe. griller litt også, skal grille kyllinglår til helga med salat. Sommerskinke (kald) med nypotet, kokte erter, hollandaise og asparges er også godt i varmen. 

Høygravid her og, så det går ikke så mye inn-mest drikke. Fått dilla på iskald solo super samt farris blandet med tropisk nektar.

Anonymous poster hash: ee32c...c2d
Skrevet

Tapas mat, det passer oss godt siden ingen av oss orker å spise store porsjoner i varmen. Så da kan vi spise litt og litt og dra det ut.

Blir også en del sushi.

Skrevet

Kavring og surmelk i dag :) Kald middag ;)

Anonymous poster hash: 96751...ff1

Skrevet

Her er vi alle enige om at is er fullverdig middag.

Lager heller kveldsmat, og det blir stort sett lettvinte løsninger. Ostesmørbrød, salater og slikt.

Kommer gjerne på middag hos dere på varme sommerdager!

Her går det mest på store, gode frokoster, gjerne spelt med egg og kjøttpålegg. Blir en del frukt og is resten av dagen.

Skrevet

Da ble det brødskive med salami her, og en smoothie med frosne bær til dessert. Ingen som orket begynne lage det som var handlet inn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...