Gå til innhold

Hva tenker du om reaksjonen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi skulle hjem fra ferien på en liten flyplass i Hellas, kom jeg og barna opp i en liten situasjon. Barna var blitt lovet en is, og de stod og valgte seg ut hver sin. Samtidig stod det en dame der og valgte is. Hun tok en, la den tilbake, valgte en annen osv. Brøytet seg forbi barna mine så ene barnet nesten ble dyttet over ende og styrte på. Jeg ble litt irritert på den brautende framgangsmåten og virringen hennes, men sa ikke noe. Til slutt hadde alle barna mine og jeg valgt hver vår is og stilte oss i køen, mens damen fortsatt virret rundt og byttet is. Det var litt kø, men ikke så ille.

Da kommer plutselig denne damen som også skulle ha is på utsiden av oss og presser seg langsomt framover, opp på siden av oss, og like før det er vår tur, klemmer hun seg mellom oss og de foran oss og skal betale før oss. Jeg ble helt paff over at et voksent menneske kan få seg til å snike seg i køen på den måten, og ganske sint også, så jeg utbrøt høyt og tydelig til ene barnet mitt som også hadde reagert på damen: "Ja, ser du hvordan damen SNIKER i køen enda hun er voksen? Sånn må dere aldri gjøre, for det er skikkelig dårlig gjort!". Jeg visste at hun antagelig var norsk, for det var bare vårt fly som hadde avgang den nærmeste timen. Hun så på meg litt, men sa ikke noe, bare betalte og gikk. Og ganske riktig så jeg henne igjen på flyet senere, så hun skjønte hva jeg sa.

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymous poster hash: 1d065...e0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg opplever sniking i køen pleier jeg vennlig å henvise dem til hvor køen starter. Jeg spiller på at de kanskje er litt dumme og ikke forstod hvor køen startet. De fleste blir flaue og stiller seg da bakerst eller går i en annen kø.

Skal sies at det er ikke så ofte jeg opplever sniking i køen av voksne mennesker, men de få gangene det har skjedd har det ikke vært noe problem å si ifra til de. 

Anonymous poster hash: b610a...7e7
Skrevet

Jeg hadde nok trengt meg frem selv, og sagt fra til den i kassa at det faktisk var vår tur. Men nå er jeg som regel forberedt på sånne situasjoner, ettersom det skjer relativt ofte at folk prøver å snike foran meg. Jeg ser sikkert ut som en person som er lett å overkjøre, men det varer bare helt til du prøver. :P

Hadde jeg vært alene, så hadde jeg nok ikke brydd meg nevneverdig, men vil ikke lære barna mine til å finne seg i alt og la seg overkjøre.

Men skjønner godt at du ble paff hvis du ikke er vant til sånt... det er helt utrolig hvor frekke voksne mennesker kan få seg til å være.

Anonymous poster hash: 1d746...867
Skrevet

Jeg pleier å gjøre som deg, hi.

Skrevet

Jeg hadde brøyta meg bort til henne og bedt henne pakke seg bakerst i køen der hun hører hjemme, og så hadde jeg lagt mine varer på disken og ignorert henne fullstendig.

Anonymous poster hash: c0811...4be
Skrevet

Jeg tar kontakt med vedkommende og sier at køen starter der bak :) har fått mange sure blikk av eldre damer som eier verden :P

Anonymous poster hash: 30387...1be

Skrevet

Jeg ville ha sagt det direkte til hun det gjaldt, og ikke valgt den litt feigere varianten via barna. Jeg misliker det sterkt de gangene foreldre kommenterer folk som f.eks. krysser gata utenom overgangsfelter med "se barn! Han er dum som ikke kan reglene." 

Sett et eksempel for barna og adresser det direkte.

Anonymous poster hash: 8efa5...b7f
Skrevet

Kjempe bra!! Dritkult gjort. Mange sier ikke ifra og synes heller du lærte barna dine at sånt gjør man ikke.

Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Det er bra du sa ifra, men selv ville jeg ha henvendt meg til hun det gjaldt, og ikke bare sagt det til barna.

Skrevet

Hadde sagt direkte til dama at køen begynner bakerst! Din framgangsmåte var ikke så dum den heller!;) Bare håper hun forsto det!:-)

Anonymous poster hash: 67233...678

Skrevet

Skjønner reaksjonen din. Jeg syntes gamle damer er de verste snikerne av dem alle. Akkurat som de har dårlig tid før de skal i grava eller noe. Jeg pleier å si i fra til de bak disken at nå er det faktisk min tur. Neste gang skal jeg bruke råd over her og si hvor køen starter.

Anonymous poster hash: 5cd28...94e

Skrevet

100% enig i at du burde ha sagt det til dama, og ikke bare til ungene. Det er passive aggressivt, synes jeg.

Anonymous poster hash: adcc7...576

Skrevet

Når jeg opplever sniking i køen ber jeg dem høyt og tydelig om å la vær å snike og ber dem vente på sin tur. Sniking i kø gjør meg forbanna. Dems tid er ikke viktigere enn de andre i køen eller meg . Når det er sagt så slipper jeg alltid folk som har ett par/ tre matvarer forbi meg i køen så jeg er i kø- nazi på alt. Kun frekkaser pga urettferdighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...