*Miss Marple* Skrevet 21. juli 2014 #26 Skrevet 21. juli 2014 Jeg likte forslaget om å inngå en avtale om at han gjør alt husarbeid i en mnd. Ofte er vel argumentet til udugelige mannfolk at det ikke er så viktig, så nøye eller så mye arbeid å ta seg av huset. Neivel, så prøv en mnd (eller en uke vil jo også gjøre susen). Om barna mangler rene klær, be de gå til pappa. Om det er tomt i kjøleskapet, ok, pappa må fikse osv. Jeg heier på deg
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #27 Skrevet 21. juli 2014 Men da forventer jeg at du også har alt arbeidet utendørs også, HI? Plenklipp, maling/beis, husvask ute/terasser, hekklipp, soping ,bilvask, dekkbytte, måking, strøing, luking, alt forefallende arbeid? Oppussing og lignende? Her har jeg alt, både barn, inne og ute. Og jeg jobber 100%. Mannen er kronisk syk, men jobber endel innimellom. Han må strammes opp til tider på de tingene han faktisk kan gjøre (selv om det ikke er mye..) Føler veldig med deg, men få deg vaskehjelp ukentlig du om dere har penger til det, kjempe hjelp for meg iallfall! Og mye irritasjon forsvant her som dugg for solen. Anonymous poster hash: 39962...4ce
Syrin84 Skrevet 21. juli 2014 #28 Skrevet 21. juli 2014 Åå, har prøvd dette et par ganger. Da bare med å slutte å ta hans rot, klesvask etc. Sprekker alltid etter et par dager:p sukk. Sambo foreslår vaskehjelp, og jeg er enig. Resten må jeg nok bare mase om etter behov.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #29 Skrevet 21. juli 2014 Min x var fæl med å legge sokker igjen i sofaen og brukte trusler på gulvet, var så lei av at han aldri hjelp til hjemme, ikke en gang typisk fordeling av oppgaver gjorde han. Jeg skiftet dekk , kjørte med avfall selv ,opparbeidet hage , malte huset, og enkel vedlikehold av huset, funderte lenge på hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg vasket huset som vanlig pga barna og laget middag til alle. Men jeg ryddet de brukte sokkene og trusen pent tilbake i klesskapet hans, alt rot etter han samlet jeg opp og la inne på hjemme kontoret hans som jeg forøvrig aldri vasket. Klær som ble vasket som tilhørte han la jeg inne på kontoret hans så kunne han sortere og selv. Kan ikke si at det ble bedre, det han gjorde var å gå på nettet og bestille 50 par med sorte sokker og en bunke med trusler. Anonymous poster hash: bac17...416
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #30 Skrevet 21. juli 2014 Min x var fæl med å legge sokker igjen i sofaen og brukte trusler på gulvet, var så lei av at han aldri hjelp til hjemme, ikke en gang typisk fordeling av oppgaver gjorde han. Jeg skiftet dekk , kjørte med avfall selv ,opparbeidet hage , malte huset, og enkel vedlikehold av huset, funderte lenge på hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg vasket huset som vanlig pga barna og laget middag til alle. Men jeg ryddet de brukte sokkene og trusen pent tilbake i klesskapet hans, alt rot etter han samlet jeg opp og la inne på hjemme kontoret hans som jeg forøvrig aldri vasket. Klær som ble vasket som tilhørte han la jeg inne på kontoret hans så kunne han sortere og selv. Kan ikke si at det ble bedre, det han gjorde var å gå på nettet og bestille 50 par med sorte sokker og en bunke med trusler. Anonymous poster hash: bac17...416 Hvis min hadde bestilt en bunke med trusler hadde han også blitt x Anonymous poster hash: 7030d...61c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #31 Skrevet 21. juli 2014 Jeg likte forslaget om å inngå en avtale om at han gjør alt husarbeid i en mnd. Ofte er vel argumentet til udugelige mannfolk at det ikke er så viktig, så nøye eller så mye arbeid å ta seg av huset. Neivel, så prøv en mnd (eller en uke vil jo også gjøre susen). Om barna mangler rene klær, be de gå til pappa. Om det er tomt i kjøleskapet, ok, pappa må fikse osv. Jeg heier på deg Skal prøve tipper han ikke vasker hus, støvsuger osv. Men barna får nok mat og nye klær når de ikke har rene klær igjen Anonymous poster hash: 66108...4a3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #32 Skrevet 21. juli 2014 Men da forventer jeg at du også har alt arbeidet utendørs også, HI? Plenklipp, maling/beis, husvask ute/terasser, hekklipp, soping ,bilvask, dekkbytte, måking, strøing, luking, alt forefallende arbeid? Oppussing og lignende? Her har jeg alt, både barn, inne og ute. Og jeg jobber 100%. Mannen er kronisk syk, men jobber endel innimellom. Han må strammes opp til tider på de tingene han faktisk kan gjøre (selv om det ikke er mye..) Føler veldig med deg, men få deg vaskehjelp ukentlig du om dere har penger til det, kjempe hjelp for meg iallfall! Og mye irritasjon forsvant her som dugg for solen. Anonymous poster hash: 39962...4ce Jeg gjør ikke alt ute, men at han klipper plenen 2 ganger hver sommer og måker snø de få gangene jeg er borte og at ikke kommer seg ut av garasjen veier ikke opp for resten gjør så og si alt. Det enste han gjør 100% alene er dekkskift. Uansett synes jeg ikke det er en rettferdig fordeling at kvinnen gjør alt inne og mannen gjør alt ute. Vanlige folk vasker ikke huset utvendig ofte. Bytte dekk 2 ganger i året. Klipper plen hver 14. dag de få mnd det er sommer. Måker snø ved behov, lite her vi bor. Male huset hvert 10. år... Osv osv... Er en del mer innvendig enn utvendig. Anonymous poster hash: 66108...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå