Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Sa ja til å guide en nylig pensjonert grandtante fra Canada rundt en langhelg i sommer på en kant av landet, siden hun ønsket å se området der hennes farfar kom fra. Jeg sa at jeg egentlig ikke hadde råd til å ta henne med dit i år, så avtalte vi at vi betalte reiseutgiftene hver for oss, men at jeg kun skulle dekke mellomlegget mellom singelrom og familierom på hotell (ca 220 per natt). Jeg oppdager senere at hun har lagt ut et bilde på facebook (innstilt kun for at hennes venner dog) av et lite barn som vi ikke kjenner som hun syntes var så nydelig. Og jeg sender henne da en melding hvor jeg skriver at hun må fjerne bildet av dette barnet, siden dette verken er lovlig eller noe foreldrene sikkert hadde likt. Hun blir da tydeligvis barnslig snurt og sender bare en mail tilbake hvor hun nå plutselig vil ha penger for 50 % av det hotellet kostet, og ikke bare mellomlegget slik vi hadde avtalt..! Da jeg i tillegg sender pengene med min eks slik vi avtalte for at han skal gi dem til henne, så sier han at hun har reist med flyet til Canada. Jeg tar derfor med pengene hjem igjen, og sender henne en ny mail (jeg er god og tydelig når jeg uttrykker meg på engelsk, og har hatt dette som arbeidsspråk) og sier at jeg fikk beskjed om at hun hadde reist dagen før når jeg kom med pengene og at det derfor var fint om hun ville sende meg et kontonummer slik at jeg kan overføre det til henne. Får så en mail tilbake hvor hun spør om dette betyr at jeg bryter avtalen vi har?! Virker ikk som om hun overhodet leser det jeg skriver, men bare ser det hun vil se. Hjelpes. Merker jeg blir kraftig irritert bare jeg skriver dette. Greit nok at jeg har vokst opp i en familie med nesten bare menn som de nærmeste rundt meg, noe som kanskje i blant gjør meg litt mer direkte og en som dropper kosemosingen før jeg kommer til poenget, men det får da være måte på å bli sur fordi noen ber en om å fjerne et bilde. Det føles det som om jeg har fått førstehåndskjennskap til studiene som viser at tendenser til nærtakenhet og å føle seg krenket øker kraftig jo nærmere pensjonsalder man kommer. Men det får da være måte på barnslig oppførsel fra voksne mennesker? Anonymous poster hash: 1f65c...f59
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Og samtidig synes jeg det er litt hårreisende at bildet av dette barnet enda ikke er fjernet.... Selv om jeg selv ikke er ekstremt restriktiv med hva jeg legger ut av bilder av eget barn, så hadde jeg ikke likt at dette skjedde uten mitt samtykke av noen jeg ikke kjente. Anonymous poster hash: 1f65c...f59
håperpåvinterbarn Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Grandtanten din fremstår som en idiot. Bare la det gå, hun vil jo misforstå! Forsøk å skrive en linje med ordene: jeg trenger kontonummer for å overføre utestående beløp til deg. Hadde ikke giddet kommentere det andre en gang, der kan jo du late som du "ikke forstår". Makan til kjærring. Vil ha guiding på tross av at du ikke hadde råd, og så forlange "full tilbakebetaling" i etterkant. Frekt! Reagerer også på bildet av andres unger på face, ikke greit gjort av henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå