Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har ett barn. Hadde en fin fødsel, men litt redd for å få flere pga nettopp fødselen. Fortell meg at det ikke er farlig å få flere barn Anonymous poster hash: 8b276...00e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Andre fødsel var på mange måter bedre og lettere enn første fødsel. Jeg hadde mer kontroll, og jeg visste mer hva som skjedde. Frste fødsel var og fin, men litt mer intens. Anonymous poster hash: d342c...e27
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Født tre ganger og fødslene var veldig forskjellige. Fordelen med å ha født før er at du vet hva du skal gjennom og det tar gjerne litt kortere tid siden en unge allerede har "banet vei"... Anonymous poster hash: 6baf0...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har ett barn. Hadde en fin fødsel, men litt redd for å få flere pga nettopp fødselen. Fortell meg at det ikke er farlig å få flere barn Anonymous poster hash: 8b276...00e Tror du noen ville fått flere om det var farlig? Anonymous poster hash: 3e04a...536
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Fødsel nr. 2 var mye enklere enn nr. 1 selv om jeg gruet meg sykt mye mer gang nr. 2 fordi jeg visste hva jeg gikk til.. Fødsel nr. 2 var mye vondere, men det var fordi den gikk SÅ mye raskere (1,5 time sammenliknet med 11 timer første gang) og jeg rakk ikke smertelindring i det hele tatt. Men en mye finere og mer harmonisk gang nr 2 Anonymous poster hash: 815ef...b06
kaklemor Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Første fødsel gikk fort og gærli, mista litt kontroll iom det gikk fort. Fødsel nr to gikk kjempebra, mer kontroll og kjappere fødsel:-p
<3 2G <3 Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Helt gjennomsnittlig første fødsel, ble litt skremt. Med nr 2 måtte jeg settes i gang, my kjappere men bedre på mange måter. Trygg på jordmor og hadde samtaler i forkant for å roe angsten.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Det har bare gått fortere og fortere her. 3 fødsler som har gått fra bra til bedre:) Anonymous poster hash: a0898...858
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Det har gått raskere og lettere for hver eneste gang. Første var rask, men fryktelig intens og voldsom. Andre var rask, men roligere og under mer kontroll, tredjemann bare spratt ut nesten uten forvarsel få minutter etter at vi ankom føden i det vi trodde var gooood tid. Anonymous poster hash: 8d4c6...dbb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Hadde en relativt grei første fødsel, litt (men uproblematiske) komplikasjoner på slutten. Var noe redusert i formen de første dagene, men kom meg raskt til igjen. Fødse nr 2 var helt super. Veldig rask, men også veldig grei. I kjempeform etterpå. Syns ikke frykten for å ikke få like fin fødsel igjen skal hindre deg i få flere barn. Om den ikke skulle bli like fin, så vil du helt sikkert komme deg fint igjennom det også, både under og etterpå. Av og til så kan man jo også vokse litt på å gjennomgå det man frykter. De komplikasjonene jeg hadde med min første fødsel var noe jeg fryktet veldig på forhånd. Sjansen for at jeg skulle oppleve det var ikke så veldig stor, men allikevel skjedde det. Og jeg taklet det helt fint, både der og da og etterpå. Utrolig hva man klarer når man må. Og jeg vokste på det. Jeg fryktet ikke fødsel nr 2 i det hele tatt. Jeg klarte fødsel nr 1, da klarer jeg en til, samme hva den måtte bringe. Anonymous poster hash: 51dc4...23c
MotherOf3 Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Farlig vil jeg ikke kalle det, men det gjør liksom ikke mindre vondt. Man blir jo ikke vant til smerten😃 Første her var forferdelig, med en haug med komplikasjoner som endte i katastrofesnitt, nr to var nesten en "drømmefødsel" uten smertestillende og nr tre var rett og slett fælt og slitsomt, dog ikke riktig ille som nr en. Skal sies at jeg slet med alvorlig bekkenløsning og bekkenlåsing med sistemann. Dette gjorde det ekstra smertefullt...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Jeg fødte nr 1 og 2 m lystgass, u epidural, nr 3 uten noe smertestillende. Ufattelig vondt alle gangene - smerten føles vel som den aller sterkeste man kan forestille seg - men den er jo veldig tidsbegrensa!! Synes alle fødslene var en absolutt fantastisk opplevelse - smertene og "transe-tilstanden" til tross.. Synes det på en måte er trist å tenke på at jeg aldri skal oppleve en fødsel igjen. IKKE UROE deg for kommende fødsel - aksepter at det gjør uendelig vondt men at kroppen og psyken takler det:-) Og "nyt" den surrealistiske og fantastiske opplevelsen:-) Lykke til! Anonymous poster hash: 152d5...551
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Med første ble jeg forløst med tang, andre ble en drømmefødsel. Nå som jeg venter nummer 3, gruer jeg meg egentlig kun til smertene.
MilleMarmelade Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel var ikke en ålreit opplevelse for min del. Det er ennå et halvt år igjen til den neste (håper jeg) Når det nærmer seg, tenkte jeg å gå gjennom journalen fra forrige gang med jm på helsestasjonen (får samme jm der som sist), så hun kan forklare meg hva som skjedde og at det blir bedre denne gangen. Noen som har gjort noe liknende?
Fandens Oldemor Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel var ikke en ålreit opplevelse for min del. Det er ennå et halvt år igjen til den neste (håper jeg) Når det nærmer seg, tenkte jeg å gå gjennom journalen fra forrige gang med jm på helsestasjonen (får samme jm der som sist), så hun kan forklare meg hva som skjedde og at det blir bedre denne gangen. Noen som har gjort noe liknende? Anbefaler deg å ta tak i dette over helgen allerede, for du vet jo ikke på forhånd hvor lang tid det vil ta å bearbeide dette. Ei heller hvordan du vil reagere når du begynner å rippe opp i det. Jeg har gått til samtaler på sykehuset gjennom dette svangerskapet pga traumatisk fødsel sist, men for min del rakk jeg ikke å få bearbeidet dette nok. Og nå er det under tre uker til termin.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel var langvarig, men helt overkommelig. Andre fødsel var helt ålreit, gikk raskt, men ikke smertefritt Tredje fødsel var langvarig, og ikke overkommelig i det hele tatt. Skal IKKE ha flere barn grunnet fødsel alene. Det var kanskje ikke det du ville høre, men du spurte jo. Anonymous poster hash: 1b0d3...7ae
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel var langvarig, men helt overkommelig. Andre fødsel var helt ålreit, gikk raskt, men ikke smertefritt Tredje fødsel var langvarig, og ikke overkommelig i det hele tatt. Skal IKKE ha flere barn grunnet fødsel alene. Det var kanskje ikke det du ville høre, men du spurte jo. Anonymous poster hash: 1b0d3...7ae Må legge til at verken jeg eller barna var i livsfare noen av gangene. Ikke farlig med andre ord. Bare jævlig. Anonymous poster hash: 1b0d3...7ae
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #18 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel varte i 17 timer, grusomme rier uten noe pause mellom, til og med jordmor sa at fødselen var helt for jævlig. Andre fødsel 1,5 time og vanlige rier. Og mine fødsler var det 6 år imellom og. Anonymous poster hash: 7c503...9dd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #19 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel var langvarig, men helt overkommelig. Andre fødsel var helt ålreit, gikk raskt, men ikke smertefritt Tredje fødsel var langvarig, og ikke overkommelig i det hele tatt. Skal IKKE ha flere barn grunnet fødsel alene. Det var kanskje ikke det du ville høre, men du spurte jo. Anonymous poster hash: 1b0d3...7ae Vil høre alles erfaringer Anonymous poster hash: 8b276...00e
☆☆☆ Skrevet 20. juli 2014 #20 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel var jævlig og andre var verre. Men begge var over etter ei stund og ingen plager i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #21 Skrevet 20. juli 2014 Første fødsel ble hasteks, og andre fødsel ble vaginal fødsel. To helt forskjellig fødsler.. Siste fødsel fikk en jævlig avslutning med vakuum, men er veldig glad for at jeg oppleve å føde allikevel. Anonymous poster hash: d8ed8...bff
Sint naken biltyv Skrevet 20. juli 2014 #22 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Første var super, fødte av meg selv 3 dager før termin med epidural som funket og alt var flott:-) Andre ble satt i gang en uke over, smertestillende funket ikke og hun var stjernekikker. Grusom fødsel men både jeg og ungen overlevde. Nå 1,5 år er etter er jeg i uke 35 og håper siste fødselen min blir som den første.... Endret 20. juli 2014 av Sint naken biltyv
Superdolly Skrevet 20. juli 2014 #23 Skrevet 20. juli 2014 Jeg har hatt lette fødsler, og det har gått fortere for hver gang. Med nr tre var det bare såvidt vi rakk inn på sykehuset. Nr to og tre ble født uten smertestillende, av den grunn at jeg ikke rakk det. Men det var helt overkommelig. Personlig synes jeg svangerskapene har vært grusomme, men fødslene helt greie.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. juli 2014 #24 Skrevet 20. juli 2014 Første var et lite mareritt som endte i sugekopp og full panikk. Angst før neste fødsel, men fikk gå til samtale og gikk gjennom alle tenkelige scenario på forhånd. De jordmødrene jeg fikk på andre fødsel hadde lest det jeg hadde snakket om og tok virkelig vare på meg. Men det viste seg å bli en drømmefødsel! Nesten så jeg vil føde en gang til! Var et skikkelig rush.. Selv om jeg ikke trodde jeg var forberedt, taklet kroppen min en fødsel på en helt annen måte andre gang. Og jeg hadde tydeligvis mer erfaring enn jeg trodde, som kom godt med. Kjør på! You can do it!
MilleMarmelade Skrevet 20. juli 2014 #25 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Første fødsel var ikke en ålreit opplevelse for min del. Det er ennå et halvt år igjen til den neste (håper jeg) Når det nærmer seg, tenkte jeg å gå gjennom journalen fra forrige gang med jm på helsestasjonen (får samme jm der som sist), så hun kan forklare meg hva som skjedde og at det blir bedre denne gangen. Noen som har gjort noe liknende?Anbefaler deg å ta tak i dette over helgen allerede, for du vet jo ikke på forhånd hvor lang tid det vil ta å bearbeide dette. Ei heller hvordan du vil reagere når du begynner å rippe opp i det. Jeg har gått til samtaler på sykehuset gjennom dette svangerskapet pga traumatisk fødsel sist, men for min del rakk jeg ikke å få bearbeidet dette nok. Og nå er det under tre uker til termin. Jeg har ingen avtale før jm-kontrollen i uke 24, hadde tenkt å legge en plan da. Jeg syns ikke selv jeg har fødselsangst; jeg har jo tross alt gått fra å mene jeg aldri skulle føde igjen og at et nytt sv.skap ville være det verste som kunne skje, til å ønske meg et nytt barn og bli gravid. Jeg bestilte selv kopi av journalen etter ca 4 mnd fordi jeg syntes jeg tenkte mer på fødselen enn jeg burde. Så hovedinnholdet kjenner jeg jo, men jeg regner med det blir noen tårer når jeg ripper opp i det. Utover det vet jeg ikke hva jeg kan vente meg. Men forløpig er en ny fødsel så uendelig langt fram, at jeg ikke klarer å forholde meg til det. Men jeg håper virkelig at både du og jeg er klare for oppgaven når tiden er inne og at vi sitter igjen med en god følelse etterpå! Endret 20. juli 2014 av mortilknerten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå