Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Barna til naboen hopper på trampoline og gaper og skriker omtrent helt til midnatt. Derte er i et tettbebygd boligstrøk. Kan ikke ha vinduet oppe for da vekker de babyen. Blir jo bastu på soverommet! Er det vanlig å la unger leke og gape ute så sent? Anonymous poster hash: 2e2d3...665
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 De utenlandske i nabolaget er ganske sent opp nå på sommeren. Mine holder seg inne fra sånn 8 hvertfall da kan vi lande for kvelden. Anonymous poster hash: 064d3...e99
PRobert Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Nei. Min er fem, og han legger seg til vanlig tid klokka 19.
Gjest MaJo0812 Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Har samme problem, bråk ute til 23 og midnatt.. Henter inn 6 åringen 20 jeg, så han er klar for legging 21.. Og 2 åringen ligger med vinduet igjen fra 20 og svetter ja, for ellers våkner han jo.. Ille. Endret 19. juli 2014 av MaJo0812
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Nei, det er ikke greit. Her er det stille før kl ni. Derimot har vi en nabogutt som spiller fotball i veggen på både vårt hus og hans eget, og det har jeg vansker med å tåle selv etter kl 19. Babyene våkner, og det smeller skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har motsatt problem. Her slippes noen nabobarn ut mellom 08-08.30 og dere vil ikke tro lydnivået. Jeg tåler godt barnelyder og lek, men dette minner mer om tortur ! Helt forjævligt å høre på. Selv om alle vinduer er igjen så skjærer det i ørene. Ser foreldrene sitter der og smiler med kaffikoppen og sier ingenting. De var på ferie i en uke og roen senket seg over oss. Nydelig å være i Hagen med besøk og ha alle vinduer åpne i varmen. Nå er helvete på Ann igjen og vi får finne andre plasser og være. Anonymous poster hash: b805b...b2d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har motsatt problem. Her slippes noen nabobarn ut mellom 08-08.30 og dere vil ikke tro lydnivået. Jeg tåler godt barnelyder og lek, men dette minner mer om tortur ! Helt forjævligt å høre på. Selv om alle vinduer er igjen så skjærer det i ørene. Ser foreldrene sitter der og smiler med kaffikoppen og sier ingenting. De var på ferie i en uke og roen senket seg over oss. Nydelig å være i Hagen med besøk og ha alle vinduer åpne i varmen. Nå er helvete på Ann igjen og vi får finne andre plasser og være. Anonymous poster hash: b805b...b2d At unger leker og herjer fra åtte på morgenen er helt innenfor og det må dere tåle! Anonymous poster hash: 5ccef...944
MamsenMedToSmå Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Her har vi samme problemet. Nabobarn, de minste er 3 og 4 år, er ute og leker til over 23 hver kveld!! Jeg får helt vondt av dem, de kan jo umulig få nok søvn? Ser jo at de er oppe tidlig om morgenen også.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Barna mine skriker ikke så mye. De ler høyt men den fryktelige skrikinga mange foreldre tillater kan de glemme. Nabogutten er helt forferdelig til å skrike skjønner ikke at foreldrene orker den høyfrekvente pipinga. Selv når de skal grille hyyyyler ungen med høy pipe stemme "jiiiippi vi skal grille pølser, jippi, jippi, jippi" så glad for mat liksom, lurer på om det er en diagnose der. Anonymous poster hash: a3219...d98
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Det er vel skolebarn som holder på hos oss. Men når de har plassert trampolina omtrent inntil tomta vår så syns jeg det er unødvendig å holde på til så sent. Men jeg tøe ikke å si noe heller. Mannen i det huset der er akkurat ferdig med å bygge ut verandaen sin, da holdt han på med høylytt saging og sliping til sent på kvelden og. Er tydeligvis ingen av dem som har respekt for sovende barn Anonymous poster hash: 2e2d3...665
☆☆☆ Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Ikkje spesielt aktuelt enda, men om voksne kan vere høglytte i sosiale samanhengar til kl 23, kvifor ikkje barn? Men bråk utover den tida er ein uting synes eg, uansett alder.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Nei. At det skal være stille kl 23 betyr ikke at detskal være fullt rabalderog skrål til klokken er 22:59 Anonymous poster hash: 3ef53...ad3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Tør du ikke si fra får du nesten bare ha det så godt, ikke syt når du ikke en gang har prøvd å snakke med dem. Anonymous poster hash: a704d...970
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Nei de får ikke drive å skrike . Men å leke, le og kose seg får de lov til . 23 er litt seint , så de er ikke ute så lenge ,men alvorligtalt det er sommer, og barn må få være ute å kose seg i ferien de også, akkurat som voksne gjør når de har ferie. Tåler man ikke lyder bør en heller ikke bo ett sted med naboer tett oppi en. Anonymous poster hash: 95256...e60
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #15 Skrevet 19. juli 2014 Nei de får ikke drive å skrike . Men å leke, le og kose seg får de lov til . 23 er litt seint , så de er ikke ute så lenge ,men alvorligtalt det er sommer, og barn må få være ute å kose seg i ferien de også, akkurat som voksne gjør når de har ferie. Tåler man ikke lyder bør en heller ikke bo ett sted med naboer tett oppi en. Anonymous poster hash: 95256...e60 Synes det argumentet er tåpelig. Selvsagt kan man bo tett på folk og forvente at naboer har folkeskikk. Må være mulig å snakke til barna sine. Anonymous poster hash: a3219...d98
BareMas Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Hadde de gått inn klokken 11 skille jeg vært fornøyd, men her er naboungene i full fart til 2tiden!! De har selv 4 barn fra 3 og til midten av barneskolealder, pluss besøk!! Jeg er høygravid og sover svært dårlig, så jeg går og håper at de ikke skal reise på ferie snart..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Min legger seg senest 20 uansett. Anonymous poster hash: 678f9...3c2
Tyra79 Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 Vi er bortreist i fem uker hver sommer, så sjenerer ikke naboene akkurat;)! Når det er sagt, har vi egne regler på uro: ingen hopping på trampolinen etter 20 når det er skole dagen etter og 21 i helger/ferie. Ungene våre er alle i skolealder, så de er gjerne ute til 22/23, men da som sagt rolige aktiviteter. De skal lære seg å ta hensyn til alle de små ungene i gata, en selvfølge at barn og unge skal lære seg.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #19 Skrevet 19. juli 2014 når det er sommer er det ikke lett å få ungene inn tidlig.. så her er de våkne gjerne til i ti tida, av og til seinere. Men de kommer inn når sola går ned. Derimot er jeg forsiktig med å la ungene gå ut å leke tidlig på morgenen… Tåler ungene deres litt lite? Når mine først har sovnet så sover de godt, og har det vært et problem m å legge de har jeg gjerne snakket m nabobarna om å leke en annen plass frem til lille sover. Barn bruker faktisk å høre og forstå. La nå ungene kose seg på sommeren, som noen andre her nevnte gjør jo vi voksne også det Hvis det er så ille burde dere kanskje bo en plass som det ikke bor så mange andre? Anonymous poster hash: 04980...26d
*Miss Marple* Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 At barn er ute og leker til sene kvelden er bare koselig og en selvfølge her vi bor. Men man tar jo litt hensyn og hopper ikke på trampoline eller leker krig liksom da 😜
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #21 Skrevet 19. juli 2014 Nei de får ikke drive å skrike . Men å leke, le og kose seg får de lov til . 23 er litt seint , så de er ikke ute så lenge ,men alvorligtalt det er sommer, og barn må få være ute å kose seg i ferien de også, akkurat som voksne gjør når de har ferie. Tåler man ikke lyder bør en heller ikke bo ett sted med naboer tett oppi en. Anonymous poster hash: 95256...e60 Synes det argumentet er tåpelig. Selvsagt kan man bo tett på folk og forvente at naboer har folkeskikk. Må være mulig å snakke til barna sine. Anonymous poster hash: a3219...d98 Det har jo ikke noe med folkeskikk å være ute å leke og kose seg i ferien . Spesielt ikke hvis de itillegg holder det stille etter tiden som er satt i Norge/borettslagene. Som jeg skrev, mine barn får ikke drive å skrike ute, uansett om det er midt på dagen eller kveld, men vanlig støy fra lek og latter er i mine øyner lov, og noe som må godtas av naboer når de har valgt å bo tett. Mange voksne som sitter ute seine sommerdager med noe godt i glasset , som ler og prater høyt, skal du klage på de og da eller? Anonymous poster hash: 95256...e60
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #22 Skrevet 19. juli 2014 Nei de får ikke drive å skrike . Men å leke, le og kose seg får de lov til . 23 er litt seint , så de er ikke ute så lenge ,men alvorligtalt det er sommer, og barn må få være ute å kose seg i ferien de også, akkurat som voksne gjør når de har ferie. Tåler man ikke lyder bør en heller ikke bo ett sted med naboer tett oppi en. Anonymous poster hash: 95256...e60 Synes det argumentet er tåpelig. Selvsagt kan man bo tett på folk og forvente at naboer har folkeskikk. Må være mulig å snakke til barna sine. Anonymous poster hash: a3219...d98 Det har jo ikke noe med folkeskikk å være ute å leke og kose seg i ferien . Spesielt ikke hvis de itillegg holder det stille etter tiden som er satt i Norge/borettslagene. Som jeg skrev, mine barn får ikke drive å skrike ute, uansett om det er midt på dagen eller kveld, men vanlig støy fra lek og latter er i mine øyner lov, og noe som må godtas av naboer når de har valgt å bo tett. Mange voksne som sitter ute seine sommerdager med noe godt i glasset , som ler og prater høyt, skal du klage på de og da eller? Anonymous poster hash: 95256...e60 Nå ER temaet barn som skriker. Ikke normal lek. Og ditt argument om at man får tåle bråk eller flytte blir for dumt. Anonymous poster hash: a3219...d98
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #23 Skrevet 19. juli 2014 Mine barn er ofte ute til 10-11 tiden om sommeren. Om de skriker og bærer seg, eller bare leker, får andre dømme. Jeg synes det er helt ok. Nå har de alltid sovet godt da, og andre lekende barn har ikke vekket dem mens de var babyer. Husker vi hadde en fest hjemme en gang (bare ta det helt med ro, jeg drakk ikke og ingen ble fulle) med full guffe på musikken frem til sikkert klokken 3, og barna sov som stener. Er kanskje litt med hva man venner de til også? Anonymous poster hash: ddbb3...45d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #24 Skrevet 19. juli 2014 Så det er ikke bare jeg som reagerer på at barn hyler og hyler? Anonymous poster hash: 84a53...cd4
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #25 Skrevet 19. juli 2014 De får leke ute, hoppe på trampoline, spille ball ol med den naturlige støyen som følger med, men de får ikke bare løpe rundt og hyle så høyt de kan. Nå bor vi sånn til at det skal litt til før de forstyrrer naboer, men godt mulig de har litt "dårlige vaner" om de er på besøk hos andre. Anonymous poster hash: 05715...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå