Gå til innhold

Misbruk noen som kan hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at venninnen til min datter blir misbrukt, men jeg er ikke sikker.

Denne jenten det er snakk om er 7 år. Har alltid synest det har vært noe merkelig med denne jenta, men klarer ikke helt å skjønne hva det er.

Hun virker veldig reservert, og stresset. Hvis hun møter på noen hun ikke kjenner så veldig godt, så får man ikke noe svar hvis man henvender seg.

Har overhørte denne jenta ved noen tilfeller når hun leker med mitt barn, og da er hun langtfra reservert eller beskjeden. Da skal hun banke og drepe alle hun ikke liker, og det er visst alle bortsett fra min datter .

Hun er veldig grov i språkbruken , eller kanskje det er jeg som er prippen, ikke vet jeg, men kuk,fitte og pikk, går igjen hele tiden.

Hun lyver i ett Sett, overdriver i stor stil, hun har alltid gjordt noe bedre enn min datter hun eier hus og slott, biler og motorsykler, og hun" kjører "disse helt alene i en alder av 7 år .

Jeg har prøvd å overse alt dette, men så overhørte jeg noe så sjokkerte meg veldig.

Hun snakket med min datter om sexing som hun kalte det, men min datter skjønte ikke hva hun mente. Da sier ene jenta at det er når menn slikker damer i ffitten/ rumpa, så sier hun videre at en gutt hun kjenner, har slikker henne begge steder, men at Det er en hemmelighet.

Så noen som vet hva jeg gjør? Skal jeg bare se Ann, eller melde fra et sted?

Anonymous poster hash: b5014...96c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så ekkelt. Er ikke den rette til å svare her, ville bare si at ordet "sexing" blir brukt på et eller annet program på barne-tv. Så kan hende at hun har akkurat dét derfra.

Anonymous poster hash: 50fc0...a60

Skrevet

Dette må du melde fra om til barnevernet om i morgen. Kjenner meg så igjen. Jeg ble misbrukt som liten.

Anonymous poster hash: f324c...e94

Skrevet

Ring barnevernet i morgen!!!!! Dette er ikke informasjon som du skal sitte på uten å gå videre med det. Vær så snill! Hjelp henne!!

Anonymous poster hash: 1e31f...365

Skrevet

Du skal selvsagt ikke se det an. Du skal melde fra.

Du skal ikke kontakte foreldrene og du skal ikke utspørre jenta eller drive noe form for undersøkelse på egen hånd. Du skal melde fra om dine observasjoner og det du har hørt jenta uttale.

Anonymous poster hash: 002a5...739

Skrevet

Dette ville jeg tipset barnevernet om.

Forhåpentligvis så er det ingenting og "bare" jenta som har logget på pappas PC og sett siste innslaget av pappas underholdning... Men det er bedre å sjekke dette opp en å tie!

Anonymous poster hash: a28b9...6f2

Skrevet

Barn lyver seg ikke inn i problemer, men ut av problemer. Jeg ville tatt jenta på alvor og sagt fra til barnevernet.

Anonymous poster hash: 0c9dd...13e

Skrevet

Har du snakket med foreldrene til dette barnet?

Anonymous poster hash: 36c9b...152

Skrevet

Har du snakket med foreldrene til dette barnet?

Anonymous poster hash: 36c9b...152

Og hvordan kan det ende dersom det er far eller mor som gjør noe galt? Fornektelse hos den ene og straff av barnet fra den andre?

Skrevet

Har du snakket med foreldrene til dette barnet?Anonymous poster hash: 36c9b...152

Og hvordan kan det ende dersom det er far eller mor som gjør noe galt? Fornektelse hos den ene og straff av barnet fra den andre? Anonymous poster hash: a28b9...6f2

Hi har jo hørt at jenta sier det er "en gutt" som har slikket henne. Det tyder vell ikke på at foreldrene misbruker henne?

Det er heller ikke uvanlig at barn utforsker hverandre slik uten at det dreier seg om misbruk, men jeg ville nok tatt en prat med moren.

Anonymous poster hash: cb3c2...c7a

Skrevet

Har du snakket med foreldrene til dette barnet?Anonymous poster hash: 36c9b...152

Og hvordan kan det ende dersom det er far eller mor som gjør noe galt? Fornektelse hos den ene og straff av barnet fra den andre? Anonymous poster hash: a28b9...6f2
Hi har jo hørt at jenta sier det er "en gutt" som har slikket henne. Det tyder vell ikke på at foreldrene misbruker henne?

Det er heller ikke uvanlig at barn utforsker hverandre slik uten at det dreier seg om misbruk, men jeg ville nok tatt en prat med moren.

Anonymous poster hash: cb3c2...c7a

Gutten kan være bror, fetter eller andre gutter som selv er misbrukt. Beklager men historien er full av mødre som lukker øynene for det som skjer og nekter å tro... Involver uavhengige eksperter fra barnevernet!!

Skrevet

DU TAR KONTAKT MED FORELDRENE FØRST! FOR ET ROVDYR DU ER HVIS DU RAPPORTERER TIL BARNEVERNET OM DETTE! DET KAN BLI HASTETATT FRA SIN EGEN FAMILIE; SOM KAN VÆRE HELT USKYLDIG! TENK DEG SELV OM DET VAR DITT BARN! VILLE DU HA VISST FØRST ELLER FÅTT EN ANONYM MELDING PÅ DEG, OG DAGEN ETTER VAR BARNET DITT I BEREDSKAPSHJEM???

SKAM DERE!!!

OM BARNET BLIR MISBRUKT, JEG PRESISERER OM, SÅ KAN DET VÆRE HVEM SOM HELST SOM STÅR BAK UGJERNINGEN!!!!!!!! 

Anonymous poster hash: befa2...397
Skrevet

Hm hva het han han gutten som døde fordi ingen reagerte ? Nei det spiller jo ingen rolle - det var jo bare en liten gutt- tenk på mor og far!

Og barnevernet er jo stort sett bare ute etter å bryte opp familier og sørge for at antall fosterfamilier holdes på et høyt nok nivå !! Skjerp deg!!

Skrevet

Du må ta kontakt med barnevernet. Dette var meg som barn, jeg ble grovt seksuelt misbruk. Lot også de andre barna leke seksuelt med meg, jeg trodde jo dette var normalt.

Og du skal ringe barnevernet, ikke ta kontakt med foreldrene. Barnevernet vil undersøke og finne ut hva som har skjedd, og hvem som har gjort hva.

Anonymous poster hash: e5f69...b34
Skrevet

DU TAR KONTAKT MED FORELDRENE FØRST! FOR ET ROVDYR DU ER HVIS DU RAPPORTERER TIL BARNEVERNET OM DETTE! DET KAN BLI HASTETATT FRA SIN EGEN FAMILIE; SOM KAN VÆRE HELT USKYLDIG! TENK DEG SELV OM DET VAR DITT BARN! VILLE DU HA VISST FØRST ELLER FÅTT EN ANONYM MELDING PÅ DEG, OG DAGEN ETTER VAR BARNET DITT I BEREDSKAPSHJEM???

SKAM DERE!!!

OM BARNET BLIR MISBRUKT, JEG PRESISERER OM, SÅ KAN DET VÆRE HVEM SOM HELST SOM STÅR BAK UGJERNINGEN!!!!!!!!

Anonymous poster hash: befa2...397

Det anbefales ikke å snakke med foreldrene først når det gjelder vold og/eller seksuelle overgrep.

Det er ikke bare fordi det kan være foreldrene som står bak, men også fordi foreldrene ikke skal begynne å etterforske selv (noe som kan gjøre ting verre for barnet) eller fortie det slik at ingen kan bli straffet og barnet blir frarøvet hjelp.

Det er barnet i fokus.

Anonymous poster hash: 002a5...739

Skrevet

DU TAR KONTAKT MED FORELDRENE FØRST! FOR ET ROVDYR DU ER HVIS DU RAPPORTERER TIL BARNEVERNET OM DETTE! DET KAN BLI HASTETATT FRA SIN EGEN FAMILIE; SOM KAN VÆRE HELT USKYLDIG! TENK DEG SELV OM DET VAR DITT BARN! VILLE DU HA VISST FØRST ELLER FÅTT EN ANONYM MELDING PÅ DEG, OG DAGEN ETTER VAR BARNET DITT I BEREDSKAPSHJEM???SKAM DERE!!! OM BARNET BLIR MISBRUKT, JEG PRESISERER OM, SÅ KAN DET VÆRE HVEM SOM HELST SOM STÅR BAK UGJERNINGEN!!!!!!!!  Anonymous poster hash: befa2...397

Dette har ingenting med mistanke mot foreldrene å gjøre, men du kan vel tenke deg selv hvordan du kunne reagert om noen kom til deg med mistanke om at datteren din ble misbrukt? Fornektelse? Sjokk? Raseri? Bevege seg på kant med loven for å finne ut av hva det er? Kjefte på datteren fordi hun lyver? Ingen vet hvordan en person reagerer hvis noe slikt blir bragt på bane.

Tenk at du skriker ut med noe sånt, med store bokstaver og full pakke. Er du bitter for noe? Det er faktisk ikke greit å ikke melde i fra hvis man har mistanke om at et barn blir seksuelt misbrukt, SAMMA FAEN HVEM MISTANKEN ER RETTET MOT! Er ganske sikker på at de jeg kjenner som har vært utsatt for noe så grusomt hadde satt pris på at noen tok sjansen og meldte inn mistanken sin. Dette er noe profesjonelle burde ta seg av, ikke foreldre med et potensielt kriserammet følelsesspekter.

Ærlig talt.. Bruk huet!

Skrevet

Jeg er nok en av de som har litt for høy terskel til å melde ifra, men du... Her er det ikke noen tvil om hva som er det rette. Ikke engang tenk på å snakke med verken foreldre eller jenta selv om dette. Gå direkte til barnevernet. I morgen (iflg klokka så er det jo i dag ;) )

Anonymous poster hash: 1ad73...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...