Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Jeg har en spiseforstyrrelse, og jeg tror jeg trenger hjelp med den.. Fikk diagnosen atypisk bulimi for noen år siden, å gikk i terapi for det uten at det hjalp. Etter hver time følte jeg meg verre, og endte med en stor "binge/purge" (i mangel på et bedre norskt uttrykk). En hendelse gjor at jeg ble bedre, og jeg trodde jeg var helt bra i ca et år, før det braket løst igjen. Skulle bare slanke meg litt, og før jeg fikk sukk for meg var jeg "der" igjen. Jeg unngår å spise når jeg kan, men pga fammilie MÅ jeg jo spise. Jeg kaster opp etter hver gang jeg spiser. Den dårlige samvittigheten er der om det er et eple eller en burger jeg spiser. Jeg er livredd vekten av maten jeg spiser. 300g brokolli er 300g mer på vekta. Så det må opp igjen:/ Jeg overspiser ikke lenger, spiser små/vanlige porsjoner, men uansett må det ut igjen. Klarer ikke følelsen av å ha mat i meg. Er ikke sikker på om diagnosen fortsatt hadde vert den samme som før, men det er ikke så nøye.. Jeg veier meg morgen, kveld, før jeg spiser, etter jeg har kastet opp. Måler lår, hofte, rumpe, midje hver dag. Middager blir planlagt etter hvor lett det er å få det opp igjen.. Hvordan kan jeg få hjelp med dette? Uten den terapien som ikke virket? Selvhjelp? Noen med gode råd? Hvordan har du kommet deg ut av dette? Anonymous poster hash: b9ba8...0b6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 En annen psykolog. Man må desverre ofte lete litt før man finner en som fungerer, men vil også anbefale deg å skrive deg selv inn på psyk og forsøke gruppeterapi. Anonymous poster hash: 68257...7ed
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Du må frivillig spørre om å få et opphold på psykitrisk. De har avd for spiseforstyrrelse. Der møter du andre i samme situasjon. Får hjelp når du trenger det av sykepleier, lege, psykolog.. osv... men jeg hadde gått igjennom fastlegen tror jeg. Spørr han om hva du gjør først. Du MÅ fortelle hm HELE sannheten. Du har kommet langt med at du ser at du har en spiseforstyrrelse. Du er syk og trenger hjelp. Slik som med andre sykdommer. Gjør dette for deg selv og de som er glad i deg. Du fortjener ikke dette... og fortsetter du- kan du faktisk til slutt dø. Lykke til Anonymous poster hash: c976f...f4c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Takk for svar, men innleggelse er rimelig uaktuelt. SÅ syk er jeg ikke at jeg trenger det😊 Anonymous poster hash: b9ba8...0b6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Noen som har erfaringer med andre behandlingsmåter? Anonymous poster hash: b9ba8...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå