Gå til innhold

Hva er "verst", å drikke f.eks en øl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag i seks dager, eller å drikke en sixpack hver lørdag? Jeg tenker man nærmest hadde blitt stemplet som alkis om man vil ha den ølen hver dag, mens det å fly på byen og innta alkohol i helgene er ok? Gjelder ikke nødvendigvis oss foreldre, tenker generelt. Rar alkoholkultur i Norge.

Anonymous poster hash: b337f...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt greit at mannen tar seg en øl "hver dag" , etter at ungene har lagt seg. Har heller ikke et problem med at han tar sengen bytur med kompiser av og til

Anonymous poster hash: 8bde8...6ca

Skrevet

Ein sixpack kvar laurdag synes eg et voldsomt. Å fordele den utover veka er bedre slik eg ser det.

Skrevet

Verst er vel det å drikke en 6pk hver dag og en kasse i helgen....

Trolig i følge med enflaske vodka.

"Faren" ligger ikke i de som tar EN øl eller ET glass vin på kvelden, eller koser seg med en 6pk i helgen(så lenge det ikke er når man har ansvar for barn).

Anonymous poster hash: f7a4a...89a

Skrevet

Det stiller jo helt likt, når man ser det sånn. 

Likevel, avhengighetsgraden kommer an på hyppigheten, og ikke konsumet. Synes jeg, da. 

Anonymous poster hash: e439c...75f
Skrevet

Satt bare og tenkte på det her en dag :P drakk en øl på en onsdag og skammet meg litt! Av en eller annen grunn. Ser det for meg at det er mer sosialt akseptert å innta alkohol i helgen enn på en hverdag. Men kanskje det bare er i mitt hode

Anonymous poster hash: 51322...917

Skrevet

Satt bare og tenkte på det her en dag :P drakk en øl på en onsdag og skammet meg litt! Av en eller annen grunn. Ser det for meg at det er mer sosialt akseptert å innta alkohol i helgen enn på en hverdag. Men kanskje det bare er i mitt hode

Anonymous poster hash: 51322...917

Tror det har litt med alder å gjøre- eldre syns det er greit med en øl - om det er lørdag eller tirsdag spiller ikke så Stor rolle. Yngre syns det er rart... Jeg tenkte i hvertfall slik før...

Anonymous poster hash: 8bde8...6ca

Skrevet

Nå i ferien blir det en øl eller to på meg nesten hver kveld. Ellers drikker jeg svært lite, kanskje Max 4 ganger i året...

Anonymous poster hash: d1777...b26

Skrevet

Jeg har en mann som drikker en øl hver dag, og hadde heller sett at han drakk alle på lørdagen.

Anonymous poster hash: b0bb0...3a9

Skrevet

Nå i ferien drikker vi 2 glass vin hver kveld til grillmaten .. kaller meg ikke alkis av den grunn. Men kanskje vi er det?? :) tja.. Nei. ..

Anonymous poster hash: 6a8f2...37f

Skrevet

Nå i ferien drikker vi 2 glass vin hver kveld til grillmaten .. kaller meg ikke alkis av den grunn. Men kanskje vi er det?? :) tja.. Nei. ..

Anonymous poster hash: 6a8f2...37f

Skrevet

På sommeren drikker mannen en øl, eller et glass til middagen på varme dager. Jeg kan kanskje ta et glass hvitvin på lørdager. Synes en øl er ok til mat.

Anonymous poster hash: 00c05...3a7

Gjest thricane
Skrevet

For leveren må det jo være bedre med en om dagen i stedet for alle på en dag.

Skrevet

Jeg er veldig glad i øl og drikker derfor alkoholfri øl hver dag. Billigere og like godt. Tar en "vanlig" øl en gang i blant.

Skrevet

Tja, drikker man i helgen så rekker ihvertfall leveren å "hente seg inn" i ukedagene.

Anonymous poster hash: f4574...94b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...