Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Mitt barn på 3 år tok en eplekart fra det nyplanta treet i hagen, jeg såg det ikke før han kom å viste meg det. Sa da at det må han ikke gjøre, at da får vi ingen store epler til høsten. Barnet tok med seg eplet og da stefar såg det ble han streng og sa ifra at sånt gjør man ikke, men ikke mer pga vi hadde besøk. Jeg sa at jeg hadde sagt ifra til han. Så en halvtime etterpå, når besøket har gått, går min sønn til stefar for å se hva han holder på med og da får han på ny kjeft pga eplet..sånt gjør man ikke, det er ikke lov og det blir sagt med så streng og sint stemme at han begynner å gråte. Jeg synes ikke det er ok, jeg sa ifra en gang og det burde holde. Synes han som er voksen burde forstå såpass men han blie bare sur og sier jeg tar feil når jeg tar det opp med han. Jeg går da ikke å kjefter enda engang på hans unger jeg heller, først en gang til han så videre til meg liksom.. Hvordan hadde dere reagert? Anonymous poster hash: 368f0...826
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Hjelpes, han er tre år!! Det er da bare å si til han at det skal han ikke gjøre, men jeg ville ikke vært streng en gang, hvordan skulle han vite at eplene ikke skal plukkes?? Hvordan du skal reagere overfor barnets stefar er noe som dere bør finne ut av sammen, synes jeg. Mine-dine-våre- og reaksjoner bør man kunne snakke om. Anonymous poster hash: eb3a5...52b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Bare tull å kjefte på en på 3 år om noe som har skjedd tidligere på dagen. Ta det der og da eller la det gå. Anonymous poster hash: 72108...8c5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Hvordan klarer en liten treåring å plukke epler FRA treet? Anonymous poster hash: 4065a...6f1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Hvordan klarer en liten treåring å plukke epler FRA treet? Anonymous poster hash: 4065a...6f1 Det er nyplantet, eplene henger en halvmeter over bakken.. Anonymous poster hash: 368f0...826
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Ok. Tenkte kanskje det hadde falt ned og gutten fikk kjeft for å plukke opp fra bakken. Anonymous poster hash: 4065a...6f1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Det er sånt som må læres, vi gjør som du. Plukker du ripsene grønne får du ingen gode røde rips neste uke. Plukker du eplekartet blir det ingen epler. Kjefting har ikke noe for seg. Fireåringen her husker dette fra tidligere, toåringen har ikke skjønt det enda. Men å kjefte har ikke noe for seg. Anonymous poster hash: d424b...346
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Herregud, han er bare tre år og plukker et eplekart, (kanskje han t.o.m. trodde han gjorde noe fint, type plukket en blomst e.l.) og så får han kjeft to ganger av stefaren? Ikke greit. Det er vel mer enn nok å si i fra slik du gjorde første gangen. Han får da bare bli sur om du tar det opp, ellers blir det slik framover også (din samboer/mann altså). Anonymous poster hash: 365d4...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå