Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Så den først via venner på Facebook http://www.vg.no/nyheter/innenriks/varsler-fikk-beskjed-om-aa-ringe-113/a/23257017/ Anonymous poster hash: 2aa1d...a49
SuperFries Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Jeg tenker at han overreagerte noe helt vanvittig. Sa sa aldri at de ikke skulle komme, bare at han skulle følge prosedyren og ringe 113 uansett. Det er de på tlf som tar imot all informasjon fra den som ringer. De som ankommer med ambulansen, vurderer pasienten. De har ikke tid til å snakke så mye med den som ringer. I tillegg tok han opp masse av deres oppmerksomhet mens han hylte og skrek om den forferdelige urettferdigheten han nettopp hadde opplevd. Istedenfor å la personalet få behandle og vurdere pasienten i fred.
prekæs Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Reagerte negativt på mannens oppførsel overfor helsepersonale som kom til og oppfattet det som han hindret dem. I tillegg å legge ut bilde av syke mennesker som ikke kan gjøre rede for seg, hører ingen steds hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 At mannen kunne ordlagt seg på en mye bedre måte enn å bruke banneord i annenhver setning. Kanskje han hadde blitt tatt mer seriøs da.. Anonymous poster hash: 29df3...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Jeg tenker at han overreagerte noe helt vanvittig. Sa sa aldri at de ikke skulle komme, bare at han skulle følge prosedyren og ringe 113 uansett. Det er de på tlf som tar imot all informasjon fra den som ringer. De som ankommer med ambulansen, vurderer pasienten. De har ikke tid til å snakke så mye med den som ringer. I tillegg tok han opp masse av deres oppmerksomhet mens han hylte og skrek om den forferdelige urettferdigheten han nettopp hadde opplevd. Istedenfor å la personalet få behandle og vurdere pasienten i fred. Når man står ovenfor en sånn situasjon er det ikke alltid lett å bevare roen. Har selv ringt 113 og måtte krangle meg til at de skulle komme. Ikke engang når politiet fikk prate med de sendte de ut noen. 50 minutter fra jeg ringte, tok det før de kom! Det er rimelig frustrerende. Og når de først kom gikk de ikke ut av ambulansen før det hadde gått 5 minutter. Så jeg skjønner ham godt! Kommer du først til en ulykke er du pliktig å hjelpe. Skulle tro ambulasepersonell er det samme. Anonymous poster hash: 25e41...dad
Gjest elisa bt Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 Det eneste mannen gjør riktig er å varsle. Videre oppfører han seg ikke greit. Jeg forstår at han er stresset i situasjonen, men han stresser også opp alle rundt seg. Han slenger ut anklager til ambulansepersonellet, men avbryter de når de prøver å forklare hvorfor de ba ham ringe 113. Hvis han hadde tatt seg tid til å høre etter ville han ha fått en helt forståelig begrunnelse for dette. (Det ambulansen gjør må registreres på AMK, og tilsammen ville det gå fortere om varsler ringte, mens ambulansepersonellet gjorde seg ferdig med å klargjøre ambulansen etter forrige passient). Det ser for meg ut som om legen, som filmer rett før kameraet går i bakken, forsøker å gi ambulansepersonellet armslag til å gjøre jobben sin. Han hevder at legen slo telefonen ut av hånden hans, ut fra opptaket ser det mer ut som om han mister den. Når dette er sagt kan jeg forstå at man blir stresset og handler irrasjonelt i situasjonen, så jeg tenker at disse tingene kan unnskyldes som situasjonsbetingede.Det jeg derimot mener er veldig klanderverdig er at han i ettertid legger ut filmen uten å sladde pasientens ansikt. Når han så tydelig understreker at han er journalist bør han virkelig være mer bevisst på personvernet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 Synes saken stinker på begge sider. De første som fikk beskjed KUNNE løpt rundt hjørne og tatt med seg den syke mannen og han som varslet slår meg som en litt vel hysterisk person. Nå må det tilføyes at hans tidligere opplevelser nok har gjort han ekstra hysterisk. Anonymous poster hash: 6eea5...29b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 Amkpersonalet burde kommet med en gang. Og han som filmer burde forholdt seg mer rolig, sluttet å snakke. At legen gjør så telefonen detter i bakken er bare ikke greit, det heller! Anonymous poster hash: 83f3c...bc7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Amkpersonalet burde kommet med en gang. Og han som filmer burde forholdt seg mer rolig, sluttet å snakke. At legen gjør så telefonen detter i bakken er bare ikke greit, det heller! Anonymous poster hash: 83f3c...bc7 Hadde ikke han vært så plagsom med å hyle og skrike til legene så hadde ikke legen måtte komme bort å få han til å slutte. At telefonen ramlet i bakken kan han kunne takke seg selv! Han burde enten forlatt stedet eller holdt seg stille i bakgrunnen etter fagfolkene kom. Anonymous poster hash: 29df3...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Jeg føler at man kun ser én (hysterisk!) side i denne saken. Sjefen for AMK burde heller holdt seg stille, fremfor å prøve å komme med en unnskyldning. Hva ambulansepersonellet faktisk gjorde vet ikke jeg. Klarer ikke helt å stole på han som filmer, siden har er såpass hysterisk - for alt jeg vet sto han slik til helsepersonellet også, slik at de ikke skjønte bæret (satt på spissen)Reagerer veldig på at han la ut videoen på Facebook helt usladdet. Jeg, som også er journalist, vet at slik gjør man bare ikke! Måtte forresten snoke på Facebook, og der står det ikke oppført at han er journalist...? Anyways, han burde visst bedre. At han klikket i situasjonen er én ting, men han burde tenkt seg om i ettertid. Ser ut som om han mister mobilen - mens legen går mot han - og det er jo syns at han knuste mobilen sin. Anonymous poster hash: b89b7...08a
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Jeg tenker at denne mannen oppfører seg som en halvgal idiot. Det blir ikke bedre av at han FILMER en syk person i en ekstremt sårbar tilstand, for så å legge filmen ut på Facebook!
Superdolly Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Synes saken stinker på begge sider. De første som fikk beskjed KUNNE løpt rundt hjørne og tatt med seg den syke mannen og han som varslet slår meg som en litt vel hysterisk person. Nå må det tilføyes at hans tidligere opplevelser nok har gjort han ekstra hysterisk. Anonymous poster hash: 6eea5...29b Løpt rundt hjørnet og tatt med seg pasienten? Og hvordan i all verden skulle de tatt med seg pasienten da? Slengt ham over skulderen og løpt inn på sykehuset med ham?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Synes saken stinker på begge sider. De første som fikk beskjed KUNNE løpt rundt hjørne og tatt med seg den syke mannen og han som varslet slår meg som en litt vel hysterisk person. Nå må det tilføyes at hans tidligere opplevelser nok har gjort han ekstra hysterisk. Anonymous poster hash: 6eea5...29b Løpt rundt hjørnet og tatt med seg pasienten? Og hvordan i all verden skulle de tatt med seg pasienten da? Slengt ham over skulderen og løpt inn på sykehuset med ham? De sto og gjorde klar ambulansen for ny tur. Kanskje ikke ambulanser der du bor har båre men det har de her. Anonymous poster hash: 6eea5...29b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå