Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Skal reise til Bulgaria over helgen. Må ha tilgang på paracette og Sarotex under flyturen. Kan jeg få problemer med å få disse gjennom sikkerhetssjekken på flyplassene? I så fall, hva gjør jeg for å unngå dette? Anonymous poster hash: 5244b...4e7
Gjest Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Har aldri hatt noen problemer med å ha med medikamenter gjennom sikkerhetskontrollene. Har lagt de i en slik Zipperpose, så alt er samlet
Gemini77 Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Jeg har alltid med meg mye forskjellige medisiner og har aldri hatt problem med det. Aldri blitt tatt opp en gang.
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Null problem, men det er en absolutt fordel å ha medisin i orginalforpakning. Flytende medisin i større kvanta (over 100 ml) må du ha legeerklæring på at du må ha med.
Meandmyprincess Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Så det går bra å ha medisiner i originalforpakning liggende i veska altså? Hører mange si man må ha skriv fra lege/apotek?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Om du har reseptbelagte medisiner skal du vel egentlig ha med resept? Vet ikke sikkert, men jeg har alltid hatt det med for sikkerhets skyld. Men det har aldri blitt sjekket da. Har reist frem og tilbake med masse sprøyter, væsker og tabletter i forbindelse med IVF forsøk. Anonymous poster hash: 4c161...d2b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 Det er vel tollen og ikke sikkerhetskontrollen som evt vil reagere. Med mindre det er skarpt/flytende etc. Derfor man ihvertfall tidligere skulle ha med resept eller eget skriv. Jeg har forøvrig aldri møtt på problemer rundt dette selv og reiser masse. Anonymous poster hash: 9ca9f...c4f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 Reseptbelagt skal ha med resept Medisiner som har kontrollerte substanser (f.eks Cosylan => morfin) bør ha eget skriv. Standard butikkmedisin som paracet er greit, men lurt å ha i originalforpakning + at man ikke har med 15 pakker (altså, kun personlig bruk for turen). Medisiner bør uansett være i håndbagasjen i tilfelle bagasjen blir borte, og tollen blir vel ikke helt blie om de oppdager medisiner heller. Anonymous poster hash: 50b59...4d0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 A og B preparater trenger schengen attest. Anonymous poster hash: 4c6ee...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå