Gå til innhold

En venninne av meg er i et usunt forhold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun betror seg litt til meg, men hun forteller meg nok ikke alt, han har vært voldelig mot henne, voldtatt henne. Psykisk mishandling osv. De har ikke barn, da hadde jeg meldt de.

Men jeg syns det er utrolig vanskelig og opprettholde dette vennskapet, når jeg bryr meg om henne og er glad i henne. Men jeg noen ganger, tenker jeg at jeg må bryte kontakten for å beskytte meg selv. Han hater meg og forlater huset om jeg er på besøk. For han vet at jeg vet noe. Hva kan jeg gjøre? Jeg føler meg helt tom og ubrukelig når jeg har vært sammen med henne.

Anonymous poster hash: a7452...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring foreldrene hennes og fortell alt, sånn at de kan hente henne. Evnt. be henne pakke sakene sine og bli med deg hjem.

Anonymous poster hash: b82e7...d0c

Skrevet

Hun vil ikke det. Hun har sovet hos meg før pga dette, men nå sitter hun for dypt i det. Frykter at hun ikke stoler på meg mer om jeg snakker med foreldrene hennes bak hennes rygg.

Anonymous poster hash: a7452...d6f

Skrevet

Ring foreldrene hennes og fortell alt, sånn at de kan hente henne. Evnt. be henne pakke sakene sine og bli med deg hjem.Anonymous poster hash: b82e7...d0c

Signerer denne.

Anonymous poster hash: 94cef...f0c

Skrevet

Enig med de over.. Du vil nok være den store stygge ulven, men du får bare håpe at hun innser etterhvert at du gjorde var for hennes beste..

Anonymous poster hash: 51466...cd8

Skrevet

Grunnen til at kvinner i slike situasjoner ofte motsetter seg at familien skal få vite er at de ofte føler skam, de vil ikke skuffe foreldrene, og de håper i det lengste at de skal greie å enten forandre mannen eller å komme seg unna selv og få orden på livet sitt på egen hånd.

Men hvilke valg har du? Trekker du deg unna henne så går hun nedenom og hjem, mest trolig. Du vil kanskje ikke få detaljene i det lenger, men du vil hele tiden vite. Dere mister vennskapet.

Eller du kan fortelle foreldrene hva hun går gjennom - ikke fortell bare litt, få dem til å forstå alvoret i det!. Da risikerer du også at du mister vennskapet, siden hun ikke ønsker at du skal fortelle noe.

Men vil det ikke være bedre å risikerer å miste vennskapet, men i hvert fall vite at du har gjort det du kan for å redde henne?

Fortell foreldrene hennes.

Fortell henne at enten blir hun med deg til et krisesenter av egen fri vilje, eller så kommer du til å fortelle foreldrene hennes. Fordi du ikke lenger kan sitte og se på at mannen hennes kanskje en dag skader henne alvorlig eller dreper henne.

Du gir henne et valg - krisesenteret eller foreldrene hennes.

Anonymous poster hash: 39776...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...