Gå til innhold

Hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter...

Jeg holder skjult for henne at hun har en halvsøster..

Min datter er 6 år, halvsøsteren er 3 år.

Søsteren ble unnfanget pga utroskap...

Burde jeg fortelle? Eller holde skjult hele livet?

Anonymous poster hash: f0f92...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortelle...bor du og bf fremdeles sammen? Har ikke far kontakt med minste?

Anonymous poster hash: 89058...7ea

Skrevet

Vi bor sammen, men vi har ingen kontakt med jenta

Hi

Skrevet

Vi bor sammen, men vi har ingen kontakt med jenta

Hi

Så du valgte å bli til tross for dette barnet? All ære til deg!!! Men vil ikke barnefar ha kontakt med barnet sitt? Vet besteforeldre om dette barnet?

Her er det få som kan gi deg de rette rådene, for "ingen" her har vært i samme situasjon som deg.... Men av hensyn til barna bør de ha kontakt og far bør ha kontakt med sine barn.... Men hva som er best for deg er en annen sak.

Hva sier bf og mor til dette barnet? Vil ikke mor at barnet skal ha kontakt?

Anonymous poster hash: 89058...7ea

Skrevet

Du, eller helst faren, bør fortelle det til begge jentene og mannen bør ta sitt ansvar som far seriøst.

Anonymous poster hash: 1542a...62f

Skrevet

Hvorfor fortelle det når far tydeligvis ikke gidder å ha kontakt med sin egen datter?

Kanskje du burde fortelle far først at han faktisk er far til 2 barn....

Anonymous poster hash: 49812...be2

Skrevet

Vet du, jeg synes dere som foreldre bør sette følelsene til siden og gjøre deres beste for at de kan bli kjent som søstre.

Vi har et lignende tilfelle i familien der den bedratte åpnet hjemmet for barnas lillesøster. Lillesøsteren er veldig takknemlig for dette idag, og søskenene har et ok søsken-forhold.

Anonymous poster hash: d29ec...598

Skrevet

Bf ønsker ikke kontakt med den yngste... Nekter

Mine svigerforeldre vil ha kontakt, men bf hater dette

Jeg tror moren til yngste vil at søsknene skal ha kontakt

Skrevet

Så med andre ord er faren en patetisk drittsekk som gir faen i ungene sine.. Sjarmerende.

Anonymous poster hash: 6430d...54b

Skrevet

Da hadde jeg tatt ansvar for at søstrene fikk kontakt tom tross for at pappaen ikke vil ha kontakt. Bedre at de vet om hverandre nå enn at de skal bli sure på dere begge når de en eller annen gang finner ut av det.

Anonymous poster hash: 93106...11c

Skrevet

Det som er dumt er at bf klikker når jeg nevner at vi burde fortelle dem det

what to do?

Skrevet

Bf ønsker ikke kontakt med den yngste... Nekter

Mine svigerforeldre vil ha kontakt, men bf hater dette

Jeg tror moren til yngste vil at søsknene skal ha kontakt

Hvordan kan du respektere en mann som ikke vil ha kontakt med ene barnet sitt?

En mann som hater at hans foreldre vil ha kontakt med hans barn?

Greier du virkelig å respektere ham?

Begge barna er akkurat like mye hans - uansett hvordan han snur og vender på det.

Det at han nekter å ha kontakt med datteren viser for meg at han ikke har tatt ansvar for sin egen utroskap og at han ikke vil ta ansvar for følgen av utroskapen - et uskyldig lite barn, hans eget kjøtt og blod.

Du har tydeligvis et stort hjerte som greier å tilgi utroskap. Men er det litt for stort når det gjelder denne mannen siden du også aksepterer at han driter i sitt ansvar som far?

Hvis du ikke forteller din datter at hun har en søster så støtter du mannens uansvarlighet og forteller ham at det er helt greit. Da blir du medvirkende til at datteren din lever på en løgn og at hun blir fratatt det som kan være en viktig person i hennes liv.

Jeg er frarøvet et søsken - av motsatt årsak, min far ønsket kontakt da han oppdaget det, men moren nektet, og den gang hadde far ingen rettigheter til å få dna-test om mor nektet.

Jeg kunne hatt et søsken, jeg kunne fått være tante til flotte barn, jeg kunne hatt større familie.

Jeg fikk vite om dette søskenet først da jeg var godt voksen selv. Jeg vet hvem vedkommende er, men jeg kan liksom ikke bare oppsøke personen og si at h*n har en annen far enn det h*n har trodd hele livet.

For meg er dette et stort tap!

Ikke påfør din datter samme tap. Det har mannen din ingen rett til å frata datteren deres, etter min mening!

Jeg bøyer meg i støvet over din evne til å tilgi mannen din utroskapen. Men ikke støtt ham i det å ikke ha kontakt med datteren! Han oppfører seg som en umoden drittsekk når han fraskriver seg all kontakt med sitt eget barn.

Her er faktisk ikke hans følelser de viktigste! Her er det barna som er viktigst.

Anonymous poster hash: 1b06d...4aa

Skrevet

what to do?

True med å gå fra ham? Han fortjener ikke unger med den innstillingen, fy faen..

Anonymous poster hash: 6430d...54b

Skrevet

Når han først har vært utro, så får han ta konsekvensene av det å ta seg av barna sine

Anonymous poster hash: a0e56...b22

Skrevet

Jeg vokste opp uten visshet om at jeg hadde en eldre bror. Dette fikk jeg vite da jeg var 13 år gammel. Jeg er fortsatt bitter idag på at jeg ikke fikk muligheten til å treffe min bror tidligere. Min bror er en super mann, har nå hatt kontakt i 15 år. 

Det var hovedsaklig min far som ikke ville vedkjenne seg sønnen sin, og nektet alt av samvær. Broren min har hatt mye vondt på grunn av dette, og det er noe som har påvirket han som voksen. Min far var rett og slett en drittsekk mot sønnen sin, og også mot oss andre fordi han fratok oss en bror vi hadde, men som vi ikke visste om. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått fra mannen, tatt kontakt med mor til det andre barnet og latt søstrene bli kjent slik søsken skal. Slike mannfolk er noe av det mest patetiske jeg vet om. Å la ting gå utover uskyldige unger kan jeg bare ikke fatte! 

Anonymous poster hash: aba02...cb9
Skrevet

what to do?

Da hadde jeg fortalt ham at han bør slutte å oppføre seg som en drittsekk (drittunge) og begynne å ta ansvar for følgene av sine handlinger!

Den yngste er akkurat like mye hans barn som det deres felles er!

Åååh, kjenner jeg blir sint - kan du virkelig respektere en slik mann? Først svikter han deg og deres datter fullstendig ved å være utro og risikere familien sin. Så er han heldig nok at du tilgir ham og fortsetter forholdet til ham.

Når det viser seg at utroskapen har fått følger og at han får et barn til så svikter han totalt dette barnet.

Og enda så stort sviket hans mot deg og deres felles datter var, så mener jeg måten han svikter sitt yngste barn er enda verre. Han fornekter barnets eksistens!

Mulig fordi han ikke vil bli påminnet sin egen utroskap. Men da tar han ikke ansvar for det han har gjort.

Jeg hadde ikke greid å repsektere en slik mann. Jeg hadde krevd at han oppsøker hjelp slik at han kan greie å ta opp kontakten med sin yngste så fort som mulig.

Og hadde han ikke villet gjøre det så hadde jeg dumpet ham og latt barna bli kjent på egen hånd.

Mannen din er egoistisk og umoden!

Mulig jeg hisser meg mye opp nå, men jeg lever med følgene av en forelders samme valg.

Den uretten din mann gjør mot begge sine barn (han svikter eldste også, ikke bare yngste!), den kan han greie å rette opp nå, siden barna er så små. Om han venter 5-10-20 år så  kan uretten aldri rettes opp.

Anonymous poster hash: 1b06d...4aa

Skrevet

Huff :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...