Gå til innhold

Jeg tror jeg bare vil ha et barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter som blir to år om ikke så lenge og har snakket om å prøve å bli gravid etter vi gifter oss i september.

Men jeg kjenner på meg at jeg ikke vet om jeg vil ha flere barn. Ennå eller i det hele tatt.

Kanskje det er for tidlig å tenke på nr to allerede?

Jeg er enebarn og min mann er eldst av tre søsken. Det er ingen andre barnebarn i familien, ihvertfall ikke på mange år ennå.

Min mann sier at det er opp til meg, at han kan fint leve med et barn eller flere.

Det var et tøft svangerskap/barseltid med datteren min, bekkenløsning, svangerskapsforgiftning, store ammeproblemer, hun hadde KISS, langt unna familie og ingen venner med små barn og fortsatt sliter vi med å få henne til å sove skikkelig om natten. 

Jeg er så vanvittig glad i jenta vår og nyter hvert øyeblikk med henne. Det er nesten så jeg ikke ser for meg at jeg har plass til en til hjertet, noe jeg vet høres absurd ut.

Noen andre som har følt det slik?

Anonymous poster hash: da7f0...f26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følte det slik, derfor fikk jeg to til.

Anonymous poster hash: 999c2...9ac
Skrevet

Kjære deg, stress ikke! Ta ting som de kommer. Kanskje du om noen år ønsker flere og kanskje du fortsatt ikke har lyst. Det er trist at man skal føle seg presset til å få flere barn hvis man ikke vil fordi det er forventet av andre.

Anonymous poster hash: 363ab...8ff

Skrevet

Ta det med ro. Ikke stress inn i noe du ikke føler deg klar for. Helt ok å bare ønske ett. Ingen fasit. Så heldig hun er som er så elsket;-)

Anonymous poster hash: ff658...6ee

Skrevet

Og hadde jeg lest godt nok så ser jeg at det er fordi du tror det ikke er plass til flere i hjertet ditt. Tro meg, det er det! Slik følte jeg også det med første. Vi har nå 3 barn og jeg elsker alle like høyt:)

Anonymous poster hash: 363ab...8ff

Skrevet

Ville ventet til dere føler det mer riktig. Det dummeste er folk som blir gravide raskt igjen fordi de ikke vil ha lang aldersforskjell, men som egentlig ikke orker flere barn enda. Bedre med 5 år mellom søsken og glade foreldre, enn 2 år mellom og slitne foreldre.

Skrevet

Ikke noe galt i det? Helt ok å bare ville ha ett barn! :)

Anonymous poster hash: 75525...386

Skrevet

Ikke stress, ta det når dere er klar for det.

Men når det kommer til "plass i hjertet", det er noe absolutt alle mammaer tenker på når de venter nr to. Det fantastiske er at det overhodet ikke fungerer sånn, for når det kommer et barn til er det ikke sånn at de to barna må dele på plassen i "mammahjertet", for mammahjertet blir dobbelt så stort :)

Jeg har fire barn, og er akkurat like glad i nr fire som jeg er i nr en, det er bare fire ganger så mye kjærlighet, ikke fire barn som må dele på en viss mengde kjærlighet.

Anonymous poster hash: 26552...33e
Skrevet

ja, det velger du selv d

Anonymous poster hash: ce5f4...a21
Skrevet

Ville ventet til dere føler det mer riktig. Det dummeste er folk som blir gravide raskt igjen fordi de ikke vil ha lang aldersforskjell, men som egentlig ikke orker flere barn enda. Bedre med 5 år mellom søsken og glade foreldre, enn 2 år mellom og slitne foreldre.

Dumme som vi er blir det to tette her. Selv om vi er slitne og jeg ikke føler meg helt klar enda. Godt du er her og kan fortelle meg hvor dum jeg er. ;)

Skrevet

Du blir akkurat like glad i nr.2. Og søskenkjærligheten er så vakker at det gjør vondt i hjertet. Vi tenkte litt på å bare få en, men bestemte oss for å gi ham søsken. Min aller beste venn her i livet er min søster, og uten henne ville jeg følt meg veldig alene.

Vi fikk dobbelt opp;) tvillingene er nå 2 år og storebror 5. Det er mye jobb, men absolutt verdt alt strevet.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg vil også bare ha ett barn, mest fordi babytiden var et helvete, og jeg orker ikke tanken på å gå gjennom det en gang til. "Alle" sier at det trenger jo ikke bli like ille neste gang, vi kan f.eks. få en sovebaby osv. Sant det, men det kan også bli verre! Den sjansen klarer jeg bare ikke å ta.

Koser meg med 3-åringen nå, og bare nyter at hun blir mer og mer selvhjulpen, og at vi kun går fremover og aldri tilbake til start! :P

Anonymous poster hash: 360df...19c
Skrevet

Følte det slik, derfor fikk jeg to til.

Anonymous poster hash: 999c2...9ac

Fikk du årets smarting pris også?

Anonymous poster hash: 21e68...2ec

Skrevet

Det er deres valg, ingen skam å ha et barn

Anonymous poster hash: 988f0...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...