Gå til innhold

Jobb via bemanningsbyrå? Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: d378c...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bemanningsbyrå, hva er det egentlig du lurer på?

Etter at bemanningsdirektivet kom, har du krav på samme lønn, og samme godene på lik linje med andre ansatte.  
Det er utrolig mange som velger å bruke bemanningsbyråer, da det er mye rimeligere for bedriftene. I tillegg så har du muligheten til å få jobber du ellers aldri vil se utlyst.

Det eneste negative er jo at du ikke har noe garanti mtp på fremtiden sånn i starten.
De fleste merkantile stillinger osv, er gjerne 3-6 mnd om gangen. Eller man fornyer vikariatet hvert år. Men sjansene for å bli fast ansatt er ganske stor dersom man allerede har vært en stund og er godt likt. 
Det er dessverre mange bedrifter som er sleipe og aldri gidder å ansette fast, men bemanningsbyråene har oversikt over hele arbeidsmarkedet, og kjenner de fleste arbeidsplasser, arbeidsgivere, osv. 

Små-stillinger som lager, barnehage osv, ender som regel ikke i fast jobb. Det hender jo, men der er det forlengelse hver uke, hver 14 dag, og man blir ofte sendt rundt til nye steder hele tiden.

Bemanningsbyråene tar jo også oppdrag direkte til faste stillinger, der bedriften betaler byrået en sum, for at de tar seg av søk og intervjuer. 

Anonymous poster hash: 5ada8...537
Skrevet

Vikariat eller fast?

Jeg har gode erfaringer med rekrutteringsbyrå. De får min CV. Jeg sier hvordan type bedrift jeg vil jobbe i. Størrelse, beliggenhet, fortrinnsvis bransje og andre ting som er viktig for meg.

Så plukker de ut som er aktuelle for meg og jeg er aktuell for kunden.

De har aldri bommet på å matche meg. Gjort det tre ganger.

Anonymous poster hash: d6822...ca7

• 7 måneder senere...
Skrevet

Vikariat eller fast?

Jeg har gode erfaringer med rekrutteringsbyrå. De får min CV. Jeg sier hvordan type bedrift jeg vil jobbe i. Størrelse, beliggenhet, fortrinnsvis bransje og andre ting som er viktig for meg.

Så plukker de ut som er aktuelle for meg og jeg er aktuell for kunden.

De har aldri bommet på å matche meg. Gjort det tre ganger.

Anonymous poster hash: d6822...ca7

Hvilket byrå var det da? 

Anonymous poster hash: d378c...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...