Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Jeg har en samboer som sier HVER GANG vi diskuterer: Du trenger ikke å hisse deg opp! Dette før jeg i det hele tatt har gjort det! Det er han som hisser seg opp uten grunn og så sier han dette til meg hele tiden! Da blir jeg så forbanna at jeg bare må gå. Ellers hadd han virkelig fått sett st jeg HISSER MEG OPP! Pokker, er sur nå! Anonymous poster hash: ffc72...9ba
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Litt hersketeknikk ja. Men det må være lov å si om man forsøker å ha en saklig diskusjon og den andre FAKTISK hisser seg opp. Jeg har en tendens til å høres veldig opphisset ut selvom jeg har laaaangt igjen til faktisk å være det. Har måttet ta noen runder med meg selv og øve på å holde stemmen på normalt leie samt la andre prate ferdig (selvom det de sier er bullshit, hehe) Anonymous poster hash: 42f68...818
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Det er iallefall ufattelig irriterende. Min eks kommenterte alltid måten jeg sa ting på istedet for det jeg sa. Dette førte jo self til at diskusjonen eskalerte siden han ikke vektla innholdet av det jeg sa. Jeg syns selv at jeg snakket ok (ikke skrikete el.).. Dust Anonymous poster hash: 2d68d...121
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Ja, det kan det være, men det å gå ut under en diskusjon er også en hersketeknikk. Nesten alle virkemiddler du bruker for å vinne en diskusjon kommer i den kategorien. Anonymous poster hash: a379e...814
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Ja, det kan det være, men det å gå ut under en diskusjon er også en hersketeknikk. Nesten alle virkemiddler du bruker for å vinne en diskusjon kommer i den kategorien. Anonymous poster hash: a379e...814 Det har jeg ikke tenkt på. Men jeg må ellers ender det med høglytte krangler foran ungene fordi jeg startet en diskusjon om hva vi skal ha til middag idag... (han vil ha pomfri eller hamburgere eller noe, det er en vanlig onsdag og jeg vil ha noe sunt siden det har blitt usunne middager hver dag den uka, og så sier han at jeg alltid bestemmer, og jeg sier at han har bestemt de to siste dagene, og han sier at jeg trenger ikke hisse meg opp, og jeg ser på ham, rister på hodet og må bare gå så ungene slipper å se på enda en krangel. Og sånn går dagene... Dette er bare et eksempel) Anonymous poster hash: ffc72...9ba
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Ja, det kan det være, men det å gå ut under en diskusjon er også en hersketeknikk. Nesten alle virkemiddler du bruker for å vinne en diskusjon kommer i den kategorien. Anonymous poster hash: a379e...814 Det har jeg ikke tenkt på. Men jeg må ellers ender det med høglytte krangler foran ungene fordi jeg startet en diskusjon om hva vi skal ha til middag idag... (han vil ha pomfri eller hamburgere eller noe, det er en vanlig onsdag og jeg vil ha noe sunt siden det har blitt usunne middager hver dag den uka, og så sier han at jeg alltid bestemmer, og jeg sier at han har bestemt de to siste dagene, og han sier at jeg trenger ikke hisse meg opp, og jeg ser på ham, rister på hodet og må bare gå så ungene slipper å se på enda en krangel. Og sånn går dagene... Dette er bare et eksempel) Anonymous poster hash: ffc72...9ba Kranglen er jo helt tåplig i utgangspunktet, men bortsett fra det skal du være klar over at du bruker flere hersketeknikker selv. Det å se på ham og riste på hodet før du bare går, er en teknikk for å ydmyke ham og vise at han er dum og underlegen. Du bryr deg ikke om hans argumenter og gidder ikke en gang å argumentere selv. Hvis middagen er en tilbakevendende årsak til krangler anbefaler jeg å lage ukesmeny sammen og at dere holder dere til den. Anonymous poster hash: a379e...814
Virginia. Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 (endret) Jeg har en samboer som sier HVER GANG vi diskuterer: Du trenger ikke å hisse deg opp! Dette før jeg i det hele tatt har gjort det! Det er han som hisser seg opp uten grunn og så sier han dette til meg hele tiden! Da blir jeg så forbanna at jeg bare må gå. Ellers hadd han virkelig fått sett st jeg HISSER MEG OPP! Pokker, er sur nå! Anonymous poster hash: ffc72...9ba Nei. Dette er helt klart INGEN hersketeknikk. Denne umodne forsvarsmekanismen kalles for "overføring". Han hisser seg opp, men ser ikke/ klarer ikke anerkjenne dette hos selv, men anklager isteden deg for å ha hans "dårlige" egenskap/ bli hissig. Har sett det samme hos en eldre dame som avbryter alle nesten ustanselig, men blir ekstremt fornærmet hvis hun selv avbrytes av noen. Når man ser det utenfra kan det nesten virke helt absurd og komisk at vedkommende er så blind for at de selv er verst til det de irriterer seg over... Når det er sagt så er jeg av typen som selv kan komme til å avbryte andre når jeg blir engasjert altså Endret 21. juli 2014 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Ja, det kan det være, men det å gå ut under en diskusjon er også en hersketeknikk. Nesten alle virkemiddler du bruker for å vinne en diskusjon kommer i den kategorien. Anonymous poster hash: a379e...814 Det har jeg ikke tenkt på. Men jeg må ellers ender det med høglytte krangler foran ungene fordi jeg startet en diskusjon om hva vi skal ha til middag idag... (han vil ha pomfri eller hamburgere eller noe, det er en vanlig onsdag og jeg vil ha noe sunt siden det har blitt usunne middager hver dag den uka, og så sier han at jeg alltid bestemmer, og jeg sier at han har bestemt de to siste dagene, og han sier at jeg trenger ikke hisse meg opp, og jeg ser på ham, rister på hodet og må bare gå så ungene slipper å se på enda en krangel. Og sånn går dagene... Dette er bare et eksempel) Anonymous poster hash: ffc72...9ba Kranglen er jo helt tåplig i utgangspunktet, men bortsett fra det skal du være klar over at du bruker flere hersketeknikker selv. Det å se på ham og riste på hodet før du bare går, er en teknikk for å ydmyke ham og vise at han er dum og underlegen. Du bryr deg ikke om hans argumenter og gidder ikke en gang å argumentere selv. Hvis middagen er en tilbakevendende årsak til krangler anbefaler jeg å lage ukesmeny sammen og at dere holder dere til den. Anonymous poster hash: a379e...814 Å riste på hodet og bare gå er en hersketeknikk ja.
Virginia. Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Mitt forslag er at dere melder dere på krangle- og kommunikasjonskurs for par HI. Svært mange kommuner tilbyr dette, så ta gjerne kontakt med familieetaten i deres kommune. Tror dere begge vil kunne få et bedre samliv, mer forståelse for hverandre og mer konstruktive "krangler" av dette .
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Er riste på hodet, smile og le en hersketeknikk? Mannen min gjør altid dette når jeg veit jeg har rett og tatt han i jug. Anonymous poster hash: b1497...0e2
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Dette med å riste på hodet før jeg går er jo for å vise at jeg melder meg ut av diskusjonen. Det har jeg fortalt han før. For akkurat i det øyeblikket er det blitt en krangel, og er barna der er det ikke annet jeg kan gjøre. Med en gang han ikke har fler argument å komme med sier han enten at jeg ikke skal hisse meg opp, eller lignende. Har ikke sett på det som en hersketeknikk.. Dette med middag var bare et eksempel:p Anonymous poster hash: ffc72...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå