Gå til innhold

Jeg ble voldtatt og er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ferie og ble voldtatt.

Er vel 9 uker på vei

Jeg har tenkt å beholde babyen, da jeg er imot abort. Men har ikke lyst å føre opp hvem som er far, kan finne ut hvem han er, da jeg politianmeldte det.

Men bør jeg likevel gjøre det?

Anonymous poster hash: 50320...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, nei, for jeg ville ikke risikert å måtte ha noe med en voldtektsmann å gjøre, ei heller risikere å måtte levere ungen på samvært til ham om han skulle finne på å kreve det.

Klem til deg.

Skrevet

Jeg må bare si meg enig med LillaGorilla, og av samme årsaker.

Angrer du i ettertid - eller han skulle blir styrtrik og barnet har krav på arv - så kan du alltids oppgi ham i etterkant og fortelle at det var for traumatisk å ha noe med ham å gjøre til å begynne med og derfor ikke greide å oppgi ham.

Du er sterk, både som anmeldte og som ønsker å beholde barnet.

Barnet vil være noe fantastisk positivt som kommer ut av en ellers forferdelig hendelse, og du er sterk som greier dette.

Klem <3

Anonymous poster hash: 98662...fc6
Skrevet

Jeg ser på ett barn som er glede og berikelse, vil bare ikke ha han i livet mitt.

Lurer på om jeg skal be de om å droppe anmeldelsen, da jeg er redd for at han kan finne ut om graviditeten.

Da slipper jeg å måtte forholde meg til han.

Tusen takk for fine ord

Skrevet

Jeg ser på ett barn som er glede og berikelse, vil bare ikke ha han i livet mitt.

Lurer på om jeg skal be de om å droppe anmeldelsen, da jeg er redd for at han kan finne ut om graviditeten.

Da slipper jeg å måtte forholde meg til han.

Tusen takk for fine ord

Vet du, det med å droppe anmeldelsen, det ville jeg ha spurt fagfolk om. Hvis du tar kontakt med Jurk (juridisk rådgivning for kvinner) så kan du få hjelp der til å vurdere hva som vil være det beste, også sett ut fra loven.

Ta godt vare på deg selv fremover, håper du har mange som støtter deg fremover :)

Skrevet

Jeg ble voldatt og ble gravid. Anmeldte og han fikk 2 års fengsel. Oppga ikke at jeg var gravid og flyttet til en annen kant av landet. Fikk barnet, men oppga ham ikke som far. Barnet skal ikke under noen omstendigheter ha samvær med ham og jeg vil ikke ha ham i livet vårt!

Anonymous poster hash: 8ed0e...0bf
Skrevet

Jeg må bare si meg enig med LillaGorilla, og av samme årsaker.

Angrer du i ettertid - eller han skulle blir styrtrik og barnet har krav på arv - så kan du alltids oppgi ham i etterkant og fortelle at det var for traumatisk å ha noe med ham å gjøre til å begynne med og derfor ikke greide å oppgi ham.

Du er sterk, både som anmeldte og som ønsker å beholde barnet.

Barnet vil være noe fantastisk positivt som kommer ut av en ellers forferdelig hendelse, og du er sterk som greier dette.

Klem <3

Veldig enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...