Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Kan dere selv tenke dere å gå fullt påkledd i stekende solskinn? Hva med å få kjenne solen, vannet og vinden på kroppen? Fatter det ikke! Anonymous poster hash: 8bcc7...f43
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Barna mine liker det. De velger å gå med uv topp fremfor å gå uten når vi er i syden. Anonymous poster hash: f08a0...cf9
Edelweis Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Jeg bruker det når de er små. 1 åringen f.eks. fordi da slipper jeg å smøre med så mye solkrem og de er svalende å gå med. Babyen på 7 mnd har en fordi det er vanskelig å holde henne i skyggen hele tiden.
Gjest Julia1984 Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Vi er på stranda fra 10-16.30 hver feriedag det er sol. Fra 12-15 har de to yngste uv t-skjorte på seg. Ikke så dumt skjønner du
Roheryn Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Fordi jeg har en frøken med veldig lys hud som blir brent bare man snur ryggen til, så når det er opp og ned i vannet har vi på uv-genser i stedet for å smøre hvert kvarter. Hun klager ikke, og alle er fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Fordi lege anbefaler det. Anonymous poster hash: 29537...d8e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner det heller ikke, men jeg har godt pigmenterte barn som aldri har vært solbrent i sitt liv. De smøres 2-3 ganger i løpet av dagen med faktor 15 og blir brune uten å bli brent så for oss er det helt unødvendig... Men jeg skjønner selvfølgelig at ikke alle har samme hudtype som mine barn, og forstår selvfølgelig at det er mer praktisk med uv-klær enn å måtte smøre med faktor 50 to-tre ganger i timen på en lyslugget unge med lite pigment i huden. Alle får velge det som er best for seg, men jeg må si jeg er glad barna her kan løpe rundt i minimalt med tøy og få luft på en kropp som er innestengt i klær mesteparten av året. Anonymous poster hash: 7e35b...ce1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Kan dere selv tenke dere å gå fullt påkledd i stekende solskinn? Hva med å få kjenne solen, vannet og vinden på kroppen? Fatter det ikke! Anonymous poster hash: 8bcc7...f43 Fordi at jeg har sett så mange stygt forbrente barn på stranda i Thailand. Anonymous poster hash: 29824...a96
Nettisen:) Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Fordi jeg husker hvor utrolig kjedelig og vondt det var å få ferien ødelagt av solbrenthet. Vi bruker ikke UV-drakt hele tiden, men det er helt klart praktisk.
MrsMilla Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 Kan dere selv tenke dere å gå fullt påkledd i stekende solskinn? Hva med å få kjenne solen, vannet og vinden på kroppen? Fatter det ikke! Anonymous poster hash: 8bcc7...f43 Vi bruker de som avlastning etter å ha vært mye ute i sola slik at huden skal få en pause. Stort sett uv-gensere. Men bruker de kun i varme strøk med veldig sterk sol, ser ikke behovet her hjemme, her bruker vi ei t-skjorte eller så. Nei, de blir ikke varme av de, vi sørger for at de tar de på seg mens de er tørre, og så bader litt så de blir våte - da kjøler de også fint ned i 35 grader.......
Elsker livet Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Når vi er på en slik type ferie at vi bader i timevis hver dag er det fare for at de blir solbrent. Så merker vi at de har fått nok sol kler vi på en UV-trøye så de kan bade videre uten at det er fare for solskader. Mannen er veldig opphengt i at man skal beskytte huden i sola, spesielt meg som har rødere hudtype enn resten av familien.
PeppaPig Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Her vi bor er det mellom 35-40 grader på sommeren, og sola er temmelig sterk så vi bruker uv t-skjorte på 5-åringen når vi er på badeland. Hun foretrekker dette selv. Og de selger kanskje annen type uv-tøy her enn i Norge? Min har hvertfall kortermet badetopp og badetruse (begge med uv), hun går ikke i heldekkende drakt. Hun kjenner både vind, vann og sol!
Elsker livet Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Jeg må legge til at jeg syns huden puster bedre og blir mindre klam i en t-skjorte enn et tykt lag solkrem.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Fordi det viser seg i nyere forskning at det sannsynligvis er eksponeringen for sol og ikke solbrentheten som på sikt kan gi malignt melanom. Vi ligger på topp når det gjelder føflekk-kreft i Norge. Det er ren og skjær forebyggelse her i huset. Anonymous poster hash: 3ce92...e0b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner det heller ikke, men jeg har godt pigmenterte barn som aldri har vært solbrent i sitt liv. De smøres 2-3 ganger i løpet av dagen med faktor 15 og blir brune uten å bli brent så for oss er det helt unødvendig... Men jeg skjønner selvfølgelig at ikke alle har samme hudtype som mine barn, og forstår selvfølgelig at det er mer praktisk med uv-klær enn å måtte smøre med faktor 50 to-tre ganger i timen på en lyslugget unge med lite pigment i huden. Alle får velge det som er best for seg, men jeg må si jeg er glad barna her kan løpe rundt i minimalt med tøy og få luft på en kropp som er innestengt i klær mesteparten av året. Anonymous poster hash: 7e35b...ce1 Faktor 15 er jo altfor lite på småbarn! Det er jo egentlig litt lite på oss voksne også. Anonymous poster hash: bb23a...b32
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Fordi gutten digger sin uv-genser som han kaller for dykkerdrakten. Vi insisterer ikke på at han skal bruke den og lar han velger selv, men vi liker best at han bruker det dersom vi bader midt på dagen når vi er i Syden. Ellers er det mer enn nok med en lett t-skjorte og solkrem, bare solkrem, eller ingenting før 09.00 eller etter 16.00. Han er mørk brun i håret og aldri blitt solbrent, han arvet nok mine franske gener. Faren derimot MÅ bruke uv-genser for han brenner barehan tenker på sol; han er lys i håret med skikkelig lys hud. Anonymous poster hash: bc2e5...161
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner det heller ikke, men jeg har godt pigmenterte barn som aldri har vært solbrent i sitt liv. De smøres 2-3 ganger i løpet av dagen med faktor 15 og blir brune uten å bli brent så for oss er det helt unødvendig... Men jeg skjønner selvfølgelig at ikke alle har samme hudtype som mine barn, og forstår selvfølgelig at det er mer praktisk med uv-klær enn å måtte smøre med faktor 50 to-tre ganger i timen på en lyslugget unge med lite pigment i huden. Alle får velge det som er best for seg, men jeg må si jeg er glad barna her kan løpe rundt i minimalt med tøy og få luft på en kropp som er innestengt i klær mesteparten av året. Anonymous poster hash: 7e35b...ce1 For et merkelig innlegg. Nesten rasistisk. Barna mine er kanskje ikke brune som dine, men de er nydelige og lykkelige barn som får nok av luft likevel. Anonymous poster hash: fa019...643
Gustav Klitt Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner det heller ikke, men jeg har godt pigmenterte barn som aldri har vært solbrent i sitt liv. De smøres 2-3 ganger i løpet av dagen med faktor 15 og blir brune uten å bli brent så for oss er det helt unødvendig... Men jeg skjønner selvfølgelig at ikke alle har samme hudtype som mine barn, og forstår selvfølgelig at det er mer praktisk med uv-klær enn å måtte smøre med faktor 50 to-tre ganger i timen på en lyslugget unge med lite pigment i huden. Alle får velge det som er best for seg, men jeg må si jeg er glad barna her kan løpe rundt i minimalt med tøy og få luft på en kropp som er innestengt i klær mesteparten av året. Anonymous poster hash: 7e35b...ce1 For et merkelig innlegg. Nesten rasistisk. Barna mine er kanskje ikke brune som dine, men de er nydelige og lykkelige barn som får nok av luft likevel. Anonymous poster hash: fa019...643 I alle dager?? Gutten vår er en sånn pigmentfri type, men jeg skulle hatt en bra dårlig dag for å finne noe rasistisk (eller på noen måte fornærmende) i dette innlegget. Vi bruker stort sett faktor 30, men synes det er mange fordeler med uv-drakt - det er for eksempel fint å få litt fri fra å kline inn ungen med hormonhermende stoffer.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Jeg må legge til at jeg syns huden puster bedre og blir mindre klam i en t-skjorte enn et tykt lag solkrem. Ja, så du mener at de som bruker solkrem istedet mishandler ungene sine og gjør dem klamme og ekle? Anonymous poster hash: abeb8...3c0
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Jeg må legge til at jeg syns huden puster bedre og blir mindre klam i en t-skjorte enn et tykt lag solkrem. Ja, så du mener at de som bruker solkrem istedet mishandler ungene sine og gjør dem klamme og ekle? Anonymous poster hash: abeb8...3c0 Hvordan klarte du å trekke den konklusjonen? Anonymous poster hash: 29537...d8e
Elsker livet Skrevet 18. juli 2014 #21 Skrevet 18. juli 2014 Jeg må legge til at jeg syns huden puster bedre og blir mindre klam i en t-skjorte enn et tykt lag solkrem.Ja, så du mener at de som bruker solkrem istedet mishandler ungene sine og gjør dem klamme og ekle? Anonymous poster hash: abeb8...3c0 nei
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #22 Skrevet 18. juli 2014 Jeg må legge til at jeg syns huden puster bedre og blir mindre klam i en t-skjorte enn et tykt lag solkrem.Ja, så du mener at de som bruker solkrem istedet mishandler ungene sine og gjør dem klamme og ekle? Anonymous poster hash: abeb8...3c0 Selv om mange her inne kommer med sånne påstander om folk som velger annerledes enn hva de selv foretrekker, så er det langt fra ALLE som er sånn altså. Anonymous poster hash: 709b3...b79
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #23 Skrevet 18. juli 2014 bruker ikke på mi på 17 mnd, som er forholdsvis lys i huden, Smører med 30 hver gang hun har vært i vannet, ikke blitt brent. Anonymous poster hash: 749a8...b94
*Miss Marple* Skrevet 18. juli 2014 #24 Skrevet 18. juli 2014 Jeg må legge til at jeg syns huden puster bedre og blir mindre klam i en t-skjorte enn et tykt lag solkrem. Ja, så du mener at de som bruker solkrem istedet mishandler ungene sine og gjør dem klamme og ekle? Anonymous poster hash: abeb8...3c0 Ja, det var nok akkurat det hun mente 😭 hjelpes 😱
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #25 Skrevet 18. juli 2014 Forebygger selvfølgelig uv på 5 åringen også tilogmed. Anonymous poster hash: 04ea0...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå