Gå til innhold

Føler meg så sveket av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å prøve å gjøre det kort: 

Det startet med en arb.ulykke hvor han ødela foten sin. Var sykemeldt i 1 år pga dette. Begynte på jobb igjen og det gikk greit. Så begynte han å få smerter osv, opererte flere ganger etterpå for å se om de kunne finne noe. Fant ikke noe på noen av operasjonene. Ble erklært helt frisk. 

Likevel sier han at han har smerter. Begynner å bruke mer og mer egenmld på jobben. Går til slutt å sykemelder seg. Til slutt har han vært sykemeldt i 1 år. Den tiden han var i arbeid kjøpte vi nytt hus og han lovet meg å aldri havne på aap. Jeg sa at dersom han ikke hadde tenkt å holde seg i arbeid burde vi droppe huset, men han skulle jobbe. 1 år etter huskjøp er han på aap. Vi sliter med å få det til å gå rundt, har fått en hel del kredittgjeld pga dette da vi hadde utestående regninger etter oppussing av hus som vi skulle betale når han fikk lønn osv. Vel, pengene fra nav lot seg vente, og i tillegg var det jo bare 66% av lønnen. Han gikk uten lønn i 3 mnd pga behandlingstid fra nav, og dette var i tillegg rundt juletider. Dette gjorde at vi nå er skikkelig på felgen økonomisk. 

Jeg fikk 100 000 i arv, disse har jeg brukt på kredittgjeld og enda er det mer igjen. Føler meg sveket siden han lovet meg at han skulle jobbe uansett hva og hvor, men går likevel på aap. Han skylder på arbeidsskaden som det nå er flere år siden skjedde og legene finner ingenting. Han jobber med tunge ting hjemme og hjelper andre om det trengs. Tungt fysisk arbeid hjemme klarer han fint, men på jobb, nei?! 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men føler meg bare så sveket! Her sitter jeg med tre barn og har skikkelig dårlig råd. Burde hatt "overflod" med penger så mye som min far har gitt meg av økonomiske goder. Men jeg har måtte  brukt alt på gjeld vi har fått pga han ikke "gidder" å jobbe.. 

Anonymous poster hash: 6c7a1...6cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har han lovet noe som er umulig å holde.

Har du undersøkt om dere kan få bostøtte?

Anonymous poster hash: e66a4...ac3

Skrevet

Får ikke bostøtte. Jeg har nesten 400 000 i årslønn, men med kredittgjeld går det ikke! Og han skaffer stadig nye prosjekter her hjemme. Jeg selger unna det jeg kan for å få råd til det som barna trenger, mens han går å kjøper seg hobbyer! Blir sprø. Og det er greit at han ikke vil jobbe i en tungt fysisk jobb, men hva som helst hadde jo fungert! Nå har han gått her hjemme og trødd i 2 år, og han blir ikke lei! Går på kafe med andre som går hjemme, har stadig besøk. Gleder meg til å starte på jobb etter endt permisjon så jeg slipper å se han HELE tiden. Han er flink med barna, men føler ikke det holder akkurat nå. 

HI

Skrevet

Herregud. Med den lønna di kommer du ut. Av kredittgjeld. Her må du tagger og ansvar. Mannen får ikke bruke mer penger.

Anonymous poster hash: 1a1ea...3ab

Skrevet

Men du må jo si at dere ikke har råd til å skaffe nye hobbyer og kjøpe masse ting når dere går på krita. Få mannen med til fvk før dere ender opp på luksusfellen.

Anonymous poster hash: cd55f...052
Skrevet

Her inne er jo alle på aap, og er kvinner. Så regner med at alle her inne syntes det er greit. Eller er det bare kvinner som skal på aap mens mannen forsørger?

Anonymous poster hash: 1aafa...cbe

Skrevet

Han har lovet noe som kan være umulig å holde. Men hvis han går hjemme med 66% lønn og egentlig kunne vært på jobb så skjønner jeg at du føler deg sveket.

Jeg hadde sagt at enten så må han finne seg en jobb han kan fungere i eller så får du styre hans økonomi til dere ikke har mer kredittgjeld. Sier han nei til begge så vil han jo virkelig ikke bidra til å få det til å gå rundt, det hadde vært kroken på døra for min del.

Anonymous poster hash: 36ed6...f50

Skrevet

Her inne er jo alle på aap, og er kvinner. Så regner med at alle her inne syntes det er greit. Eller er det bare kvinner som skal på aap mens mannen forsørger?

Sånne idiotiske påstander ødelegger så mange tråder!

Hvis alle her inne er på aap, så er vel du det også da? Naut!

Anonymous poster hash: a2d21...b97

Skrevet

Det er bortimot umulig å love at man ikke skal havne på aap, for det er noe med at framtiden kjenner ingen. Men nå er dere der dere er, og da gjelder det å innrette seg etter den nye økonomiske situasjonene -  for alle sammen. Og det innebærer at han også tenker over hva han bruker penger på.

Her tror jeg du trenger å ta en alvorsprat med mannen. Hvis han ikke vil/kan jobbe så får han heller ikek bruke ubegrenset med penger. Han får ikke ha kredittkort, og han får få en fast sum i mnd han kan bruke på det han vil. Resten har du ansvar for, som har jobb og tydeligvis økonomisk sans for å få ting til å gå rundt for alt og alle.

Hvis han ikke vil godta dette får han komme seg tilbake i en jobb han kan gjøre, og tjene nok penger til at han kan kjøpe det han vil - etter at gjelda og regningene er betalt. 

Vis han tallene, og hvor mye det vil koste dere i måneden å nedbetale gjelden dere har; hvor mange tusen som går ut på de forskjellige postene av det å drive et hjem, og hva dere sitter igjen med til slutt, som så skal være til alle. Og at det kan være fint å spare litt innimellom, så man har råd til f.eks uventede utgifter, en bil som må på service o.l. 

Anonymous poster hash: dfeaf...bdc
Skrevet

Få en avtale med en økonomisk rådgiver i banken, sett opp et budsjett og dra mannen med dit. Han MÅ skjønne at han ikke kan fortsette å kaste ut penger på stadig nye hobbyer og kafebesøk når dere sliter økonomisk. Han må faktisk bidra med det han kan. Om det ikke er annet enn å spare inn, vel, så får han spare inn da.

Jeg tror det første og viktigste her er å få ham til å skjønne alvoret i stuasjonen, og da trenger du hjelp.

Skrevet

Så fysisk arbeid hjemme får han til, men ikke å jobbe?

Gratulerer folkens, Norge har fått nok en trygdesnylter. Er det ikke flott å gå popkongen og vite at din innsats bidrar til at idioter kan gå hjemme og få lønn for å pusse opp huset sitt?

Anonymous poster hash: bbe08...31c

Skrevet

Så fysisk arbeid hjemme får han til, men ikke å jobbe?

Gratulerer folkens, Norge har fått nok en trygdesnylter. Er det ikke flott å gå popkongen og vite at din innsats bidrar til at idioter kan gå hjemme og få lønn for å pusse opp huset sitt?

På jobb, ikke popkongen :)

Skrevet

Del økonomien!

Sett av halvparten hver til ALLE faste utgifter, det han har til overs kan han sløse vekk. DU skal ha tilgang til den kontoen dere setter inn penger på, og fra den betaler du alt.

Hadde han nekta hadde jeg gått.

Anonymous poster hash: 30898...1ec

Skrevet

Mannen din har lovet noe han ikke kan holde. Ingen kan forutsi fremtiden. 

Klarer han ikke jobbe med yrket sitt, må han omskoleres. Enkelt og greit. AAP har en maksgrense for hvor lenge man kan gå på det, og man skal egentlig være i tiltak (= praksisplass, behandling etc) mens man går på det. 

Det du kan gjøre foreløpig, er å skrive opp alle utgiftene dere har, sammen og hver for dere, og alt hans eget må han betale for sine egne penger, og han skal betale halvparten av alt felles. Til alle hans nye prosjekter du ikke ønsker å ta del i, må han bruke av sine egne penger. 

Her må du sette foten ned før det går helt gale.

Klipp alle kredittkort !! 

Anonymous poster hash: 96570...c63
Skrevet

Ikke alle her inne som er det. Men du er åpenbart det?

Anonymous poster hash: 01ffb...4cc

Skrevet

Du har tydeligvis ikke så mye vett mellom ørene 😉

Anonymous poster hash: fb1ed...18e

Skrevet

Her må du sette en strek... Si til mannen at det blir ingen opppussing eller nye prosjekter, men prioritering av å betale ned kredittgjeld. Vis til at alt må strammes inn. Dersom du tviler på at mannen din er reel syk, vil nok pipen få en annen lyd dersom dere må leve på et minimum et års tid.

Når det er sagt, så må jo legen mene at han er syk da, siden han får aap?

Skrevet

For å prøve å gjøre det kort:

Det startet med en arb.ulykke hvor han ødela foten sin. Var sykemeldt i 1 år pga dette. Begynte på jobb igjen og det gikk greit. Så begynte han å få smerter osv, opererte flere ganger etterpå for å se om de kunne finne noe. Fant ikke noe på noen av operasjonene. Ble erklært helt frisk.

Likevel sier han at han har smerter. Begynner å bruke mer og mer egenmld på jobben. Går til slutt å sykemelder seg. Til slutt har han vært sykemeldt i 1 år. Den tiden han var i arbeid kjøpte vi nytt hus og han lovet meg å aldri havne på aap. Jeg sa at dersom han ikke hadde tenkt å holde seg i arbeid burde vi droppe huset, men han skulle jobbe. 1 år etter huskjøp er han på aap. Vi sliter med å få det til å gå rundt, har fått en hel del kredittgjeld pga dette da vi hadde utestående regninger etter oppussing av hus som vi skulle betale når han fikk lønn osv. Vel, pengene fra nav lot seg vente, og i tillegg var det jo bare 66% av lønnen. Han gikk uten lønn i 3 mnd pga behandlingstid fra nav, og dette var i tillegg rundt juletider. Dette gjorde at vi nå er skikkelig på felgen økonomisk.

Jeg fikk 100 000 i arv, disse har jeg brukt på kredittgjeld og enda er det mer igjen. Føler meg sveket siden han lovet meg at han skulle jobbe uansett hva og hvor, men går likevel på aap. Han skylder på arbeidsskaden som det nå er flere år siden skjedde og legene finner ingenting. Han jobber med tunge ting hjemme og hjelper andre om det trengs. Tungt fysisk arbeid hjemme klarer han fint, men på jobb, nei?!

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men føler meg bare så sveket! Her sitter jeg med tre barn og har skikkelig dårlig råd. Burde hatt "overflod" med penger så mye som min far har gitt meg av økonomiske goder. Men jeg har måtte brukt alt på gjeld vi har fått pga han ikke "gidder" å jobbe..

Så sært!! Dette kunne jeg ha skrevet selv. Til minste detalj.

Bortsett fra at gjelden vi ryddet opp i kom fra ham før han møtte meg.

Han klarer ikke holde på en jobb, og klarer ikke engang å utføre enkle oppgaver hjemme. Starter på prosjektervuten å fullføre - jeg føler at alt faller på meg. Økonomi skal helst ikke nevnes - men vi kan godt lage luftkasteller om alt vi skal gjøre med huset.. Når jeg forsøker å realitetsorientere blir jeg den kjipe..

Så det er ikke mange varme følelser igjen. Jeg er så bitter at jeg blir ei skikkelig drittkjerring mot ham.. Men han klarer ikke se sin rolle i det. Ønsker å leve sammen med noen jeg har respekt for og som får meg til å le og føle meg ubekymret og levende - men ønsker ikke delt omsorg for barn og flytting osv. Han skal ha for at han er en veldig god pappa :)

All sympati men ingen råd fra meg..

Anonymous poster hash: 7fed6...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...