spiresnart Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Utenom : Sviske, malt og aprikos/pære for det har vi prøvd. Også hjemmelaget. Hun er 8 mnd. Får jeg ingen råd her som fungerer, må jeg bare ringe lege og be om lactulose eller lignende, men vil helst "få det til naturlig" på et vis. Er ikke sånn at hun sliter veeldig og får vondt, derfor jeg har drøyd legen litt Hun bæsjer hver dag, ser veldig ut som elgbæsj for det meste...Ganske lite om dagen ;( Vi har kuttet banan men hu blir like hard. Håååååper på noen tips så vi slipper "avføringsmidler" her, hihi :0)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Laktulose. Vi gav det daglig i flere måneder i den alderen, før det plutselig løsnet (bokstavelig talt). Det står på duphalacen at man skal konferere med lege om ungen er under tre, men helsesøster mente det var bare å kjøre på. Fikk beskjed om å fortsette fra barnelege da vi endelig fikk en time der. Anonymous poster hash: 0fda0...f63
Mammatassar Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Vi ga mindre brød, og mer industriell barnegrøt. Hjalp nærmest umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Min er likedan. Hun får kun 1 grøtmåltid og ellers kun mme. Steinhard i magen. Svisker kaster hun opp av, pære funker ikke og malt gir ekstremt mye luft. Hun virker ikke direkte plaget men hun får aldri tømt seg helt, kun bittelitt av gangen. Tenkte jeg skulle høre med lege når vi snart skal på 6 mnd kontroll. Anonymous poster hash: 57334...d10
Ileus Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Lactulose, Dulphalac ol er reseptfritt, du trenger ikkeringe legen for det.
oslofrk Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Unngå ris i tillegg til de tingene du nevner. Har du prøvd å la tørkede aprikoser i kokende vann og go når de har blitt bløte? Min får en hver kveld og det er ikke ekstrem- effekt, men definitivt bedring... Lykke til!
spiresnart Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2014 Lactulose, Dulphalac ol er reseptfritt, du trenger ikkeringe legen for det. Hmm. Jeg har faktisk en duphalac ståendes! :-) Hvordan "bruker" jeg den på hu? En liten skje i måltidene, kanskje? Finnes det egen duphalac for barn? For jeg har bare en jeg bruker selv i nødstillfeller, haha
ØYNE Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Prøv å unngå melkeprotein. Er litt mer jobb, da du må lage mat fra bunn..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Prøv å unngå melkeprotein. Er litt mer jobb, da du må lage mat fra bunn.. Jeg ville også prøvd å finne ut om det er noe hun reagerer på. Min ble også hard i magen av melk. Anonymous poster hash: befae...7e9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Lactulose, Dulphalac ol er reseptfritt, du trenger ikkeringe legen for det.Hmm. Jeg har faktisk en duphalac ståendes! :-) Hvordan "bruker" jeg den på hu? En liten skje i måltidene, kanskje? Finnes det egen duphalac for barn? For jeg har bare en jeg bruker selv i nødstillfeller, haha Samme Duphalac til alle aldre. Ville prøvd med 2-3 ml morgen og kveld. Og heller øke dersom det ikke har effekt. Anonymous poster hash: 4f8df...c22
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Pass på at hun drikker godt til hvert måltid. Skal ha lite/ingenting salt i kosten. Lykke til! Anonymous poster hash: bce10...7bc
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Begynn med probiotika! Gull verdt. Anonymous poster hash: f3ee5...a89
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Vi var igjennom det samme da gutten vår begynte med fast føde rundt 5-6mnd. Det vi gjorde, og som løste hele problemet, var å sette han på potte/dosete (med støtte og help selvsagt) hver gang vi så han begynte å ville bæsje. Tror bare det å få komme i den stillinga og fjerne bleien, gjorde det lettere. Anonymous poster hash: 4354d...73f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Morsmelk etter hvert måltid. Anonymous poster hash: 847a9...427
Krisa71 Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Lactulose/Duphalac er helt ufarlig å bruke. Det har ingen avførende effekt, det trekker mer vann fra tarmene slik at avføringen blir myk. Gi henne gjerne godt med drikke til for best effekt. En halv teskje dagelig i drikke eller mat, eventuelt en teskje. Er mange som går på det over lengre tid. Mine barn fikk det i perioder hvor de slet med magen.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Mais! Naturlig og funket som bare det på mine 3 barn. Dagen derpå er bæsjen bløt :-). Anonymous poster hash: 4e697...a57
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 Masse væske, i alle fall nå i varmen. Min får fort forstoppelse om han ikke har drukket nok. Anonymous poster hash: ee89f...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå