Gå til innhold

hmm... hver sitt soverom eller uteområde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om å flytte til et lite hus med stor hage og et uthus til diverse redskaper. Vil nok tro at huset nesten er mindre på areal, og ungene må isåfall dele soverom.

Men vi vil få stor hage, varmepumpe og nesten nyoppussa.

Er det dumt å bytte? Ville dere ha gjort det? Ungene mine er 8 og 10 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt sovesofa til meg selv i stua eller i gangen, gitt ungene hvert sitt soverom og hatt hage

Anonymous poster hash: 73b2d...82b
Skrevet

Det er jo et alternativ, men de bor hos meg annenhver uke så jeg føler at jeg "trenger" et soverom mer enn de. Det lar seg jo enkelt gjøre dersom behovet skulle bli slik da :)

Skrevet

Hadde også gjort som anonyme sier.

Skrevet

IKke så lenge til eldste er tenåring og da er ikke felles soverom så aktuelt lenger. Ville ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 5c871...3ce
Skrevet

Ville bare gjort det dersom du er villig til å sove i stuen. Kanskje det er mulighet for å slenge opp en lettvegg et sted så du får en alkove?

Anonymous poster hash: 69d09...521

Skrevet

Ikke med så store barn.

Mine er nå 10 og 13 år og privatliv blir mer og mer viktig, når 13-åringen har vennebesøk må de kunne være i fred for småsøsken på rommet sitt altså...

Jeg delte rom med søsteren min til vi var 15 og 18 år, resultatet ble at ingen av oss omtrent var hjemme i det hele tatt fra vi var 12-13 år. Vi var alltid hos andre, hos venner, hos kjæresten osv, kom bare hjem for å sove i hverdagene. Sånn vil jeg ikke at mine barn skal ha tenårene sine, de må få ha en base i huset som er bare deres.

Anonymous poster hash: b406c...cef
Skrevet

Nå er ikke planen å bli der i mange år heller altså. 1-2 år kanskje?

Skrevet

Hvert sitt soverom,garantert. Snart blir eldste tenåring og det er mye viktigere å ha en privatsone enn en hage å leke i, for det kommer det til å bli lite av.

I utgangspunktet hadde jeg kanskje ikke flyttet til dette huset..

Anonymous poster hash: 989b8...4e1

Skrevet

hmm, jeg må tenke litt til kanskje...

Skrevet

Hadde glatt flytta. Å dele soverom ser jeg virkelig ikke på som en utfordring engang. 

Skrevet

Her har ungene delt soverrom helt til i vinter! Da den på 13 år og den på 19 år som har delt. Og ellers har to av ungene alltid delt soverrom og ingen har lidd noen nød. Kjære vene! Nei, go for it - du :D

Skrevet

Er barna dine samme kjønn? Hvordan bor dere nå i forhold til hvordan det blir i et nytt hus? Leie/eie blir det samme?

Er eneste forskjellen at barna nå har hvert sitt rom, det ikke er nyoppussa og dere har liten hage?

Jeg ville ut fra egen erfaring på den alderen hatt eget rom, uten tvil. Hadde lett flytta om det var snakk om små barn som kunne leke i den store hagen. Enklere å dele rom når man er små enn når man nærmer seg tenårene.

Tror barna dine ville satt mer pris på eget rom enn stor hage? Eller? Vanskelig...

Skrevet

Hva sier barna dine? Er de gode venner eller krangler de en del? Er de mye med hverandre eller har de to ulike liv? Liker de å ha venner på besøk/overnatting? Er de samme kjønn?

Mye å ta stilling til

Skrevet

Nå er ikke planen å bli der i mange år heller altså. 1-2 år kanskje?

Om planen er å flytte igjen om 1-2 år ville jeg ikke flyttet, det er noe herk å flytte hele tiden også... Da hadde jeg bodd der jeg bodde nå frem til neste flytting om 1-2 år.

Anonymous poster hash: b406c...cef

Skrevet

Det er vel ingen menneskerett og ha eget rom. Fikk ikke eget rom før jeg flytta hjemmefra som 19 åring og det hadde ikke noe med at jeg måtte dele rom med noen. Hos oss deler de minste rom og de trives med det. Man lærer mye av å dele.

Anonymous poster hash: cc659...f02

Skrevet

Er barna dine samme kjønn? Hvordan bor dere nå i forhold til hvordan det blir i et nytt hus? Leie/eie blir det samme?

Er eneste forskjellen at barna nå har hvert sitt rom, det ikke er nyoppussa og dere har liten hage?

Jeg ville ut fra egen erfaring på den alderen hatt eget rom, uten tvil. Hadde lett flytta om det var snakk om små barn som kunne leke i den store hagen. Enklere å dele rom når man er små enn når man nærmer seg tenårene.

Tror barna dine ville satt mer pris på eget rom enn stor hage? Eller? Vanskelig...

Nei, det er gutt og jente. Vi leier nå, og det er snakk om leie i det nye huset også. Vi har ikke uteplass i det hele tatt nå, vi går rett ut i gata når vi går ut. De sover helst sammen selv om de har eget rom nå. Men de krangler endel ellers i løpet av dagen. De bruker sjelden rommet til annet enn å sove i foreløpig.

De var med å kikket i dag, og de virker gira på å flytte. Jeg elsket det også, men er betenkt mtp at det bare er to soverom.

ulemper med det nye kontra det gamle er:

-de må dele rom

-knøttlite bad, men det skal bygges ut i løpet av et års tid

fordeler:

-hage

-varmepumpe og ny ovn

-pent og nyoppussa

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg å ha seperate soverom, men om de skal dele finnes det mange ideer på internett om hvordan en kan innrede soverom slik at de likevel får privatsfære. Romdeler og forheng foran sengene er flott

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg å ha seperate soverom, men om de skal dele finnes det mange ideer på internett om hvordan en kan innrede soverom slik at de likevel får privatsfære. Romdeler og forheng foran sengene er flott

forheng var de faktisk inne på helt på egenhånd :) De er som sagt positive, men vet ikke om de har forutsetninger for å forstå hva det vil si å ikke kunne ha hver sitt soverom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...