MilleMarmelade Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 (endret) I uke 30 av forrige sv.skap (drøyt 2 år siden) fikk jeg vondt i ene benet. Det var litt avogpå og jeg gadd aldri nevne det til legen, det var jo ikke såå ille.. Siden har det kommet og gått med ujevne mellomrom, litt hyppigere det siste halvåret. Og siden i ettermiddag ganske ille. Jeg kan stort sett gå, men klarer ikke å slappe av eller sove. Det stråler nedover fra hofta til ankelen, kjennes ikke muskulært ut, men som om det sitter dypt inne ved knoklene. Jeg kan bøye/strekke/vri/løfte/senke foten uten at det hjelper. Forslag? Skal jeg bestille legetime eller håpe det blir bedre? (Klarer sannsynligvis å jobbe, det er bare litt vondt å gå innimellom) (er i uke 13 nå) Endret 20. juli 2014 av mortilknerten
Mor til A&A&N Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Heia. Isjaslignende smerter kan være bekkenløsning. Jeg hadde isjas som ung (+/-20 år), men med fysioterapi og behandling har det de siste årene vært nærmest fraværende, men fikk slik lignende plage igjen rundt uke 28-30 i dette svangerskapet (mitt tredje, ikke kjent noe til slike smerter i de to forrige svangerskapene). Legen konkluderte med at det var mest sannsylig bekkenplager som hadde kommet, for det kunne kjennes ut som isjas i noen tilfeller.
MilleMarmelade Skrevet 21. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2014 Kompliserte greier dette bekkenet, altså... Så en bekkenløsning trenger ikke å være konstant (evt bli verre)? Kan legen gjøre noe særlig fra eller til? Dette kommer og går; idag er jeg helt fin igjen (fikk tydeligvis sove til slutt), og det kan ta dager eller uker til det dukker opp igjen. Teite greier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå