Gå til innhold

Jeg HATER uanmeldt besøk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er høygravid, og det er vanvittig varmt. Tidligere i dag stod jeg på badet og kjølte meg ned i bar overkropp. "Hoho", hører jeg fra gangen rett utenfor, og der står hele svigerfamilien. Ikke har de ringt, og ikke ringer de på døra. Går rett inn.

I ettermiddag hadde jeg tatt en kald dusj, og gikk ut i gangen i bokser og singlet. Der stod det en helt fremmed mann! Jeg hylte og løp inn i naborommet. Mannen sjekket hva han ville, en turist som lurte på veien til noe.

Nå skulle jeg ta et bad, og døra stod åpen til stua siden mannen var der og jobbet med noe. Har ofte døra åpen da, så holder vi hverandre med selskap. Vannet som rant bråkte en del, og så hørte jeg mannen rope noe (trodde jeg). Skrudde av vannet, ropte "hva?" tilbake, og til min store forskrekkelse hørte jeg SVIGERFAR og EN FREMMED (tydeligvis en kompis av han) står i den jævla yttergangen. Ikke ringt, og ikke ringt på. GAAAAH. Mannen skynder seg å lukke døra for meg. Nå har de stått utenfor døra her i en halvtime, så jeg kommer meg jo ingen vei. Jævla irriterende og frekt at ikke folk kan spørre om det passer før de kommer!

Anonymous poster hash: f84f6...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å LÅSE ytterdøra?

Skrevet

Jeg låser stadig ytterdøra når jeg er alene hjemme og samboer er vekke... Nettopp fordi folk (dvs, helst svigerfamilien) bare kommer rett inn. De har jo dette for vane da dette er samboers familiehus, og svigermor har begynt å banke før hun går inn, men da tar det jo bare 2 sekunder fra hun har banka til hun er i stua, ikke mye enn rekker å gjøre da før hun står der om en ligger på sofaen i bare undertøyet. Jeg er også (veldig) gravid, og går ofte "uanstendig" (dvs behagelig i eget hjem). Så jeg skjønner frustrasjonen din! 

Skrevet

Skal det være nødvendig i eget hjem? Jeg går da ikke rett inn hos andre når de ikke venter meg.

Hi

Skrevet

Jeg låser stadig ytterdøra når jeg er alene hjemme og samboer er vekke... Nettopp fordi folk (dvs, helst svigerfamilien) bare kommer rett inn. De har jo dette for vane da dette er samboers familiehus, og svigermor har begynt å banke før hun går inn, men da tar det jo bare 2 sekunder fra hun har banka til hun er i stua, ikke mye enn rekker å gjøre da før hun står der om en ligger på sofaen i bare undertøyet. Jeg er også (veldig) gravid, og går ofte "uanstendig" (dvs behagelig i eget hjem). Så jeg skjønner frustrasjonen din!

Takk! Jeg låser ofte jeg og, men det gjør ikke barna, og nå på sommeren går vi jo inn og ut av huset i eningen. Det er ikke et offentlig bygg av den grunn.

Skrevet

Skal det være nødvendig i eget hjem? Jeg går da ikke rett inn hos andre når de ikke venter meg.

Hi

Da låser du døra, tar en alvorsprat med familien, eller om du har guts nok - neste gang svigermor kommer belastende inn går du naken ut fra badet!

Anonymous poster hash: 71d07...fb6

Skrevet

Forstår deg godt. Er snart høygravid selv og ligger helt naken på et håndkle i sofaen med hetetokter og spiser is.

LEKKERT ;)

Hehe.

Her låses døren uansett, for jeg er ikke konfortabel med å ikke ha den låst nå etter at vi mistet hunden vår. Har tidligere opplevd at noen kom inn og begynte å romstere i huset vårt når vi bodde litt øde til og jeg var naken og alene på badet i etasjen over.

Hunden, stor og skummel med kraftig røst, skremte livskiten av "besøket" da jeg slapp henne ut fra badet hvor hun var med meg.

Fikk senere vite at øst-europeiske bander hadde stått for ett ti-talls innbrudd i området de siste dagene.

Så etter det låses alltid døra.

Usikker på hva jeg skal gjøre når barna blir store nok til å gå inn og ut som de føler. Vil jo ikke låse de ute.

Anonymous poster hash: 96440...6ff

Skrevet

Hi

Da låser du døra, tar en alvorsprat med familien, eller om du har guts nok - neste gang svigermor kommer belastende inn går du naken ut fra badet!

Brasende inn....

Skrevet

Jeg låser Alltid ytterdøra. Det er for meg like naturlig som å ta av seg skoa når en går inn. Hvis du ikke får med deg at de går inn får du det heller ikke med deg om noen går inn og hentet lommeboken og bilnøklene dine...

Skrevet

Herlighet, så frekt!

Be mannen din ta en alvorsprat med dem, er hans hus også, og hans foreldre.

Skrevet

Signerer! Uanmeldt besøk suger. Høygravid eller ikke. Jeg liker et lite varsel(sms/telefon) iallefall et kvarter før de kommer, da vet vel de fleste at de kommer til å komme innom meg. 

Svigers kommer Alltid uanmeldt. Da serverer jeg ikke en dritt, aldri. Jeg sier; Jeg visste ikke at dere skulle komme, og har derfor ingenting å by på. Og det er som regel sant. Vi drikker ikke kaffe heller, så det er ikke noe vi alltid har. Ikke har jeg skapet fullt av kaker eller kjeks heller. De får låne dassen da :P .   Dere sier sikkert at jeg er slem nå, men jeg har sett meg lei på plutselige besøk av svigers. Jeg behandler ikke alle uanmeldte gjester så dårlig altså. 

Anonymous poster hash: d1c73...7b6
Skrevet (endret)

Føler med deg. Gikk rundt i hagen i en alt for liten bikini i dag morges. Plutselig sto pappa og hans samboer der gitt. De øvrige her hjemme sov fortsatt. Jeg er på overtid og kjenner meg ikke særlig fresh nå.

Hater også uanmeldt besøk. Og ser ikke at jeg skal måtte låse døra for å slippe det.

Har ikke skjedd fra min familie sin side før.

Men halve svigerfamilien dukker stort sett opp uanmeldt. Tidligere denne uken gjemte jeg meg i senga da tanta hans dukka opp :P var alene hjemme og etter en titt her inne tok hun hintet og dro igjen.

Endret av mamma_til_verdens_beste
Skrevet

Skjønner deg. Min svigerfamilie var også slik. En gang de kom slik brasende inn, braste jeg selv ut i fullt sinne. Jeg dro rett til ei venninne. Mannen min ringte etter meg og lurt på hva som foregikk. Jeg forklarte saken (slik jeg hadde gjort mange ganger før). Glasset var fullt, og jeg klarte bare ikke å være i mitt eget hus. Jeg ble utrygg når andre bare kom rett inn, og de tok jo ikke hensyn til om det passet eller ei. Tror han pratet med dem, for etter det kom de ikke uanmeldt lengre. Puhh! Syntes mannen din må ta praten med sin familie.

Anonymous poster hash: 2c79c...fe4

Skrevet

Ser du får mye støtte så de fleste er nok enige med deg, men personlig liker jeg at omgangskretsen min er så gjestmild at folk kan gå inn og ut uten at man må melde sin ankomst. Jeg savner hvordan det var når jeg var barn når det kom besøk uten at alt måtte avklares og planlegges. Derimot så er jeg enig i at man bør banke på og vente til dører blir åpnet.

Anonymous poster hash: 2272b...057

Skrevet

Ser du får mye støtte så de fleste er nok enige med deg, men personlig liker jeg at omgangskretsen min er så gjestmild at folk kan gå inn og ut uten at man må melde sin ankomst. Jeg savner hvordan det var når jeg var barn når det kom besøk uten at alt måtte avklares og planlegges. Derimot så er jeg enig i at man bør banke på og vente til dører blir åpnet.

Anonymous poster hash: 2272b...057

Skrevet

Det er jo forskjell på uanmeldt besøk og fullstendig mangel på sosiale antenner! Det er fullstendig uhørt å gå inn i andres hus uten å ringe på og vente til døren blir åpnet.

Skrevet

Hadde klikket for meg om det hadde skjedd med meg. Det er en grunn til at alle har mobiltelefon, man ringer eller sender sms før man drar på besøk til noen og ører om det passer. Uansett om det er din nærmeste slektning du skal besøke eller en venninne.

Har selv en venninne som har rent ned dørene hjemme hos meg, uanmeldt ja. Begynte å låse døren og slo av ringeklokka. Da banket hun på 3-4 ganger før hun begynte å ringe. Midt i leggetiden til barna eller når jeg selv var opptatt eller slappet av. Hun brukte å gå rett inn i gangen min og stod og ropte hallo!

Anonymous poster hash: 9009a...831

Skrevet

Låser alltid døra. Hater uanmeldt besøk.

Skrevet

Her lukkes det ikke opp for uanmeldt besøk, og skulle noen komme så sier vi at det passer dårlig med besøk nå. Folk tar raskt et hint.

Anonymous poster hash: 91ab5...218
Skrevet

Her lukkes det ikke opp for uanmeldt besøk, og skulle noen komme så sier vi at det passer dårlig med besøk nå. Folk tar raskt et hint.

Anonymous poster hash: 91ab5...218

Oi, dette var hvertfall sært! Tipper dere er noen solstråler :P

Skrevet

Her lukkes det ikke opp for uanmeldt besøk, og skulle noen komme så sier vi at det passer dårlig med besøk nå. Folk tar raskt et hint. Anonymous poster hash: 91ab5...218

Regner vel med at dere ikke får så mye varslet besøk lenger heller?

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nå er min jente stor og her kommer avogtil vennene hennes på uanmeldte besøk på døra.De ringer på døra da.

Her har jeg somregel ytterdøra låst siden vi bor i blokk,men er hun ute og leker,så er døra åpen.

Venner av meg og familie kommer ikke så ofte på uanmeldte besøk.

Dere bør ta en prat med familien hans så de slutter å bare komme rett inn til dere.Dere bør også ha ytterdøra låst,så folk må ringe på når de kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...