Gå til innhold

Lat baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min er 11 mnd, og kan fremdeles ikke gå:P

Begynner å frykte at hun kanskje er sen i utviklingen på grunn en underliggende diagnose.

På barseltreffene er de andre babyene viltre og energisk, mens barnet mitt beveger seg sakte.

Hun gråter også mye når jeg går et stykke unna henne, og ser helst at jeg er rundt henne for å leke.

Hjemme er hun ikke interessert i å undersøke hele stuegulvet, men er omtrent på samme sted hele tiden.

Hun krabber litt, men er mest interessert i å ligge og peke i bøkene sine.

På helsestasjonen var de bekymret for henne i starten, men nå er de ikke urolige lengre. Selv ikke på grunn av hennes manglende interesse for å bruke knær og bein:P

Vi trener litt på dette hjemme, men ønsker ikke å presse henne til å gå..

Da jeg selv var baby, begynte jeg å gå i 9 mnd's alderen...

Hvordan er/var deres barn?

Anonymous poster hash: 98f59...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres helt normal ut synes jeg. Mine barn krabbet ikke før de var 10 mnd, jentene gikk da de var 14 og 16 mnd, gutten gikk da han var 15 mnd.

Anonymous poster hash: 87eff...179

Skrevet

Hun høres helt normal ut synes jeg. Mine barn krabbet ikke før de var 10 mnd, jentene gikk da de var 14 og 16 mnd, gutten gikk da han var 15 mnd.Anonymous poster hash: 87eff...179

Åja :)

Min er den eneste av jentene i barselgruppa, som ikke går ennå. Og dette synes jeg er litt sårt :/

Hun er flink med mye annet ellers, så da får vi satse på at hun også begynner å gå snart.

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

11 mnd og går ikke? Mine gikk når de var 13 og 15 mnd.. han på snart 13 mnd går heller ikke. Bare en i barselgruppa her som gikk når han var 11 mnd, men han har i tillegg tilbrakt store deler av dagen i en gåstol siden han var 3 mnd og

Skrevet

Det er helt normalt at de ikke går før gjerne nærmere 15 mnd, noen enda senere. Ikke stress, ungen lærer jo å gå en eller annen gang :P

Anonymous poster hash: bc432...0c7
Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene da :)

Er førstegangsmor, og har ingen erfaring..

HI

Skrevet

Slapp av :) Her gikk ikke sistemann føre han var 17 mndr, mens de andre ungene gikk ved 10 og 11 mndr alder. Null stress. Noen er bare litt tregere enn andre.

Skrevet

Min gikk da hun var 16mnd,men pratet kjempetidlig. Har hørt og erfart at det ofte er sånn:)

Anonymous poster hash: 085b5...a5e

Skrevet

Mi på 14 mnd er ikke klar for å gå enda :)

Anonymous poster hash: 18545...3fc
Skrevet

Min gikk da han var 14 mnd, har inntrykk av at det er helt normalt. Han er i allefall ikke sen ellers, er en racer på hopping og klatring blant annet.

Anonymous poster hash: e0909...b18
Skrevet

Herregud.. du kaller babyen din for lat og synes det er sårt at hun ikke går enda.. Hvorfor sammenligne henne med alle andre? La henne få utvikle seg i sitt tempo.. hvordan skal dette gå om du skal fortsette slik? 

Anonymous poster hash: 40930...208
Skrevet

Herregud, 11 mnd er da ikke sent i det hele tatt.

Normalen er mellom 9 og 18 mnd.

Noen barn går tidlig, andre ikke.

Hadde ikke begynt å stresse med en på 11 mnd.

Anonymous poster hash: b4223...39d

Skrevet

Min jente var 19 måneder da hun begynte å gå selv! Ikke noe galt med henne verken på den ene eller andre måten. Hun er forsiktig som type, men harmonisk og sjelden redd.. fremstår som robust, men liker altså å mestre ting helt før hun slipper hånden min.. jeg gikk og leide henne konstant i et halvt år.. var helt skhev i kroppen.. og hun gikk jo egentlig, men turte ikke på egen hånd..

Anonymous poster hash: ee969...a9e

Skrevet

Ingenting å stresse med. Er store forskjeller, og har du noen gang hørt om en baby som ikke går?  Gutten min var over 16 mnd. når han begynte å gå. Vesla raste rundt bordet når hun var 7 mnd.

Anonymous poster hash: 69388...65a
Skrevet

Mine var 13 og 15 måneder da de begynte å gå. Dette er helt individuelt og du trenger ikke å være urolig!!:-))

Anonymous poster hash: 201e1...430

Skrevet

Det er igrunn ikke noe å trakte etter det med tidlig gåing. Eldste gikk ved 10 mnd. Stadige tryninger og masse blåmerker. Andre gikk ved 14 mnd og var mye stødigere og passet seg mer. Veldig få ganger med snubling og tryninger og nesten aldri blåmerker. Begge er gode motorisk i dag.

Anonymous poster hash: 11495...b28

Skrevet

Mellom 9 og 18 mnd er normalen for å gå.

Unger er forskjellige, så bare nyt tiden du slipper å springe etter for å plukke ned eller redde for fall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...