Gå til innhold

Dere som vasker håret hver dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hvordan unngår dere å få tørt og flisete hår? Jeg pleier vanligvis å vaske håret 2-3 ganger i uken, og da holder det seg veldig fint. Nå har jeg måttet vaske det daglig i et par uker, p.g.a. sommeraktiviteter, og det kjennes helt annerledes ut.. Det blir så tørt og ekkelt.. Noen tips til meg?

Anonymous poster hash: f4459...189
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktig sjampo!

Du kan ikke vaske håret hver dag med en sjampo fra matbutikken, du må ha en skikkelig fuktgivende sjampo.

Anonymous poster hash: 2a4d3...88d
Skrevet

Jeg kjøper shampoo hos frisør, men kanskje det er feil type, da..

Anonymous poster hash: f4459...189
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag med butikkshampoo, og det går fint. Tror det rett og slett kommer anpå hårtype.

Skrevet

Jeg tror også at det kommet an på hårtype og hva man gjør med det. Jeg har i alle år vakkert håret hvert dag med butikksjampo og har hatt fint hår. Så begynte jeg å bleke striper og nå er det tørt med frisørsjampo.

Anonymous poster hash: e5d69...0e2

Skrevet

Tror neppe det har med vasking hver dag å gjøre, men sol og bading. Klorvann feks er pest for håret, og masse sol det samme. Jeg har veldig fint hår vanligvis, men etter en uke i "syden" feks, er håret mitt nærmest ødelagt pga sol, salt og klor. I tillegg er vannet man dusjer i mye mer klortilsatt enn vannet hjemme, så håret blir aldri bra etter å ha vasket det heller. Bruk produkter som beskytter håret mot dette, så blir det litt bedre!

Anonymous poster hash: 875f5...fd2

Skrevet

Om jeg vasker håret hver dag blir det ofte fett og ekkelt. :-(

Skrevet

Du får forresten kjøpt solprodukter til håret, produkter som skal beskytte mot sol og saltvann..

Skrevet

Kjøper sjampo fra vanlig dagligvare, og håret mitt er helt fint. Har forsøkt forskjellige typer frisørsjampoer også, og noen av dem funket overhodet ikke til mitt hår, andre var akkurat det samme som vanlig butikksjampo, men tredobbel pris. 

Jeg må vaske det hver dag, det blir fett etter ca 26 timer. Ganske nøyaktig.

Anonymous poster hash: 5397b...d57
Skrevet

Riktig sjampo!

Du kan ikke vaske håret hver dag med en sjampo fra matbutikken, du må ha en skikkelig fuktgivende sjampo.

For noe tull. Jeg bruker kun sjampo fra matbutikk, Ikke fordi det er billigere, men det er den som passer mitt hår best

Anonymous poster hash: 77762...c6e

Skrevet

Jeg farger håret hver sjette uke, gjør det selv hjemme, jeg vasker håret med sjampo fra matbutikken hver dag, til og med to ganger om jeg har trent.

Dette har jeg gjort de siste 15 årene. Likevel sier frisøren når jeg klipper meg at jeg har fyldig og sunt hår.

Anonymous poster hash: f2ea6...576

Skrevet

Jeg tror det har mye med hårtype å gjøre, og ikke minst hvordan man steller det hver dag. 

Både mannen min og jeg vasker håret hver dag. Han har tykt, fyldig hår mens jeg har tynt, flisete og tørt hår. Vi bruker samme shampo og balsam. Opp gjennom årene har vi vekslet på å bruke de man kjøper i matbutikk til de man kjøper hos frisør. 

Han lar håret lufttørke, jeg bruker hårføner og avogtil rettetang, i tillegg tar jeg håret opp i strikk utover dagen. Sier seg selv at dette sliter mye på håret og er nok en veldig stor faktor til hvorfor håret mitt er som det er. Hadde jeg latt være å vaske det så ofte, og ikke brukt hårføner/rettetang så hadde det nok ikke vært så flisete og tørt. Men så er det denne forfengeligheten da  :P

Anonymous poster hash: e24a1...2ef
Skrevet

Bruker kur jevnlig, Redken.

Jeg trener nesten hver dag, så da blir det også hårvask hver dag. Bytter ofte sjampo, bruker både frisørshampo og butikkshampo.

Skrevet

Mange har fett, tynt hår.

Jeg har stort, tykt, frizzy (brusete) rørt rødt hår, minner mer om afrikansk hår enn typisk norsk hår. Kan ikke vaske mer enn en gang i uka.

Anonymous poster hash: 9c9e7...01d

Skrevet

Bruker butikkshampoo, enten sunsilk eller define, (og avnen eller annen grunn ofte motsatt balsam...) og ALLTID argan oil i håret når det er håndkletørt. Føner sjeldent, og verken krøller eller retter håret.

Skrevet

Dette tror jeg i all hovedsak går ut på hårtype! Jeg får aldri tørt hår, selv når jeg soler meg daglig og vasker håret daglig (til og med med butikkshampo.

Når det er sagt, så bør nok ikke alle vaske håret daglig. På et allerede tørt hår, vil vasking slite på håret enda mer.

Jevnlige turer til frisøren og hårkurer vil nok gjøre godt for tørt hår.

For meg er valget fett hår eller rent og pent hår. Jeg velger det siste ;)

Skrevet

Med min hårtype må man tørke håret med grovt sandpapir for at det skal bli tørt og flisete. Vasker jeg ikke håret hver dag, ser jeg derimot ut som om jeg kommer rett fra fattighuset. Kan fint bruke butikksjampoo, men foretrekker litt "dyrere" varianter da de er drøyere og at jeg da slipper å bruke balsam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...