Gå til innhold

Fordeler med å date kristne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne skrivd mye her, men liker en som er kristen. Ikke "superkristen", sier han selv.

Kan sikkert finne ulemper med å date kristne, men lurer på om noen av dere har tanker om noen FORDELER med å date kristne?

Anonymous poster hash: 5e977...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg er kristen. Mannen min er ikke det. Og vi har det fint. Det er fordeler og ulemper med alle du kommer til å date. Men jeg vet at det er noenting han bare må la meg ha, som f.eks barnedåp. Så jeg prøver å være ganske forstående tilbake på ting som er viktig for han.

Anonymous poster hash: da600...a47

Gjest Antarctica
Skrevet

Slipper all den ekle sexen før ekteskap, kanskje?

Skrevet

i de miljøene jeg kjenner mange, er det ikke sånn for alle. Noen holder seg til det, andre ikke. Akkurat som ikke-kristne :)

Skrevet

Kristne er jo like forskjellige som andre, men om ma tar den steriotypen så må vel fordelene være at moralen er høyere, mer seriøsitet og forpliktelse til livet. Kjærlighetsfull og vennlig.

Jeg er gift med en, og trenger ikke bekymre meg for at han flyr på byen å skjekker damer liksom.

Anonymous poster hash: e7a42...99f

Gjest Antarctica
Skrevet

i de miljøene jeg kjenner mange, er det ikke sånn for alle. Noen holder seg til det, andre ikke. Akkurat som ikke-kristne :)

Tror virkelig ikke det er "akkurat som ikke-kristne". For der eksisterer knapt den inndelingen med før og etter ekteskapet.

Skrevet

Kristne er jo like forskjellige som andre, men om ma tar den steriotypen så må vel fordelene være at moralen er høyere, mer seriøsitet og forpliktelse til livet. Kjærlighetsfull og vennlig.

Jeg er gift med en, og trenger ikke bekymre meg for at han flyr på byen å skjekker damer liksom.

takk! Var noe sånt jeg tenkte på :)

Og jeg vet kristne er like forskjellige som andre, tenkte litt sånn stereotype ja...

Skrevet

Jeg tror ikke på Gud, mens mannen min er kristen. Tror hans gode verdier og moral faktisk kommer av dette :-)

Skrevet

Gode verdier. Tipper rolig og familiekjær?

Anonymous poster hash: b9af7...5d1

Skrevet

Nei, det ser jeg ingen fordeler ved. Relgion er en uting uansett. Se hva det fører til rundt om i verden.

Anonymous poster hash: a70e7...cd6
Skrevet

Det er faktisk forsket på dette, og konklusjonen i studiet kom til at det i praksis ikke var noen forskjell på verken moral eller medmenneskelighet hos kristne kontra ateister/ agnostikere.

Kan vel ikke egentlig se noen spesielle fordeler med å date noen som er kristne. Men så fremt de ikke er dypt religiøse og begge har respekt for hverandre, så kan det helt sikkert fungere for mange.

Skrevet

Jeg er personlig kristen, men er helt normal på alle punkter. Jeg har hatt sex før jeg giftet meg, drikker,kler meg som jeg vil,kan ta en fest, ønsker homofile skal få samme rettigheter som alle andre

Eneste er at jeg tror på Gud, ber inni meg og banner ikke.

Det går faktisk an å ha en tro uten at hele livet blir påvirket av det

Anonymous poster hash: 913ec...26a

Skrevet

Tror virkelig ikke det er "akkurat som ikke-kristne". For der eksisterer knapt den inndelingen med før og etter ekteskapet.

Den inndelingen eksisterer ikke egentlig hos ordinære kristne i dag heller, men helst hos bestemte menigheter.

Skrevet

Min mor er kristen. En fordel med kristne er at de ofte har et helt avsindig repertoar av sanger som egner seg til god-natt-sanger. :-) jeg tror at omtrent hele salmeboka kan duge til å bysse små barn i søvn. :-)

Min fars drikkeviser fungerte ikke like godt da disse sjelden går i moll. ;-)

Så dersom dere ender opp med barn, så vet du hvem som bør synge barnet i søvn. :-)

Et annet "godt" argument er at man slipper å betale de 4500 kr det koster å gifte seg i kirka dersom man er medlem i statskirka og dermed sokner til en kirke. :-)

Sånn dersom du ønsker å tenke langt fram. :-D

Anonymous poster hash: 46fd0...9ab

Skrevet

Jeg er kristen, men ikke "superkristen". Jeg driver kirkekoret for barn her jeg bor, derfor er jeg ofte i kirken pga dette. Jeg krever ikke at min partner skal tro på Gud eller være med på gudstjenestene, men jeg kan ikke være sammen med en som håner gud, eller er "anti-Krist". Har et par venninner som er skikkelig anti-Krist, men vi respekterer hverandres meninger. Velger heller å ikke snakke om religion. Men i et forhold vil forskjellene bli for store om mannen sammenligner Gud med julenissen og kristendommen med et eventyr..

Når jeg tenker etter så lever de fleste etter de 10 bud i hverdagen, ihvertfall etter de fleste av budene, de tenker bare ikke så mye over det :P

Anonymous poster hash: 7a2ba...c9c

Skrevet

At en mann er kristen er ikke noen garanti for at han har god moral... Min eks-mann er dypt troende kristen, og han var utro i flere år, og løy så det rant for å dekke over. Han klarte ikke å stå for det, sikkert mye pga sin tro. Jeg tror likevel at hans tro er ektefølt...

Anonymous poster hash: 42c9f...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...