Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #26 Skrevet 19. juli 2014 Små barn er vel like mye verdt i midtøsten som alle andre steder, det er vel en av årsakene til at denne konflikten vekker så sterke følelser i den områdene også. Ja, Hamas er ikke akkurat en fredsskapende organisasjon, men man kan ikke se dem uavhengig av klimaet de har oppstått i. Israel driver de Palestinske områdene omtrent som en apartheid stat der araberende er 2. klasses innbyggere uten rettigheter. Israelerene tar seg til rette i områder som er palestinske uten at noen griper inn. Israel bygger en mur lik Berlinmuren for å stenge palestinerene ute fra å drive forretningsvirksomhet eller ha tilgang til helsehjelp. De i Vestbredden og Gaza bor nærmest i et fengsel i sine egne land der de ikke kan eksportere eller importere varer fritt, de kan ikke hjelpe seg selv. Dette er jo virkelig den beste grobunnen for ekstremisme - man står helt maktesløs. Jeg forsvarer ikke terrorisme av noe slag, så ikke misforstå, men det er Israel som må ta ansvaret her - det er de som har alle midler til å stoppe konflikten og å behandle folk med den respekten de fortjener. Og bare så det er sagt: jeg er virkelig ikke antisemittist, det må da være mulig å se det jødiske folk over hele verden og urettene de er blitt utsatte for uten å nødvendigvis forstå politikken som staten Israel fører. Anonymous poster hash: ce99a...c66 Det er da omtrent lignende tilstander i andre muslimske land, uten at noen løfter et øyebryn. Anonymous poster hash: 61a93...e9f Her tror jeg du må utdype litt: hvilke land og hvilken sammenheng? Mulig jeg er treg... Anonymous poster hash: ce99a...c66
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #27 Skrevet 19. juli 2014 Faktisk er det mange palestinere som er "medskyldige" i disse drapene. Israel sender varsler til Gaza om hvor de skal bombe. Hvorfor flykter ikke folk da, og i hvert fall de med barn? Det er en grunn til at Israel sender ut flygeblader og varsler. Kanskje greit å huske på i all denne fordelingen av skyld som foregår nå. Anonymous poster hash: a1280...e76 Så du mener palestinerne skal flykte fra hus og hjem slik at israelerne skal få ta seg til rette? Så om du hadde fått brev om at du måtte flytte deg fordi Sverige kom for å bombe gaten din. Ja så hadde det liksom vært greit. Så kunne svenskene helger tatt over ditt nærområde og du stod da på gata uten tak over hodet. Israelerne har Før kastet palestinere ut av hus og hjem for å ta over områder før. Det var slik de kom der. Også skal de liksom få ture frem som de vil? Anonymous poster hash: 6a089...1d8 Hamas er så psyke at de faktisk skyter opp og lagrer sprengstoff og våpen hos sivilbefolkningen. De vet akkurat hva de gjør! Bruker hver dødsfall for alt det er, "ååå se hvacde gjør med uskyldige sivile fy fy fy". Og dere går på det, faller for det som fluer. Derfor bomber Israel lokalbefolkningen!!! Anonymous poster hash: 6d6b1...fbb ja jeg ville flyktet med barna mine om jeg fikk beskjed om at gaten/området skulle bombes! Hadde sovet ute om jeg måtte, alt for å redde barna mine, hadde ikke du gjort det samme? Jeg har ikke sagt at jeg ville følt meg maktesløs, rasende osv, men jeg hadde ikke ofret barna mine for å vinne krigen og sympatien.. Anonymous poster hash: a1280...e76
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #28 Skrevet 19. juli 2014 Den krigen er så urettferdig og skeiv som det går an. Sympatiserer selvsagt med Palestina. Folk bor tett i tett, det er fattigdom og tragedie over hele linja. I Israel har de tre års førstegangstjeneste i militæret har jeg hørt, de har midler og ressurser til å drive krig, hva har Palestina? Null. Zero, nada. Anonymous poster hash: bddb2...3bd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #29 Skrevet 19. juli 2014 Små barn er vel like mye verdt i midtøsten som alle andre steder, det er vel en av årsakene til at denne konflikten vekker så sterke følelser i den områdene også. Ja, Hamas er ikke akkurat en fredsskapende organisasjon, men man kan ikke se dem uavhengig av klimaet de har oppstått i. Israel driver de Palestinske områdene omtrent som en apartheid stat der araberende er 2. klasses innbyggere uten rettigheter. Israelerene tar seg til rette i områder som er palestinske uten at noen griper inn. Israel bygger en mur lik Berlinmuren for å stenge palestinerene ute fra å drive forretningsvirksomhet eller ha tilgang til helsehjelp. De i Vestbredden og Gaza bor nærmest i et fengsel i sine egne land der de ikke kan eksportere eller importere varer fritt, de kan ikke hjelpe seg selv. Dette er jo virkelig den beste grobunnen for ekstremisme - man står helt maktesløs. Jeg forsvarer ikke terrorisme av noe slag, så ikke misforstå, men det er Israel som må ta ansvaret her - det er de som har alle midler til å stoppe konflikten og å behandle folk med den respekten de fortjener. Og bare så det er sagt: jeg er virkelig ikke antisemittist, det må da være mulig å se det jødiske folk over hele verden og urettene de er blitt utsatte for uten å nødvendigvis forstå politikken som staten Israel fører. Anonymous poster hash: ce99a...c66 Det er da omtrent lignende tilstander i andre muslimske land, uten at noen løfter et øyebryn. Anonymous poster hash: 61a93...e9f Her tror jeg du må utdype litt: hvilke land og hvilken sammenheng? Mulig jeg er treg... Anonymous poster hash: ce99a...c66 Hvordan de behandler mennesker med andre religioner, mange henrettelser. Hvordan de behandler fremmedarbeidere, henrettelser, tortur og slavelignende tilstander. Hvordan mennesker utenfor Islam har mindre rettigheter og nærmest fritt vilt. Etc, etc. Anonymous poster hash: 61a93...e9f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #30 Skrevet 19. juli 2014 Små barn er vel like mye verdt i midtøsten som alle andre steder, det er vel en av årsakene til at denne konflikten vekker så sterke følelser i den områdene også. Ja, Hamas er ikke akkurat en fredsskapende organisasjon, men man kan ikke se dem uavhengig av klimaet de har oppstått i. Israel driver de Palestinske områdene omtrent som en apartheid stat der araberende er 2. klasses innbyggere uten rettigheter. Israelerene tar seg til rette i områder som er palestinske uten at noen griper inn. Israel bygger en mur lik Berlinmuren for å stenge palestinerene ute fra å drive forretningsvirksomhet eller ha tilgang til helsehjelp. De i Vestbredden og Gaza bor nærmest i et fengsel i sine egne land der de ikke kan eksportere eller importere varer fritt, de kan ikke hjelpe seg selv. Dette er jo virkelig den beste grobunnen for ekstremisme - man står helt maktesløs. Jeg forsvarer ikke terrorisme av noe slag, så ikke misforstå, men det er Israel som må ta ansvaret her - det er de som har alle midler til å stoppe konflikten og å behandle folk med den respekten de fortjener. Og bare så det er sagt: jeg er virkelig ikke antisemittist, det må da være mulig å se det jødiske folk over hele verden og urettene de er blitt utsatte for uten å nødvendigvis forstå politikken som staten Israel fører. Anonymous poster hash: ce99a...c66 Det er da omtrent lignende tilstander i andre muslimske land, uten at noen løfter et øyebryn. Anonymous poster hash: 61a93...e9f Her tror jeg du må utdype litt: hvilke land og hvilken sammenheng? Mulig jeg er treg... Anonymous poster hash: ce99a...c66 Hvordan de behandler mennesker med andre religioner, mange henrettelser. Hvordan de behandler fremmedarbeidere, henrettelser, tortur og slavelignende tilstander. Hvordan mennesker utenfor Islam har mindre rettigheter og nærmest fritt vilt. Etc, etc. Anonymous poster hash: 61a93...e9f (Blant annet i Saudi Arabia, Qatar, etc) Anonymous poster hash: 61a93...e9f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #31 Skrevet 19. juli 2014 Små barn er vel like mye verdt i midtøsten som alle andre steder, det er vel en av årsakene til at denne konflikten vekker så sterke følelser i den områdene også. Ja, Hamas er ikke akkurat en fredsskapende organisasjon, men man kan ikke se dem uavhengig av klimaet de har oppstått i. Israel driver de Palestinske områdene omtrent som en apartheid stat der araberende er 2. klasses innbyggere uten rettigheter. Israelerene tar seg til rette i områder som er palestinske uten at noen griper inn. Israel bygger en mur lik Berlinmuren for å stenge palestinerene ute fra å drive forretningsvirksomhet eller ha tilgang til helsehjelp. De i Vestbredden og Gaza bor nærmest i et fengsel i sine egne land der de ikke kan eksportere eller importere varer fritt, de kan ikke hjelpe seg selv. Dette er jo virkelig den beste grobunnen for ekstremisme - man står helt maktesløs. Jeg forsvarer ikke terrorisme av noe slag, så ikke misforstå, men det er Israel som må ta ansvaret her - det er de som har alle midler til å stoppe konflikten og å behandle folk med den respekten de fortjener. Og bare så det er sagt: jeg er virkelig ikke antisemittist, det må da være mulig å se det jødiske folk over hele verden og urettene de er blitt utsatte for uten å nødvendigvis forstå politikken som staten Israel fører. Anonymous poster hash: ce99a...c66 Det er da omtrent lignende tilstander i andre muslimske land, uten at noen løfter et øyebryn. Anonymous poster hash: 61a93...e9f Her tror jeg du må utdype litt: hvilke land og hvilken sammenheng? Mulig jeg er treg... Anonymous poster hash: ce99a...c66 Hvordan de behandler mennesker med andre religioner, mange henrettelser. Hvordan de behandler fremmedarbeidere, henrettelser, tortur og slavelignende tilstander. Hvordan mennesker utenfor Islam har mindre rettigheter og nærmest fritt vilt. Etc, etc. Anonymous poster hash: 61a93...e9f (Blant annet i Saudi Arabia, Qatar, etc) Anonymous poster hash: 61a93...e9f Enig med deg at menneskerettighetsforholdene i de landene du beskriver er helt forferdelige og på ingen måte noe man kan forsvare. Men: to feil blir ikke en rett - det at de behandler folk med annet opphav som dritt i Qatar, gjør ikke at det er ok å bombe sivile i Gaza. Forresten: Tror ikke det handler bare om Islam i de landene du nevner, Pakistanske og Indonesiske gjestearbeidere blir behandlet like dårlig som alle andre (og de er jo muslimer). Det er rett og slett reinspikka rasisme. Anonymous poster hash: ce99a...c66
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #32 Skrevet 19. juli 2014 Enig med deg at menneskerettighetsforholdene i de landene du beskriver er helt forferdelige og på ingen måte noe man kan forsvare. Men: to feil blir ikke en rett - det at de behandler folk med annet opphav som dritt i Qatar, gjør ikke at det er ok å bombe sivile i Gaza. Forresten: Tror ikke det handler bare om Islam i de landene du nevner, Pakistanske og Indonesiske gjestearbeidere blir behandlet like dårlig som alle andre (og de er jo muslimer). Det er rett og slett reinspikka rasisme. Anonymous poster hash: ce99a...c66 Nei, selvfølgelig gjør det ikke situasjonen i Gaza levbar, men det virker som mange her inne (og i media) ser på Israel som djevelen selv, samtidig som de overser mye annet. Dobbeltmoralsk! Jeg jobbet i Qatar i mange år, og det var definitivt ikke bare rasisme. En ung hjelpearbeider (som kalles bare "boy" der borte... Herlig) Ble påkjørt og drept. Føreren sa det var Allahs vilje, og han ble frikjent. Mange slike saker hvor ikke-troende ble behandlet som søppel. Anonymous poster hash: 61a93...e9f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #33 Skrevet 19. juli 2014 Kunne ikke brydd meg mindre om hva som skjer der. Utslett hele driten så er vi ferdig med faanskapet... Anonymous poster hash: 75a7c...e3a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #34 Skrevet 19. juli 2014 Kunne ikke brydd meg mindre om hva som skjer der. Utslett hele driten så er vi ferdig med faanskapet... Anonymous poster hash: 75a7c...e3a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #35 Skrevet 19. juli 2014 [quote name=EiStjerneEnOrmOgEnSopp" post="146523467" timestamp Les litt mer... Palestina har vert undertrykt siden slutten på 2 . Verdenskrig! De ble forvist og tildelt et stykke land . Fordi Israel fikk sympati pga hendelsene under 2. Verdenskrig. ( forfølgelse, utryddelse osv) Men Israel er ikke fornøyd . De skal ha det lille Palestina fikk av land. Israel er ikke hakk bedre en Hitler han selv. Hamas svarer med samme mynt som Israel . Om FN skulle gripe inn bør de fra ta Israel det land området de nå har og la Palestina få tilbake sitt. Så kan hele Israel flytte til USA. Siden det er adopsjons nasjonen. Signerer Dolly her.. Hadde vært mer humant å bare utslette alle palestinerne i en smell 😳 At verden lar Israel holde på som de gjør er helt tragisk. FN burde gripe inn å ta over styring. Tortur over flere år har det vært. Anonymous poster hash: 758d7...0ab
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #36 Skrevet 19. juli 2014 [quote name=EiStjerneEnOrmOgEnSopp" post="146523467" timestamp Les litt mer... Palestina har vert undertrykt siden slutten på 2 . Verdenskrig! De ble forvist og tildelt et stykke land . Fordi Israel fikk sympati pga hendelsene under 2. Verdenskrig. ( forfølgelse, utryddelse osv) Men Israel er ikke fornøyd . De skal ha det lille Palestina fikk av land. Israel er ikke hakk bedre en Hitler han selv. Hamas svarer med samme mynt som Israel . Om FN skulle gripe inn bør de fra ta Israel det land området de nå har og la Palestina få tilbake sitt. Så kan hele Israel flytte til USA. Siden det er adopsjons nasjonen. Signerer Dolly her.. Hadde vært mer humant å bare utslette alle palestinerne i en smell 😳 At verden lar Israel holde på som de gjør er helt tragisk. FN burde gripe inn å ta over styring. Tortur over flere år har det vært. Anonymous poster hash: 758d7...0ab
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #37 Skrevet 19. juli 2014 [quote name=EiStjerneEnOrmOgEnSopp" post="146523467" timestamp Les litt mer... Palestina har vert undertrykt siden slutten på 2 . Verdenskrig! De ble forvist og tildelt et stykke land . Fordi Israel fikk sympati pga hendelsene under 2. Verdenskrig. ( forfølgelse, utryddelse osv) Men Israel er ikke fornøyd . De skal ha det lille Palestina fikk av land. Israel er ikke hakk bedre en Hitler han selv. Hamas svarer med samme mynt som Israel . Om FN skulle gripe inn bør de fra ta Israel det land området de nå har og la Palestina få tilbake sitt. Så kan hele Israel flytte til USA. Siden det er adopsjons nasjonen. Signerer Dolly her.. Hadde vært mer humant å bare utslette alle palestinerne i en smell 😳 At verden lar Israel holde på som de gjør er helt tragisk. FN burde gripe inn å ta over styring. Tortur over flere år har det vært. Anonymous poster hash: 758d7...0ab
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #38 Skrevet 19. juli 2014 [quote name=EiStjerneEnOrmOgEnSopp" post="146523467" timestamp Les litt mer... Palestina har vert undertrykt siden slutten på 2 . Verdenskrig! De ble forvist og tildelt et stykke land . Fordi Israel fikk sympati pga hendelsene under 2. Verdenskrig. ( forfølgelse, utryddelse osv) Men Israel er ikke fornøyd . De skal ha det lille Palestina fikk av land. Israel er ikke hakk bedre en Hitler han selv. Hamas svarer med samme mynt som Israel . Om FN skulle gripe inn bør de fra ta Israel det land området de nå har og la Palestina få tilbake sitt. Så kan hele Israel flytte til USA. Siden det er adopsjons nasjonen. Signerer Dolly her.. Hadde vært mer humant å bare utslette alle palestinerne i en smell 😳 At verden lar Israel holde på som de gjør er helt tragisk. FN burde gripe inn å ta over styring. Tortur over flere år har det vært. Anonymous poster hash: 758d7...0ab
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #39 Skrevet 19. juli 2014 [quote name=EiStjerneEnOrmOgEnSopp" post="146523467" timestamp Les litt mer... Palestina har vert undertrykt siden slutten på 2 . Verdenskrig! De ble forvist og tildelt et stykke land . Fordi Israel fikk sympati pga hendelsene under 2. Verdenskrig. ( forfølgelse, utryddelse osv) Men Israel er ikke fornøyd . De skal ha det lille Palestina fikk av land. Israel er ikke hakk bedre en Hitler han selv. Hamas svarer med samme mynt som Israel . Om FN skulle gripe inn bør de fra ta Israel det land området de nå har og la Palestina få tilbake sitt. Så kan hele Israel flytte til USA. Siden det er adopsjons nasjonen. Signerer Dolly her.. Hadde vært mer humant å bare utslette alle palestinerne i en smell 😳 At verden lar Israel holde på som de gjør er helt tragisk. FN burde gripe inn å ta over styring. Tortur over flere år har det vært. Anonymous poster hash: 758d7...0ab
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #40 Skrevet 19. juli 2014 Faktisk er det mange palestinere som er "medskyldige" i disse drapene. Israel sender varsler til Gaza om hvor de skal bombe. Hvorfor flykter ikke folk da, og i hvert fall de med barn? Det er en grunn til at Israel sender ut flygeblader og varsler. Kanskje greit å huske på i all denne fordelingen av skyld som foregår nå. Anonymous poster hash: a1280...e76 Så du mener palestinerne skal flykte fra hus og hjem slik at israelerne skal få ta seg til rette? Så om du hadde fått brev om at du måtte flytte deg fordi Sverige kom for å bombe gaten din. Ja så hadde det liksom vært greit. Så kunne svenskene helger tatt over ditt nærområde og du stod da på gata uten tak over hodet. Israelerne har Før kastet palestinere ut av hus og hjem for å ta over områder før. Det var slik de kom der. Også skal de liksom få ture frem som de vil? Anonymous poster hash: 6a089...1d8 Hamas er så psyke at de faktisk skyter opp og lagrer sprengstoff og våpen hos sivilbefolkningen. De vet akkurat hva de gjør! Bruker hver dødsfall for alt det er, "ååå se hvacde gjør med uskyldige sivile fy fy fy". Og dere går på det, faller for det som fluer. Derfor bomber Israel lokalbefolkningen!!! Anonymous poster hash: 6d6b1...fbb ja jeg ville flyktet med barna mine om jeg fikk beskjed om at gaten/området skulle bombes! Hadde sovet ute om jeg måtte, alt for å redde barna mine, hadde ikke du gjort det samme? Jeg har ikke sagt at jeg ville følt meg maktesløs, rasende osv, men jeg hadde ikke ofret barna mine for å vinne krigen og sympatien.. Anonymous poster hash: a1280...e76 Tror de får lov å flykte???? De er innesperret. Og du har sikkert barn og må da vite at ingen vil ga barnet sitt drept uansett pris Anonymous poster hash: 1ad70...f72
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #41 Skrevet 19. juli 2014 Kunne ikke brydd meg mindre om hva som skjer der. Utslett hele driten så er vi ferdig med faanskapet... Anonymous poster hash: 75a7c...e3a Håper virkelig ikke at du har barn. En mor med slike tanker fortjener ingen barn. Anonymous poster hash: 1ad70...f72
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #42 Skrevet 19. juli 2014 Faktisk er det mange palestinere som er "medskyldige" i disse drapene. Israel sender varsler til Gaza om hvor de skal bombe. Hvorfor flykter ikke folk da, og i hvert fall de med barn? Det er en grunn til at Israel sender ut flygeblader og varsler. Kanskje greit å huske på i all denne fordelingen av skyld som foregår nå. Anonymous poster hash: a1280...e76 Så du mener palestinerne skal flykte fra hus og hjem slik at israelerne skal få ta seg til rette? Så om du hadde fått brev om at du måtte flytte deg fordi Sverige kom for å bombe gaten din. Ja så hadde det liksom vært greit. Så kunne svenskene helger tatt over ditt nærområde og du stod da på gata uten tak over hodet. Israelerne har Før kastet palestinere ut av hus og hjem for å ta over områder før. Det var slik de kom der. Også skal de liksom få ture frem som de vil? Anonymous poster hash: 6a089...1d8 Hamas er så psyke at de faktisk skyter opp og lagrer sprengstoff og våpen hos sivilbefolkningen. De vet akkurat hva de gjør! Bruker hver dødsfall for alt det er, "ååå se hvacde gjør med uskyldige sivile fy fy fy". Og dere går på det, faller for det som fluer. Derfor bomber Israel lokalbefolkningen!!! Anonymous poster hash: 6d6b1...fbb ja jeg ville flyktet med barna mine om jeg fikk beskjed om at gaten/området skulle bombes! Hadde sovet ute om jeg måtte, alt for å redde barna mine, hadde ikke du gjort det samme? Jeg har ikke sagt at jeg ville følt meg maktesløs, rasende osv, men jeg hadde ikke ofret barna mine for å vinne krigen og sympatien.. Anonymous poster hash: a1280...e76 Tror de får lov å flykte???? De er innesperret. Og du har sikkert barn og må da vite at ingen vil ga barnet sitt drept uansett pris Anonymous poster hash: 1ad70...f72 ja. Faktisk har de muligheter for å flykte unna akkurat der hvor bomben treffer, de får flere advarsler! Så det er det jeg synes er sykt, at de bruker sine egne som skjold og at de blir værende i områder de vet at blir bombet. Det betyr ikke at jeg sympatiserer med Israel. Anonymous poster hash: a1280...e76
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #43 Skrevet 19. juli 2014 Kunne ikke brydd meg mindre om hva som skjer der. Utslett hele driten så er vi ferdig med faanskapet... Anonymous poster hash: 75a7c...e3a Håper virkelig ikke at du har barn. En mor med slike tanker fortjener ingen barn. Anonymous poster hash: 1ad70...f72 Og DU sitter på fasiten over hvem som fortjener barn?? Anonymous poster hash: 61a93...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå