Gå til innhold

Medisiner gjennom sikkerhetskontrollen på flyplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til Bulgaria over helgen. Må ha tilgang på paracette og Sarotex under flyturen.

Kan jeg få problemer med å få disse gjennom sikkerhetssjekken på flyplassene?

I så fall, hva gjør jeg for å unngå dette?

Anonymous poster hash: 5244b...4e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt noen problemer med å ha med medikamenter gjennom sikkerhetskontrollene. Har lagt de i en slik Zipperpose, så alt er samlet :)

Skrevet

Jeg har alltid med meg mye forskjellige medisiner og har aldri hatt problem med det. Aldri blitt tatt opp en gang.

Skrevet

Null problem, men det er en absolutt fordel å ha medisin i orginalforpakning. Flytende medisin i større kvanta (over 100 ml) må du ha legeerklæring på at du må ha med. 

Skrevet

Så det går bra å ha medisiner i originalforpakning liggende i veska altså? Hører mange si man må ha skriv fra lege/apotek?

Skrevet

Om du har reseptbelagte medisiner skal du vel egentlig ha med resept? Vet ikke sikkert, men jeg har alltid hatt det med for sikkerhets skyld. Men det har aldri blitt sjekket da. Har reist frem og tilbake med masse sprøyter, væsker og tabletter i forbindelse med IVF forsøk.

Anonymous poster hash: 4c161...d2b
Skrevet

Det er vel tollen og ikke sikkerhetskontrollen som evt vil reagere. Med mindre det er skarpt/flytende etc. Derfor man ihvertfall tidligere skulle ha med resept eller eget skriv. Jeg har forøvrig aldri møtt på problemer rundt dette selv og reiser masse.

Anonymous poster hash: 9ca9f...c4f

Skrevet

Reseptbelagt skal ha med resept

Medisiner som har kontrollerte substanser (f.eks Cosylan => morfin) bør ha eget skriv.

Standard butikkmedisin som paracet er greit, men lurt å ha i originalforpakning + at man ikke har med 15 pakker (altså, kun personlig bruk for turen).

Medisiner bør uansett være i håndbagasjen i tilfelle bagasjen blir borte, og tollen blir vel ikke helt blie om de oppdager medisiner heller.

Anonymous poster hash: 50b59...4d0
Skrevet

A og B preparater trenger schengen attest.

Anonymous poster hash: 4c6ee...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...