Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har fått penger av bestemora mi til å kjøpe meg en bunad. Liker ikke den lokale bunaden her i distriktet. Har noen noen gode forslag til fin bunad. Hurra! Bør klare å ha den klar til 17. Mai. Anonymous poster hash: be302...9b3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Lofotenbunad er min favoritt for den har jeg Nå synes jeg at man bør velge en bunad man har tilknytning til og ikke den som er den fineste. Bunad bør signalisere hvor man kommer fra eller hvor slekta di kommer fra. Anonymous poster hash: 40534...9c7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Nordlandsbunaden er nydelig i både blå og grønn, men siden jeg er fra Rogaland har jeg rogalandsbunad i mørkeblått med jelsamønster:) Fin den og. Hører det er så mange som liker beltestakken fra Telemark, men jeg synes ikke den er norges fineste:) Anonymous poster hash: d0599...33e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Jeg synes Rogalandsbunad, men enig med hun over - man bør ha en bunad fra et sted man har tilknytning. Anonymous poster hash: 2a291...825
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Lilla beltestakk fra Telemark. Men, den blir nok ikke kalt bærumsbunad for ingenting... synes og man skal velge fra der man har tilknytning. Flaks for meg så har jeg derfor blå nordland :-)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Jeg synes sognebunaden er finest. Er fra bergen selv, så det er ikke min egen. Anonymous poster hash: c9481...e15
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Jeg er ikke enig i at man må stamme fra traktene man velger bunad fra. Bunaden er uansett oppkonstruert, de fleste kommer fra mange plasser går man bare langt nok tilbake. Jeg betaler ikke masse penger for et plagg jeg ikke liker. Anonymous poster hash: be302...9b3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Men du er vel i stand til å velge bunaden du vil ha og som du liker best selv? Hjelper jo ikke hva vi liker liksom:) Anonymous poster hash: d0599...33e
Hønemor30 Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Lilla beltestakk fra telemark. Men den har "alle" snart. Velg heller en du har tilknytning til.
Østerdølen Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Lilla beltestakk fra Telemark. Men, den blir nok ikke kalt bærumsbunad for ingenting... synes og man skal velge fra der man har tilknytning. Flaks for meg så har jeg derfor blå nordland :-) Denne har jeg!Med hvitt liv.Får MANGE positive tilbakemeldinger. Beltestakken er en stakk,ikke bunad, slik at det er "lov" for alle å bruke den =)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Hedmarksbubaden fra 55 synes jeg er fin.. Anonymous poster hash: fc0f3...8d7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Hedmarksbunad 85-modell. Anonymous poster hash: 29d12...45c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Ikke så mange som er enig kanskje, men jeg synes faktisk Oslo bunaden er finest i lyseblå. Anonymous poster hash: dddf9...3e1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Jeg tror at "folk flest" synes blå nordlandsbunad er finest. Den har en tendens til å vinne kåringer.. Anonymous poster hash: 23659...591
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Lilla beltestakk fra Telemark. Men, den blir nok ikke kalt bærumsbunad for ingenting... synes og man skal velge fra der man har tilknytning. Flaks for meg så har jeg derfor blå nordland :-) Denne har jeg!Med hvitt liv.Får MANGE positive tilbakemeldinger. Beltestakken er en stakk,ikke bunad, slik at det er "lov" for alle å bruke den =) Haha, det er det dummeste jeg har hørt. Hilsen Telemarking Anonymous poster hash: b49ec...df2
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 Lilla beltestakk fra Telemark. Men, den blir nok ikke kalt bærumsbunad for ingenting... synes og man skal velge fra der man har tilknytning. Flaks for meg så har jeg derfor blå nordland :-) Denne har jeg!Med hvitt liv.Får MANGE positive tilbakemeldinger. Beltestakken er en stakk,ikke bunad, slik at det er "lov" for alle å bruke den =) Aha :-) har ikke sett den med hvit, men den er sikkert flott!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #18 Skrevet 20. juli 2014 Aust-agder bunad også kjent som Åmlibunad den er flott synes jeg:) Anonymous poster hash: 144e4...8d7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #19 Skrevet 20. juli 2014 Ah... Jeg blir kvalm! Bunad velger man ut i fra hvor man har tilhørighet, eller hvor man har tilknytning. Alle bunader er fine, og man er totalt talentløs hvis man velger bunad ut i fra hva man synes er "pent". Anonymous poster hash: d786f...b91
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #20 Skrevet 20. juli 2014 Lilla beltestakk fra Telemark. Men, den blir nok ikke kalt bærumsbunad for ingenting... synes og man skal velge fra der man har tilknytning. Flaks for meg så har jeg derfor blå nordland :-) Denne har jeg!Med hvitt liv.Får MANGE positive tilbakemeldinger. Beltestakken er en stakk,ikke bunad, slik at det er "lov" for alle å bruke den =) Det har jeg også hørt, tanten til mannen er fra Telemark og hun sier alle kan bruke stakken fordi det ikke er en offisiell bunad og at den har så mange variasjoner og muligheter til å endre på broderier, farger og sånt. Kommer til å kjøpe meg en beltestakk selv, selv om jeg er fra Trøndelag. Hvitt liv har jeg aldri sett, sikkert nydelig :) Anonymous poster hash: 0cab5...925
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #21 Skrevet 20. juli 2014 Jeg synes også forresten at man kan velge den bunaden man synes er finest. Skal man først bruke masse penger på en "kjole" man skal ha resten av livet skulle det bare mangle at man velger den man synes er finest og passer best Kjøp deg bunad med god samvittighet, Hi! Enten det er fra Nordland eller Telemark Anonymous poster hash: 0cab5...925
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #22 Skrevet 20. juli 2014 Lofotbunaden. Min mor er der fra og glad er jeg for det. Anonymous poster hash: 5710d...efa
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #23 Skrevet 20. juli 2014 Selv har jeg nordmørsbunaden, men synes den blå nordlandsbunaden er den absolutt fineste av alle!!! Anonymous poster hash: 930ef...e09
Østerdølen Skrevet 21. juli 2014 #24 Skrevet 21. juli 2014 Lilla beltestakk fra Telemark. Men, den blir nok ikke kalt bærumsbunad for ingenting... synes og man skal velge fra der man har tilknytning. Flaks for meg så har jeg derfor blå nordland :-)Denne har jeg!Med hvitt liv.Får MANGE positive tilbakemeldinger. Beltestakken er en stakk,ikke bunad, slik at det er "lov" for alle å bruke den =) Haha, det er det dummeste jeg har hørt. Hilsen Telemarking Anonymous poster hash: b49ec...df2 Hva er dumt med det?Det er da faktisk "Husfliden" som fortalte at de ikke var så "strenge" på tilhørighet, når det var en stakk i stede for bunad. Hilsen også opprinnelig Telemarking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå