Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Babyen er 3 mnd og jeg føler vi har sklidd litt fra hverandre. Har en fra tidligere på 5 år.. Han er flink med babyen, men vi sees jo ikke mange timer per dag siden han jobber litt overtid ofte, mens jeg trør hjemme! Han legger seg før meg, holder ikke rundt meg mere, vi sier ikke engang "glad i deg" før vi sovner, sånn som vi gjorde før. Sexen er dårlig for tiden den og. Litt tidlig med barnepass og. Jeg føler meg også greit tiltrekkende, kroppen er ikke hundre prosent slank, men jeg trener, kler meg fint og sminker meg hver dag. Blir det bedre? Anonymous poster hash: e5a19...79b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Føler vi ble mer sammensveiset av å få barn. Vi har vært nøye med å vise hverandre at hva vi føler: Legger uten unntak sammenSier at vi elsker hverandre hver dag Bruker hjerter og slikt i melding Passer på å ha alene tid bare oss to Respekterer hverandre Bruker noen sekunder på å bare gi en stor klem Sexen var litt dabb like etter at barna kom, men tok seg raskt opp Anonymous poster hash: 748b4...624
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 3 mnd etter fødsel var ikke sexen dårlig, den var ikkeeksisterende! Tok en måned til før vi gjorde et elendig forsøk.... Ting var kjipt. Jeg var deppa, lite søvn, mannen var sliten. Ingenting var som før! Og jeg tror heller det aldri kommer til å bli som før, men nå er ungen 16 mnd og vi har det riktig så fint. Selv om vi ikke har like mye tid til hverandre og ikke uttrykker vår kjærlighet hver dag, så er vi nærmere hverandre enn noen gang før. Dette blir helt sikkert bedre. Det har tross alt bare gått 3 mnd. Sett av tid til hverandre når babyen sover. Snakk sammen! Fortell han om dine bekymringer. Anonymous poster hash: 5f561...d69
MammantilNurket Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 (endret) Vi hadde ikke vært sammen så lenge da vi ble gravide. Kan vel si at forelskelsen var på topp da babyen kom. Jeg opplever at kjærligheten oss i mellom har blitt enda sterkere og fått en dypere mening (beklager at jeg blir litt svulstig her) etter at vi fikk barn. Jeg innhentet meg raskt etter keisersnittet og blødde ikke i etterkant - det har helt klart bidratt til at sexlivet vårt er mer eller mindre uendret. Vi bruker også stuegulvet og et av gjesterommet hyppig. Babyen skal på eget rom etter sommerferien. Det blir bra Jeg tør imidlertid påstå at dersom jeg hadde fått barn med min eks-mann hadde forholdet røket. I og med at jeg har vært gjennom et brudd før er jeg nok ekstra opptatt av kommunikasjon oss i mellom. Sett ord på følelsene dine og fortell din mann hvordan du har det. Vi setter av tid til å gjøre hyggelige ting sammen i hverdagen om det så bare er å spille et brettspill på en onsdag etter at gutten vår har lagt seg Vi passer også på at vi får tid hver for oss. Nå er vi heldige: det er to sett besteforeldre som klør i fingrene etter å passe Herr Sønn. Lykke til Endret 18. juli 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Ikke så mye som endret seg her Anonymous poster hash: b6240...b15
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Det gikk sånn halvveis i graviditeten, da var det mye sure miner og dårlig stemning. Men etterpå ble det veldig bra. Vi sørget for å få tid sammen ved at han tok ferie/permisjon samtidig med meg i en del av de første månedene. Vi koste oss masse med babyen og har vel egentlig aldri hatt det bedre. Men de 9 mnd før babyen kom gikk det nesten mot brudd mange ganger. Anonymous poster hash: 8d0de...be5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Mannfolk kan få fødselsdepresjon de også. En sorgreaksjon over plutselige store forandringer i livet. Mye ansvar, mindre frihet og følelsen av å ikke være like viktig for dama som før. Anonymous poster hash: a9d2b...c8b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Forholdet etter 2.mann var et helvette. Hadde lyst til å dra fra han og dra til han annenhver dag. Etter 6mnd ble ting gradvis bedre og nå når hun nærmer seg 3år har vi det egentlig ganske bra, ta tiden til hjelp, å få barn er en påkjenning for forholdet. Vær litt romslige mot hverandre og gi litt av deg selv, selvom du egentlig ikke orker så mye. Det gjør noe med stemningen og min mann fulgte også etter. Når ikke alt han sa ble sagt i et minefelt. Anonymous poster hash: e866d...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Vi krangler MYE mer og mye mindre romantikk Anonymous poster hash: 228de...4f8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 Jeg og mannen min har to barn, og i perioden 0-6 måneder har forholdet vært elendig begge ganger. Men vi har snakket om det og blitt enige om at det er "unntakstilstand". Jeg synes forholdet bedret seg igjen rundt 12-15 mnd alder når begge to er tilbake i jobb og overskuddet er på plass igjen. Anonymous poster hash: 016f9...2e3
Elsker livet Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Den første tiden etter fødslene har jeg nok vært litt fjern og ikke viet mye oppmerksomhet til mannen. I perioder er også mannen veldig travel, og fokuset ligger i å få det daglige til å gå rundt på en grei måte. Men etter en stund i en slik periode henter vi oss inn igjen. Tar oss sammen rett og slett. Snakker om det, gjør hverandre bevisst på det, kommer med ønsker, stiller krav og prøver å gi hverandre mer oppmerksomhet. Passer på at vi får spist middag sammen. Da sitter vi alltid å prater en stund alene etter at barna er ferdige med å spise.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Tror det blir bedre:-) vi fikk barn etter tolv år sammen og eneste labre perioden i forholdet vårt har vært etter vi fikk barn. Nå når baby er åtte mnd har vi sovet mer om natten og forholdet er bedre enn noen gang. For meg var det vanskelig å mangle så mye søvn og da bjeffer jeg litt. Pleier ikke være sånn masedame, så mannen ble nok bra lei :-) det blir nok bedre, hold ut! Anonymous poster hash: 38a40...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå