Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Husker selv at jeg var godt over 8 før jeg fikk sitte foran, og det var kun små strekninger. Men blir usikker når jeg ser hvor unge barn som får sitte foran i dag. Synes det ser helt feil ut. Hvor gammel var du/dine barn før dere fikk sitte foran på kjøreturer? Anonymous poster hash: 3a942...bee
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Husker ikke selv hvor gammel jeg var. Rundt 10 år sikkert. Har selv hatt mine i framsetet fra de var relativt små babyer. Hatt perioder med bilskrekk(hvis de må sitte alene i baksetet) hos begge to. Så for å komme meg noe sted på egen hånd har det blitt løsningen. Men såklart bakovervendt med utkoblet airbag. 5 åringen har fått sitte framme ved et par anledninger, men sitter da i beltestol og airbag utkoblet. Anonymous poster hash: 0f0cf...299
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Når far leverer i bhg får 4åringen sitte foran ettersom det ikke er noe baksete. Det er noe vi prøver å unngå, men av og til blir det sånn. Han sitter jo i setet sitt så klart. Anonymous poster hash: 3936a...ac3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 9 år var min eldste og det er kun ved krise. Husker ikke hvor gammel jeg var. Anonymous poster hash: 13c77...a83
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Alder er uinteressant, det er høyden som er avgjørende. 140 cm. Anonymous poster hash: 5e260...f46
Serepta Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Ifølge Trygg trafikk er det ikke noe nevneverdig forskjell på å sitte foran og bak. Selvfølgelig under forutsetning at barna sitter i egnet sete og uten airbag. Mine sitter som regel bak siden det er der setene til både 6 og 10 åringen står. Men om vi skal ha flere barn med oss er det ikke noe problem å la de sitte foran.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 140 cm gjelder MED airbag. Det er jo flere som har bil med bare to seter og da må jo barnet sitte foran. Airbagen må kobles ut hvis de er under 140 cm. Anonymous poster hash: 13c77...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå