Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Kun til bursdag og jul, eller tar dere de med til leketøysbutikken innimellom og lar de få en ny leke, uten "grunn"? Anonymous poster hash: e2fb3...03b
humlemamma Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Bursdag og jul, og hvis hun har spart penger eller fått av besteforeldre. Jeg gir ikke penger til leker annet enn jul og bursdag, ikke alltid da heller hvis det er noe annet hun trenger. Da vi bodde litt mer på landet hadde jeg noen ganger med en liten "bygave" om jeg var på handletur, men det kunne gjerne være bare hårstrikker som en sprettball.
*Miss Marple* Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Når det passer seg sånn. Det er mange år siden det var småbarn her i huset, så vi trenger å fylle på med det meste. Men jeg har alltid latt de få leker sånn med jamne mellomrom uten at det nødvendigvis var bursdag eller jul. Til tross for denne 'galskapen' (ifølge mange her inne) er de ikke blitt bortskjemte drittunger like takknemlige for en boks såpebobler som en dyr dukke/bil. Jeg liker godt å kjøpe småting til meg selv, bare fordi jeg fortjener det, og tenker at det samme får ungene.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Jeg føler at jeg kjøper mere nok klær til 3 åringen til vanlig;så til jul og bursdag blir det alltid leker. kjøper av og til leker utenom også,men det er egentlig sjeldent. Han har så mye leker fra før av uansett. Anonymous poster hash: 7dc0d...57d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Har ikke noe fast rutine på det. Hvis jeg har lyst til å kjøpe noe så gjør jeg det. Vi pleier ike å dra til leketøysbutikken for å se, men hvis vi er på Europris feks og han faller for en billig liten ting så får han det hvis han oppfører seg bra. Anonymous poster hash: f73cf...cba
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Mi jente har bursdag rett før jul. Så da kan det bli vel langt mellom nye leker om hun kun fikk ting da. Enda er hun så liten (2.5 år), at ting hun fikk til jul ofte er vokst fra til sommeren. Derfor får hun leker utenom anledninger også. Men det er ikke store ting, ofte såpebobler eller plaskebasseng eller puslespill el. :-) Etterhvert som hun blir eldre, tror jeg hun vil få færre ting av oss, da jeg blir fysisk uvel over å tenke på hvor mye leker gjennomsnittsbarnet har. Jeg har som mål å holde den statistikken nede (med unntak av bøker og puslespill ol). Anonymous poster hash: 1d69c...b83
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Begge ungene får kun ved bursdag, jul og spesielle anledning f.eks når vi får besøk av mine familier som bor langt fra oss,ellers kjøper vi svært sjeldent leker til dem. De har uansett alt for mye fra før av. Det jeg har hittil har gjort,er å sett ut litt etter litt, og rullere på lekene. Dermed slipper vi med overlesset av leker til enhver tid, og ungene syns ekstra straks når lekene blir byttet ut etterhvert. De blir dermed aldri lei av lekene som dem har Anonymous poster hash: 74f18...fca
Gjest lillehi Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Nå leker hun ikke med leker lenger, men da hun var liten tok jeg meg gjerne en tur på Fretex og så etter sesongleker, som bøtte/spade. Av og til puslespill ol. Nå når hun er eldre blir det bare "luksusting" til jul eller bursdag. 😃
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Sønnen vår har bursdag i september, så sommerleker, sykkel o.l. passer dårlig å gi til bursdag eller jul. Derfor fikk han sykkel i april, helt uten noen spesiell grunn/anledning annet enn at vi syns det var på tide. Ellers får han gjerne en liten ting ved andre anledninger, som hvis vi reiser bort uten ham (ca en gang i året), eller om vi er på tur alle sammen, eller om jeg kommer over noe jeg tenker hadde vært kjekt å ha... Synes alltid jeg har en veldig god grunn de gangene jeg kjøper leker til han, men likevel flommer det over av leker her. Anonymous poster hash: acad2...d6f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Altfor ofte... Men aldri store ting, og barna forventer aldri noe. De gangene de får velge i lekebutikken er det de små tingene som er mest populære, f.eks. såpebobler og fargestifter. Anonymous poster hash: 02ffb...3c8
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 De får jo hele tiden ting de trenger og "trenger" som klær, sko, akebrett, sykkelhjelm, sykler, matbokser, skolesekk, tennisracket etc etc etc. Kjøper ting til dem hele tiden! (Har fire barn, da). Sjelden de går i leketøysbutikken og velger noe, men det skjer innimellom, f.eks. i ferien. Flommer over av ting og leker her, så vi prøver å rydde opp, kaste og gi bort ting (særlig før jul!). Er også veldig for gjenbruk og arving av leker!
håperpåvinterbarn Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Kun bursdag og jul, veldig veldig sjelden utenom det. Til tross for dette har ungen PLENTY med leker! Skjønner ikke hvor alt kommer i fra.... Jeg kjøper noen aktivtetsleker om sommeren, type kritt, badeball, nytt plaskebasseng. Ellers ingenting. Ungen leker uansett mye mer ute med dyr og natur enn inne eller ute med leker. Vi bor på gård, så mye boltreplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå