Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Dette er mine tanker: Vil ha stabilitet for barna. Ønsker helst de har ett hjem. De er veldig glad i oss begge. Jeg har alltid vært der, far har prioritert litt hobby fremfor barn. Mye mer tilstede siste året. Jeg har ansvar for alt i husholdningen og han har 1 time med de i hverdagene mens jeg har ca 4 timer etter bhg/skole. Jeg følger opp skole og bhg. I prinsippet ønsker jeg at de har ett hjem, men jeg vet jo hvor glad de er i pappan sin. Jeg ser for meg en 60/40 løsning. Men det blir jo like mange byttinger som 50/50? Jeg vet de får tryggere rammer, bedre oppfølging hos meg men de er veldig glad i far også så jeg ønsker ikke å ødelegge noe. Noen som har noen tanker? Hjelp meg å få noe klart? Vi samarbeider godt og begge vil gjøre det som er best for barna. Vi vil være fleksible og være sammen også noen dager. Spise middag sammen ol. Barna er 4 og 7. Jente og gutt. Hjelp;( Anonymous poster hash: 72f38...358
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Høres ut som dere har et greit utgangspunkt for å prøve 60/40, men da ville jeg bodd nært sånn at de slipper å reise langt for samvær.. Anonymous poster hash: 3678e...4c1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Kjøp/bygg en tomannsbolig? For det er ikke mulig ved brudd at barna skal ha et hjem når begge foreldre er involvert i hverdagen dems. Men hvis dere samarbeider bra så pass på å bo nær hverandre slik at barna har gangavstand på få minuter mellom dere slik at de ikke føler noen stor overgang mellom det å være hos mor eller far i forhold til skole, venner og hverdagsrutiner. Det å skaffe tomannsbolig var en delvis spøk men det er foreldre som har gjort dette ved brudd og barna har "et" hjem hvor mor bor på den ene siden, far den andre og barnet bor i midten med dør til hver. Anonymous poster hash: 4d675...5c7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Vi er bestemt på at vi vil bo i samme skolekrets. Foreløpig bor vi i lag. Men ikke helt optimal løsning. Anonymous poster hash: 72f38...358
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Har ikke vært borti dette selv, men har venner som har gått fra hverandre og ville at barna skulle ha ett hjem, og slippe flytting til fra….noen av dem har gjort deet slik at de kjøper/leier en leilighet så den voksne er den som flytter ut/inn alt etter hvem det er som skal ha barna. Sefølgelig må da forholde til eks være godt og stabilt og dere må regler i forhold til hverandre. Anonymous poster hash: 2362f...f15
Gemini77 Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Har ikke vært borti dette selv, men har venner som har gått fra hverandre og ville at barna skulle ha ett hjem, og slippe flytting til fra….noen av dem har gjort deet slik at de kjøper/leier en leilighet så den voksne er den som flytter ut/inn alt etter hvem det er som skal ha barna. Sefølgelig må da forholde til eks være godt og stabilt og dere må regler i forhold til hverandre. Anonymous poster hash: 2362f...f15 Dette prøvde vi men minste barnet vårt (4 år) fikk en kraftig reaksjon. Gråt og ville ikke legge seg om kvelden for hun følte at plutselig kunne mamma dra mens hun sov og våkne opp med pappa. Og omvendt. Var helt grusomt. Da pappa'n kjøpte seg leilighet i nærheten og vi ordnet alt dobbelt med rom etc så roet det seg og vi fikk "tilbake" vår gode trygge jente.. Så ikke alltid en slik ordning er det beste for barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå